دلیل افزایش میل جنسی مردان در فصل پاییز چیست؟
برگ‌ها در پاییز فرو می‌ریزند، اما آیا میل جنسی هم همراه برگ‌ها در پاییز سقوط می‌کند؟! دلیل افزایش میل جنسی و علاقه بیشتر مردان به زنان در پاییز چیست؟

افزایش میل جنسی در پاییز

نه، اتفاقا بیشتر می‌شود! مطالعات متعددی نشان می‌دهند که پاییز فصلی است که سطح تستوسترون در بدن انسان‌ها به بالاترین میزان نسبت به تمام مواقع دیگر سال می‌رسد. شاید این اتفاق با کاهش نور روز و افزایش فعالیت‌های اجتماعی مرتبط باشد، اما هرچه که هست، میل جنسی واقعا در پاییز بیشتر می‌شود.

حتی بررسی‌های محققان دانشگاه سیمون فریزر نشان می‌دهد که همین افزایش تستوسترون در بدن است که باعث می‌شود خانم‌ها در پاییز جذابیت بیشتری برای مردان داشته باشند. در واقع، یکی از مطالعات مجله Perception هم نشان می‌دهد که خانم‌ها در فصل‌های سرد سال، دارای جذابیت بیشتری برای مردان هستند.

یک فرضیه این است که افزایش سطح تستوسترون باعث می‌شود که مردان بیشتر به رابطه جنسی علاقه‌مند شوند، اما دلایل محتمل‌تری هم وجود دارد: تاثیر عناصر متضاد. به عبارت دیگر، تابستان فصلی است که لباس‌های خاص خودش را به همراه می‌آورد و پاییز و زمستان هم همین‌طور. این معیارهای جذابیت خانم‌ها برای مردان است که در فصل‌های مختلف، تغییر می‌کند و جذابیت خانم‌ها را برای مردان در فصل‌های سرد سال بیشتر می‌کند.




گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:hidoctor.ir