کارهایی که بعد از پایان رابطه جنسی باید خانم ها انجام دهند!
دفع ادرار فوری به عنوان یک عامل محافظت کننده قوی، یک باور اشتباه است. چون هیچ مطالعه‌‌ای مزایای محافظتی این کار را نشان نداده است.

بعد از رابطه جنسی چه کار کنید؟

بسیاری از زوجین نه تنها اصول ارتباط جنسی را نمی‌دانند، بلکه حتی نمی‌دانند بعد از رابطه زناشویی چه مواردی را باید رعایت کنند. در حالی که بعد از برقراری رابطه جنسی انجام برخی کارها ضروری و بخشی از سلامت جنسی به حساب می‌آید. در اینجا برخی از مواردی را که زن بعد از انجام رابطه جنسی باید رعایت کند، مرور میکنیم.

 

دستشویی بروید اما نه خیلی زود!

احتمالا شنیده‌اید که مراجعه به دستشویی بلافاصله بعد از رابطه جنسی می‌تواند به پیشگیری از ابتلا به عفونت ادراری کمک کند،  چون باعث شستشوی باکتری ای کولایی که حین رابطه جنسی ممکن است به مجرای ادراری منتقل شده باشد، می‌شود. با توجه به گزارش بنیاد ملی کلیه، یک نفر از هر ۵ زن در طول زندگی خود ممکن است دچار این مشکل بشود. اما دفع ادرار فوری به عنوان یک عامل محافظت کننده قوی، یک باور اشتباه است. چون هیچ مطالعه‌‌ای مزایای محافظتی این کار را نشان نداده است. بنابراین اگر بلافاصله بعد از رابطه جنسی نیازی به دفع ادرار ندارید، لازم نیست خیلی فوری خودتان را به دستشویی برسانید،  بلکه می‌توانید تا زمانی که نیازش را احساس می‌کنید صبر کنید، که این مدت می‌تواند ۲۰ دقیقه یا حتی یک ساعت بعد باشد. این کار شما را در خطر ابتلا به عفونت ادراری قرار نمی‌دهد. به جای آن می‌توانید کمی استراحت کنید.

 

آنچه اتفاق افتاده را مرور کنید 

دکمه عقب را در ذهن‌تان بزنید و دوباره اتفاقی را که افتاده مرور کنید، از اول تا آخر. اگر رابطه جنسی خوبی داشته‌اید، درباره آنچه این رابطه را خوب کرده، فکر کنید و تا هنوز در ذهن‌تان تازه است به همسرتان بگویید که لمس یا حرکت خاصی را از جانب او بیشتر دوست داشتید. الان بهترین وقت برای صحبت کردن درباره این موضوع است. اگر بگذارید زمان بگذرد، دیگر حرف زدن درباره‌اش عجیب و غیرمعمول می‌آید. اگر هم این رابطه بهترین رابطه شما و همسرتان نبوده، بهتر است، بعدا دوباره آن را مرور کنید، تا نقاط تاریک رابطه را مشخص کنید. یک موضوع دیگر که در عرض ۹۰ روز می‌تواند به بهبود روابط شما کمک کند این است که، صمیمیت‌تان را در دوره کوتاه بعد از رابطه جنسی حفظ کنید. مطالعات بهداشت جنسی گزارش می‌‌دهد، محبت نسبت به یکدیگر بعد از رابطه جنسی اعم از نوازش و لمس عاشقانه به رضایت بیشتر جنسی کمک می‌کند و این در زوجینی که از رابطه جنسی راضی هستند، زیاد دیده می‌شود.

 

ناراحتی‌های طبیعی و غیرطبیعی‌تان را یادداشت کنید

گاهی اوقات ممکن است هنگام رابطه جنسی درد را تجربه کنید. دو ناراحتی اولیه‌ای که احتمال دارد داشته باشید، یکی مربوط به خشکی واژن است و یکی زمانی است که دچار اسپاسم عضلانی شده‌اید، یا همسرتان به یکی از تخمدان‌های شما برخورد می‌کند که، معمولا در زمان تخمک‌گذاری ممکن است، درد ایجاد کند. اما اینکه هر بار در رابطه جنسی درد داشته باشید، طبیعی نیست به خصوص اگر چند ساعت طول بکشد و شدید باشد. در این موارد باید با پزشک مشورت کنید، تا نشانه‌هایی مانند کیست تخمدان، فیبروم، اندومتریوز یا حتی سرطان‌های زنان و زایمان را تشخیص دهد.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:niniban.com