کدام پوزیشن در رابطه جنسی، امکان بارداری را بیشتر می کند؟
همیشه و در هر جامعه ای باورهای نادرست بسیاری، در مورد ارتباط بین پوزیشن در رابطه جنسی با امکان بارداری، جنسیت جنین و مواردی از این دست وجود داشته است

امکان بارداری را چگونه بیشتر کنیم؟

یکی از این باورهای نادرست که بسیار شایع نیز می باشد، این است که "هر چقدر بیشتر و در زمان های مختلف، رابطه جنسی داشته باشیم، احتمال بارداری بیشتر می شود." این یک باور نادرست است. هنگامی که قصد باردار شدن را دارید، بهتر است در روزهایی قبل و بعد از آن روزی که حدس میزنید زمان تخمک گذاری زن باشد، رابطه جنسی داشته باشید. از طرفی باید به مرد فرصت داده شود که تعداد اسپرم های خود را بازسازی کند. به همن دلیل تعداد زیاد رابطه جنسی در زمان های مختلف و بدون برنامه ریزی، نه تنها احتمال بارداری را بالا نمی برد، بلکه ممکن است این احتمال را کاهش دهد.

در مورد پوزیشن های رابطه جنسی، باید گفت که تا به حال هیچ مطالعه علمی و مستندی در مورد، تایید بهترین پوزیشن برای باردار شدن، ارائه نشده است. اما پوزیشنی که مرد در بالا قرار می گیرد، معمولا برای انجام عمل لقاح و باردار شدن می تواند مطلوب تر باشد.

برخی از افراد معتقدند که قرار دادن یک بالش زیر باسن زن و بالا نگه داشتن پاهای وی در هنگام رابطه جنسی و انزال، می تواند توانایی شناوری و تحرک اسپرم ها را در واژن و در نتیجه رحم زن، بالاتر برده و امکان بارداری را بیشتر کند.

البته فراموش نکنید که امکان بارداری در هر پوزیشنی وجود دارد (ایستاده، نشسته و خوابیده)، اما با توجه به قوانین جاذبه زمین، می توان اینگونه برداشت کرد که در حالت های نشسته، ایستاده و یا پوزیشن هایی که زن در بالای مرد قرار میگیرد، مایع منی و در نتیجه اسپرم ها، برای حرکت کردن به سمت بالا و غلبه قوانین جاذبه زمین، باید تلاش بیشتری را انجام دهند.

همچنین فراموش نکنید که اگر قصد باردار شدن را دارید، به هیچ عنوان بعد از رابطه جنسی از دوش واژن استفاده نکنید. دوش واژن باعث تغییر pH واژن می شود که این قضیه در طول عمر اسپرم تاثیر منفی دارد و از طرفی استفاده از دوش واژن باعث شسته شدن مایع منی شده و احتمال بارداری را کاهش می دهد. مایع منی در حرکت کردن اسپرم ها به سمت تخمک تاثیر زیادی دارند.

باور نادرست دیگری که وجود دارد این است که "اگر زن در هنگام رابطه جنسی به ارگاسم برسد احتمال اینکه نوزاد او پسر باشد بیشتر است". این یک باور کاملا نادرست است. البته هنوز در این مورد تحقیقات علمی کافی انجام نشده است، اما آنچه که به نظر می رسد این است که به ارگاسم رسیدن زن در هنگام رابطه جنسی تنها می تواند لذت بخش باشد و تاثیری در بارداری و جنسیت جنین ندارد.

و در آخر اینکه، زمانی که برای باردار شدن تلاش می کنید سعی کنید با قضیه مانند یک رابطه جنسی عادی برخورد کنید و از رابطه خود لذت ببرید.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: shafajoo.com