چه عواملی رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار می دهند؟
این عوامل می توانند روی رابطه جنسی شما تاثیرات منفی بگذارند، پس قبل از هر چیز برای بهبود کیفیت رابطه جنسی، بهتر است آنها را شناخته و عوامل مخرب رابطه جنسی را رفع کنید

عواملی که رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار می دهند عبارتند از :

1. دارو

داروهایی که شما یا همسرتان مصرف می کنید، بر تمایلات جنسی تان موثر است. اگر چه همه می دانند که داروهای ضد افسردگی بر رابطه زناشویی تاثیر منفی می گذارند اما شاید ندانید که بسیاری از داروهای دیگر نیز تاثیری مشابه دارند.

2.عادت ماهانه

عادت ماهانه از عوامل موثر بر رابطه جنسی زنان است. تحقیقات نشان داده که تمایلات جنسی زنان در طول عادت ماهانه افزایش می یابد. اگر چه این موضوع برای تمام زنان صادق نیست اما در طول عادت ماهانه، میزان استروژن و تستوسترون افزایش یافته و در نتیجه موجب افزایش میل و لذت جنسی در زنان می شود.

3. ذهن

ذهن قدرتمندترین و مهمترین بخش جنسی بدن است. شاید تعجب کنید که با وجود استروژن و تستوسترون بالا، همچنان تمایلی به رابطه جنسی ندارید اما این را بدانید آنچه مهم است آمادگی ذهنی شما است.

4. ساعات شبانه روز

مطالعات نشان می دهد که ساعات شبانه روز نیز بر تمایلات جنسی موثرند. برخی زوج ها صبح را ترجیح می دهند، زیرا به اندازه کافی استراحت کرده اند اما برای برخی دیگر رابطه زناشویی به معنی آخرین ساعات شبانه روز است. اگر شما و همسرتان ساعات مختلفی را ترجیح می دهید، بدین معنی نیست که نمی توانید رابطه زناشویی خوشایندی با یکدیگر داشته باشید، کافی است کمی انعطاف پذیرتر باشید.

5. احساسات

احساسات یکی از عوامل موثر بر رابطه زناشویی است. تحقیقات ثابت کرده، زنانی که احساساتی هستند، از رابطه زناشویی خود لذت بیشتری می برند و 2 برابر افراد دیگر به مرحله ارگاسم می رسند.

6. کاندوم

شاید فکر کنید که کاندوم موجب کاهش لذت جنسی می شود اما در واقع این طور نیست، برعکس یک کاندوم مناسب، می تواند لذت شما را افزایش دهد. بنابراین کاندوم های کلفت یا خیلی تنگ را رها و از کاندومی استفاده کنید که در آن احساس راحتی می کنید.

7. تکنولوژی

تحقیقات نشان داده 87 % زوجین با موبایل یا تبلت های خود به تختخواب می روند اما این را بدانید که این کار به دلیل حواس پرتی، بر روابط زناشویی شما تاثیر منفی می گذارد، حتی اگر به تماس های خود پاسخ ندهید.

8. تنفس

چه کسی فکر می کند که شیوه تنفس بر روابط زناشویی تاثیر بگذارد؟ زنان و مردان بسیاری در طول مقاربت، نفس خود را حبس می کنند که اشتباه است. شما باید با تمرکز بر تنفس خود، انرژی بیشتری را برای رابطه زناشویی مهیا کنید. تنفس عمیق بر لذت جنسی شما می افزاید.

9. شرایط و مشکلات اقتصادی

بله مطمئنا استرس ناشی از شرایط اقتصادی بد، بر رابطه زناشویی تاثیر منفی دارد اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که این وضعیت برای افرادی که عاشق هم هستند، تاثیر چندانی ندارد.

10. سیگار

همه ما می دانیم که سیگار برای بدن ضرر دارد و با بیماری هایی مانند بیماری قلبی و سرطان در ارتباط است اما آیا این را هم می دانید که نیکوتین موجود در آن، تمایلات جنسی را کاهش می دهد. پس برای ترک کردن سیگار دلایل بیشتری دارید.

11. تغذیه

طبق تحقیقات، زنانی که روزانه حداقل یک تکه شکلات مصرف می کنند، رابطه زناشویی بهتری از دیگران خواهند داشت. تاثیر مواد غذایی که بر تمایلات جنسی تاثیر می گذارند را از یاد نبرید.

12. تلویزیون

به همان اندازه که تماشای فیلم های تراژدی، شما را از فعالیت های جنسی دور می کنند یا فیلم های ترسناک موجب استرس و دلهره شما می شوند، تماشای فیلم های رومانتیک و عشقی نیز بر افزایش تمایلات جنسی موثرند.

13. ورزش

ورزش و تحرک رابطه زناشویی را بهبود می بخشد. زمانی که شما ورزش می کنید، حس بهتری نسبت به اندام خود دارید و در نتیجه اعتماد به نفس و به تبع، تمایلات جنسی تان نیز افزایش می یابد. افرادی که 3 بار در هفته و به مدت 1 ساعت در روز ورزش می کنند، رابطه زناشویی، ارگاسم و رضایت بیشتری دارند.

14. حیوانات خانگی

وجود حیوانات خانگی بر ساعات خواب و به تبع رابطه زناشویی شما تاثیر می گذارد.

15. کتاب

تحقیقات نشان داده خواندن کتاب های عاشقانه 3 بار در هفته می تواند تمایلات جنسی را افزایش دهد. با وجود مشغله های زندگی، دیگر زمان کافی برای فکر کردن به عشق و عاشقی و رابطه زناشویی باقی نمی ماند، بنابراین انتخاب یک کتاب با چنین موضوعاتی، تمرکز و تمایلات شما را بر مسائل جنسی بیشتر می کند

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: dohaclinic.org