چرا زنان باید با مقاربت از مقعد و زیاده خواهی مردان مخالفت کنند
در نواحی مقعد رشته های عصبی زیادی پراکنده شده که این رشته های عصبی بسیار آسیب پذیر و حساس میباشند و نسبت به هر چیزی که وارد دهانه مقعد شود سریعا واکنش نشان میدهند

خطرات و مضررات رابطه مقعدی برای زنان و آشنایی با مکانیزم عملکرد مقعد

در محل خروجی راست روده از بدن (مقعد)، عضلات حلقوی وجود دارند که به آنها اصطلاحا “اسفنکتر”( sphincter ) گفته می شود و به عنوان دریچه عمل می کنند. مقعد دارای دو نوع اسفنکتر sphincter می باشد که یکی از انها داخلی و غیر ارادیست و یکی دیگر از این اسفنکتر ها خارجیست که ارادیست.

عوارض رابطه مقعدی برای زنان و آشنایی با مکانیزم عملکرد مقعد و دریچه اسفنکتر مقعد

زمانی که شما احساس میکنید که نیاز به عمل خروج مدفوع از دریچه مقعد را دارید این زمانیست که اسفنکتر داخلی باز شده و همانطور که گفته شد غیر ارادیست، اما عمل باز کردن دریچه مقعد ( اسفنکتر خارجی) و در کل دفع مدفوع، ارادیست و دست شما میباشد، یعنی از زمانی که احساس کردید نیاز به دفع دارید و خودتان رو نگاه میدارید تا به محل مناسب برسید و سپس به اراده خودتان باعث خارج شدن مدفوع می شود، این نگاه داشتن و این عمل خارج کردن مدفوع، توسط اسفنکتر خارجی که ارادیست انجام میشود.

بعضا در مطالبی به این موضوع اشاره می شود که این نوع نزدیکی، هیچ اشکالی ایجاد نکرده و کافیست با استفاده از مواد روان کننده و ریلکس کردن مقعد دخول انجام شود ولی از لحاظ علمی توجه بانوان به این نکته ضروری است که:

  • ریلکس کردن صرفا بر روی اسفنکتر خارجی انجام پذیر است و رفلکس اسفنکتر داخلی در مقابل دخول، کاملا غیر ارادی است.

  • اسفنکتر داخلی فقط از طریق فشار از داخل شکم به سمت خاج بدن، خود را آزاد و اجازه خروج مدفوع را می دهد.

  • اسفنکتر داخلی در مقابل هر گونه فشار از بیرون به داخل، سفت تر شده و خود را منقبض می کند و بصورت یک شیر یکطرفه عمل می کند.

  • فشار وارده از خارج برای دخول هرچند با روان کننده و به وسیله جسم نرم انجام پذیرد، قادر به باز کردن اسفنکتر داخلی بدون زور و شکستن مقاومت اسفنکتر که بالطبع با درد همراه خواهد بود، نمی باشد.

  • فشار به اسفنکتر داخلی، غلبه بر مقاومت آن و باز کردن آن برخلاف عملکرد طبیعی باعث از دست رفتن خاصیت ارتجاعی اسفنکتر می گردد.

  • اسفنکتر برای جمع شدن و برگشتن به حالت اولیه نیاز به زمان خواهد داشت.

  • تکرار بیش از حد این عمل، اسفنکتر را آسیب پذیر و گشاد خواهد کرد.

موارد فوق شرح داده شد تا شما متوجه شوید که رابطه جنسی از راه مقعد یا کلا وارد شدن هر شئی در درون مقعد باعث آسیب دیدگی اسفنکتر های مقعد شده و باعث می شود که دریچه خروجی مقعد به درستی کار خود را انجام ندهد، یعنی از قدرت ارادی خارج شود. با تکرار زیاد رابطه مقعدی و به مرور زمان امکان ارادی خروج مدفوع، یا نگه داشتن خود را ممکن است از دست بدهید.

در این صورت ممکن است بصورت نا خواسته و غیر ارادی مدفوع از دریچه مقعد به خارج نشت کند، در اینصورت همیشه لکه هایی از مدفوع در لباس زیر مشاهده می گردد. که مسلما این موضوع برای هیچ کس خوشایند نیست.

بیشتر بدانید :  آیا خونریزی بعد از رابطه مقعدی طبیعی است؟

بیشتر بدانید : رابطه مقعدی | خطرات رابطه جنسی مقعدی را بدانید

بیشتر بدانید : چه مواردی در رابطه جنسی، خشونت جنسی به حساب می آیند؟

رابطه جنسی از طریق مقعد و احکام شرعی در مورد آن

این رابطه از نظر شرعی کراهت شدید دارد، در صورت رضایت زن مکروه و در صورتی که زن راضی به انجام این رابطه نباشد انجام آن حرام است تا جایی که زن میتواند از همسر خود شکایت کند و  همچنین تقاضای مرد مبنی بر انجام رابطه جنسی از راه مقعد و قبول نکردن زن مشمول قانون عدم تمکین نمیباشد.

مضرات پزشکی نزدیکی از مقعد

اما غیر از وجه شرعی، باید جنبه های بهداشتی چنین رابطه جنسی را نیز در نظر گرفت؛ زیرا از نظر پزشکی احتمال ابتلاء به بسیاری از عفونت‌ ها و بیماری‌ ها برای زن و مرد و به خصوص زن با رابطه جنسی از معقد وجود دارد. حلقه خروجی جداره مقعد به دلیل اینکه مانند واژن قابلیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری لازم برای نزدیکی و حرکت رفت و برگشتی پنیس(آلت تناسلی مرد) را ندارد، در نتیجه احتمال خراش برداشتن و خون ریزی آن بسیار بالا می‌ باشد.

این خراش‌ها و بریدگی‌ها اغلب در بافت و بسیار ریز می‌باشند و معمولاً با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند. هم چنین، نوک آلت تناسلی مردان نیز به دلیل عدم وجود محیطی مناسب برای حرکت رفت و برگشتی احتمال دارد که دچار خراش در سطح گردد که این مورد خطر دریافت ویروس را در شخص فاعل هم افزایش می‌دهد.

اساسا ساختار مقعد برای انجام رابطه جنسی نمی‌ باشد و بگونه‌ای شکل یافته که برای خروج مدفوع کارایی داشته باشد نه برای دخول جسم خارجی، در نتیجه رابطه جنسی مقعدی کاملا غیر طبیعی است؛ عضلات اسفنگتر اطراف مقعد که کارکرد آنها بستن مجرا می‌باشد بگونه ای شکل گرفته‌اند که در اثر ورود آلت و با فشاری که مرد با آلت خود بر مقعد می‌آورد بنا به طبیعت خود منقبض می‌گردند تا از ورود جلوگیری کنند، این عمل کاملا غیر ارادی می‌باشد و موجب ایجاد زخم های بسیار ریز در دیواره داخلی می‌گردد ( حتی اگر این کار به آرامی صورت گیرد یا از مواد روان کننده استفاده شود).

این زخم ها اگر چه بسیار ریز بوده و شاید هیچگونه دردی نداشته و با چشم قابل مشاهده نباشند ولی شاهراه فوق العاده بزرگی برای ورود باکتری‌ها و ویروس‌های خطرناک (اعم از ویروسهای داخل روده و مدفوع و یا ویروسهایی که از طریق آلت مرد وارد می‌شوند) به داخل جریان خون می‌باشند. این میکروب‌ها می‌توانند بیماری های STD نظیر بیماری ایدز و انواع عفونت های دستگاه گوارشی عفونت های روده‌ ای را ایجاد کنند.

بر اساس برآورد سازمان جهانی بهداشت روزانه شاهد بروز حدود یک میلیون مورد از بیماریهای آمیزشی(STDs) در دنیا هستیم. STD ها میکروب‌هایی هستند که می‌توانند پوست، مخاط، واژن (مهبل)، مقعد (رکتوم یا راست روده)، کبد، دستگاه گوارش و حتی چشم ، دهان و حلق را گرفتار کنند.

گزارش‌ها بیانگر این واقعیتند که STD ها خانمها را بیشتر گرفتار می‌کنند. طی تحقیقات انجام شده معلوم گشته که خطر ابتلا به برخی از STD ها نظیر ویروس HIV ( ایدز) از طریق رابطه جنسی مقعدی بیشتر از رابطه جنسی مهبلی (از طریق فرج) می‌باشد.

رابطه جنسی معقدی همچنین می تواند موجب آسیب های فیزیکی مانند باد شکم‌، بواسیر، شقاق مقعدی، بی اختیاری مدفوعی و نظایر آن گردد. در ضمن این عمل علاوه بر مشکلات یاد شده میتواند موجب پارگی رکتوم گردد که در این صورت نیاز به عمل جراحی می‌باشد.

برخی عوارض رابطه مقعدی با زن عبارتند از:

  1. مهمترین عارضه ای که آمیزش از طریق مقعد برای زن دارد این است که چون لذت حقیقی جنسی برای زن از طریق آمیزش از فرج و مجرای تناسلی حاصل می­شود نه از طریق مقعد، بنابراین زن دچار سردمزاجی و بی میلی جنسی شده و در آینده نزدیک خود را موجودی می­یابد که وسیله دفع شهوت شوهرش شده و خودش نباید از این غریزه خدادادی لذتی ببرد.

  2.  از آنجا که ساختمان مقعد طوری است که ظرفیت پذیرش آلت مرد را ندارد (بر خلاف واژن یا فرج که خاصیت ارتجاعی و لغزنده دارد) و هر لحظه امکان آسیب دیدگی ماهیچه حلقوی (اسفنگتر) دهانه مقعد و حتی پارگی آن وجود دارد. در نتیجه زن گرفتار درجاتی از بی­اختیاری مدفوع شده و نیازمند جراحی و عوارض بعدی می­شود. چون مرد در حال لذت جنسی فقط به فکر دفع شهوت خود است و حرکات بدون کنترل او هر لـحـظه می­تواند به زن آسیب فیزیکی وارد کند.

  3. مقعد محل ذخیره فضولات دستگاه گوارش (مدفوع) است که حاوی میکروبهای زیادی است. در اثر مالش و دخول آلت این میکروبها می­توانند وارد دستگاه تناسلی مرد شده، خود او را به عفونتهای خاصی مبتلا سازند. در حالی که مقاربت از راه واژن یا فرج چنین عوارضی به همراه ندارد.

  4. مخاط مقعد بسیار ظریف و نازک اسیت و احتمال پارگی و انتقال انواع ویروس از جمله ویروس ایدز از طریق آن به داخل خون زیاد است و حتی یکی از علل شیوع ایدز در غرب از طریق جنسی، لواط و مقاربت از طریق مقعد است.

  5. از آنجا که دهانه مقعد دارای ماهیچه­ای حلقوی است، مانند یک کش محکم دور آلت مرد را گرفته و در لحظه خروج منی مانند یک سد عمل می­کند. و در اثر این عمل احتمال پس زدن منی به عقب و فشار به کیسه­های منی و غده پروستات و عوارض ناشی از آن خیلی زیاد است.

  6. از جمله عوارض مقاربت از راه مقعد ابتلای مرد به زودانزالی در آینده است در نتیجه نمی­تواند آنگونه که باید از همبستری با همسرش لذت ببرد و بنابراین دچار سردمزاجی شده و مشکلات روحی پیدا خواهد کرد.

  7. رابطه جنسی از راه مقعد یا کلا وارد شدن هر شئی خارجی به درون مقعد، باعث آسیب دیدن اسفنکتر خارجی می شود و خاصیت ارتجاعی اسفنکتر ها را از بین می برد، به نحوی که پس از دخول و خارج شدن آلت تناسلی از مقعد، اسفنکترها نمی توانند به حالت قبلی خود برگشته و مانند حلقه کشی، که زیاده از حد کشیده و باز شده باشد، به عبارتی گشاد شده و با طی یک فاصله زمانی به حالت اول خود برمی گردند و در صورت تکرار، این عمل باعث میشود که اسفنکتر های مقعد نتوانند کار خود را به درستی انجام دهند، یعنی از توانایی دریچه مقعد کاسته شده و گاها از قدرت ارادی خارج میشود.

 زنان قربانیان رابطه مقعدی

دیواره داخلی روده بزرگ (بخش داخلی مقعد) خود قابلیت جذب مستقیم مواد و انتقال مستقیم آن به خون را دارد. بر اساس آمار، انتقال ویروس اچ. آی. وی. از طریق رابطه جنسی مقعدی، همچنان بالاترین میزان درصد خطر اننقال را به خود اختصاص می دهد. در بین افراد آلوده از طریق آمیزش جنسی، مردان همجنسگرایی که به رابطه جنسی مقعدی گرایش دارند، بیشترین قربانیان این ویروس را تشکیل می دهند.

در صورت آلوده بودن هر یک از شرکای جنسی، ریسک انتقال ویروس HIV و سایر بیماری‌های آمیزشی که از طریق خون انتقال می‌یابند، در تماس جنسی از راه مقعد بسیار بالا می‌باشد. در رابطه جنسی از معقد، مهم ترین خطری که اشخاص را تهدید می کند تماس خونی مستقیم و همچنین مایعات درونی بدن با خون شریک جنسی می‌باشد که در صورت آلوده بودن هر یک از شرکای جنسی، احتمال سرایت ویروس HIV به شریک سالم وجود دارد.

بیشتر بدانید : احتمال بارداری در رابطه مقعدی چقدر است؟

بیشتر بدانید : علائم ایدز بعد از روابط جنسی پر خطر و پاسخ به سوالات کاربران

بیشتر بدانید : پاسخ به سوالات در مورد بیماری ایدز و روابط جنسی

بیشتر بدانید : علائم هشدار دهنده سرطان مقعد را بشناسید

بیشتر بدانید : آیا رابطه مقعدی ضرر دارد؟


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: drnematolahi.com