میل جنسی با این عادت روزمره افزایش می یابد
میل جنسی در شما کم است؟ میل جنسی خود را با این تغییرات در شیوه زندگی که مورد تایید متخصصان است، افزایش دهید

چطور می توانم میل جنسی ام را افزایش دهم؟

اگر احساس می کنید که شادابی گذشته را ندارید، باید بدانید که تنها نیستید. تحقیقات نشان می دهد که نزدیک به یک سوم زنان و 15 درصد مردان به طور منظم احساس تمایل به رابطه جنسی ندارند. ولی کارهای زیادی هست که می توانید برای برگشتن روابط جنسی خود به روال عادی انجام دهید. میل جنسی خود را با این تغییرات در شیوه زندگی که مورد تایید متخصصان است، افزایش دهید.

بیشتر بدانید : 19 حقیقت باور نکردنی درباره رابطه جنسی و عشق

بیشتر بدانید : اشتباهات رژیم غذایی که میل جنسیتان را نابود می کند

برای قرارهای شبانه بیشتری برنامه ریزی کنید

سینما

اگر شبی سرگرم کننده داشته باشید و کنار همسرتان با شلوار ورزشی به تماشای فیلم مورد علاقه تان در تلویزیون بنشینید، ممکن است میل جنسیتان را از بین ببرد. عشق خود را با بیرون رفتن از خانه و قرارهای عاشقانه از مد افتاده برگردانید. قرارتان لازم نیست یک شب فوق العاده عاشقانه باشد، فقط کافیست به سینما یا رستوران بروید، این کار می تواند جرقه هایی از احساسی که اولین بار همدیگر را ملاقات کردید، زنده کند.

لی میلهیزر ( Leah Millheiser)  مدیر برنامه های پزشکی جنسی زنان در بیمارستان استنفورد، می گوید: اگر گرفتن پرستار بچه برایتان گران تمام می شود، از دوستانتان بخواهید مدتی مراقب بچه هایتان باشند و بعدا لطفشان را جبران کنید. امکان این که دوستانتان هم بخواهند شبی را با همسرانشان بگذرانند، زیاد است.

یک قرص پیشگیری از بارداری متفاوت مصرف کنید

قرص

تغییرات هورمونی عوارض مهمی برای میل جنسی شما دارند. قرص های پیشگیری از بارداری یکی از بزرگترین عوامل کاهش  تولید تستوسترون در بدن هستند که در نتیجه سبب کاهش میل جنسی می شوند. انواع خاصی از آنها حتی می تواند باعث ایجاد درد حین رابطه شود.

حتی اگر در حال پیشگیری از بارداری نیستید، باید بدانید که وضعیت هورمونی تان می تواند به افزایش میل جنسی شما کمک کند. پرولاکتین، هورمون مراقبت، کاهش یافتن استروژن و تستوسترون در زنان شیرده، می تواند هورمون ها را تخریب کند. به علاوه، به گفته دکتر میلهیزر، یائسگی هم می تواند باعث کاهش تستوسترون و استرودیول که نوعی از استروژن است، بشود.

سایر داروهایتان را هم بررسی کنید

مصرف-دارو

نگاهی به قفسه داروهایتان بیندازید، نسخه ی دارویی تان می تواند عامل کاهش میل جنسی شما باشد. گذشته از قرص های ضد بارداری، شایعترین عوامل کاهش میل جنسی داروهای فشار خون بالا، داروهای ریفلاکس معده، اضطراب و افسردگی است. اگر یک دارو عامل این مشکل باشد، بهتر است نگرانیتان را با پزشکتان موقع تجویز در میان بگذارید، این امکان وجود دارد که بتوان دارویی با عوارض کمتر، جایگزین کرد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : این دارو میل جنسی مردان را کاهش می دهد

کارهای خانه را بین خودتان تقسیم کنید

ظرف-شستن

بعد از یک روز کاری طولانی، مشغول یک کار تمام وقت دیگر می شوید، پدر و مادر بودن.  به گفته دکتر میلهیزر، پس از این که بچه ها به رختخواب بروند، اغلب تمیزکاری های منزل را انجام می دهیم و در نتیجه صمیمیتی که باید بین زوجین باشد، به پس زمینه فرستاده می شود. اگر شما و همسرتان تمام وقت مشغولید، خانه داری را به طور مساوی بین خودتان تقسیم کنید که تمام بار اضافه آن بر روی شانه یک نفر نباشد. به این ترتیب چه بیرون و چه داخل اتاق خواب، خوشحال تر خواهید بود.

اتاق خود را به محلی برای داشتن روابط عاشقانه تبدیل کنید

سگ-خانگی

عادت کردن به این که به بچه ها اجازه دهید بعد از دیدن یک خواب ترسناک در تخت شما بخوابند، یا موقع خواب حیوان خانگی تان را نوازش کنید، کار ساده ای است، ولی این عادات قاتلین اصلی از بین بردن حس و حال شما هستند. به سادگی با قفل کردن در اتاق خواب هنگام شب کودکان و حیوانات خانگی تان را ازاین مکان دور نگه دارید. ممکن است تغییر این عادت مدتی زمان ببرد، ولی دوباره سکسی کردن تختتان می تواند باعث ایجاد آرامش و عشق بیشتر بین شما شود.

رابطه جنسی را به لیست کارهایتان بیفزایید

آرایش

ما برای قرار ملاقات با دکتر، جلسات کاری، صرف نوشیدنی با دوستان برنامه ریزی میکنیم، چرا برای رابطه جنسی برنامه ای نداشته باشیم ؟. این رویکرد به نظر عاشقانه نمی آید، ولی کنار گذاشتن یک زمان خاص برای این رابطه به این معنی است که نسبت به آن و زندگی جنسیتان تعهد دارید. به این ترتیب خودتان را مجبور کرده و احتمال بهانه گیری را کمتر می کنید.

از روان ساز ( lubricant)  استفاده کنید

عشق

اگر رابطه جنسی برای شما دردناک باشد، داشتن حس و حالی برای انجام آن غیر ممکن خواهد بود، ولی لزومی ندارد که این گونه باشد. یکی از عوامل اصلی درد هنگام رابطه، خشکی است. خشکی واژن باعث ایجاد درد هنگام مقاربت می شود، سعی کنید با استفاده از یک روان کننده بر پایه سیلیکون یا یک مرطوب کننده واژن این مشکل را رفع کنید. لوبریکانت های سیلیکونی نسبت به لوبریکانت های با پایه آب مدت زمان بیشتری دوام داشته و رطوبت مورد نیاز را تامین می کنند. اگر مشکل به این ترتیب بهتر نشد به یک متخصص زنان مراجعه نمایید، تا درمان استروژن واژینال برایتان انجام دهد.

رفع استرس قبل از رابطه جنسی

کتاب-خواندن

عوامل استرس زا، کارتان، فارغ التحصیلی کودکانتان، نشت شیر آب حمام، بیشتر از آن که بدانید روی زندگی جنسیتان تاثیر می گذارد. استرس داشتن باعث میشود بدنتان بیشتر هورمون جنگ و گریز، کورتیزول را ترشح کند که بدنتان نیاز به مقدار کمی از آن دارد، ولی اگر دوزش بالا رود می تواند میل جنسی را سرکوب می کند. قبل از شروع رابطه جنسی راهی ساده برای پاک کردن ذهنتان پیدا کنید، چه یک حمام طولانی باشد یا خواندن یک کتاب خوب.

غذای سالم بخورید

تغذیه

پیروی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب می تواند حرارت بین شما را هم افزایش دهد. نتیجه تحقیقاتی که در مجله پزشکی روابط جنسی منتشر شده، رابطه ای بین کلسترول بالا و زنانی که به سختی تحریک شده و به ارگاسم می رسند، پیدا کرده است. هنگامی که کلسترول در شریان ها بالا می رود، باعث سخت تر شدن جریان خون شده، در ناحیه لگنی سبب کمتر رسیدن خون به اندام تناسلی شده که منجر به سخت شدن ارگاسم در زنان می شود.سطح کلسترول خود را با مصرف بیشتر میوه و سبزیجات نسبت به چربی های حیوانی و محصولات لبنی کنترل کنید. از این جایگزینی ساده برای کاهش کلسترول خود، استفاده نمایید.

خوراکی هایی که میل جنسی را افزایش می دهد، مصرف کنید

آووکادو

تحقیقات نشان داده است که، یک بدن در حال رشد به ویتامین ها و اجزای خاص برای بالا بردن میل و عملکرد جنسی نیازمند است. آووکادو، بادام، توت فرنگی و صدف جزو خوراکی هایی هستند که می توانند این میل را در شما افزایش دهند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 5 خوراکی خوشمزه که میل جنسی تان را زیاد می کند

رابطه خود را بررسی کنید

رابطه خود را بررسی کنید

کاهش میل جنسی می تواند نشانه ای از مشکلات گسترده تری در خارج از اتاق خواب باشد. ممکن است خشمتان به خاطر موارد جزئی، سر ریز کرده باشد ( دوباره مسواکش را اینجا گذاشته؟ )، یا مسائل بزرگتری از قبیل عدم ارتباط ( ارسال بیش از حد پیامک به جای صحبت کردن که در مطالعه ای اخیرا مورد بررسی قرار گرفته ). اگر کیفیت رابطه به کمک یک مشاور حرفه ای نیازمند است، به سراغ یک مشاور درمانگر خانواده و ازدواج بروید و اگر مسئله تنها به رابطه جنسی مربوط است، از یک مشاور جنسی کمک بخواهید.

با هم به پیاده روی بروید

با هم به پیاده روی بروید

با هم پیاده روی کنید، بدوید، ورزش کنید یا هر سرگرمی یا علاقمندی ای که شما و همسرتان بتوانید با هم انجام دهید، این کار ها میتواند ارتباط عاطفی شما را تقویت کند و باعث افزایش تمایل به پشتیبانی از شریک زندگیتان شود. در مطالعه ای که در مجله شخصیت و روان شناسی اجتماعی منتشر شد، زوج هایی که در فعالیت های جدید و هیجان انگیزی شرکت می کردند، رضایت بیشتری از روابط خود داشتند. جدید و هیجان انگیز دو مفهوم نسبی هستند و بسته به روحیات شما می توانند هر چیزی باشند از دوچرخه سواری در کوهستان گرفته تا چتر بازی.

اغلب ورزش کنید

اغلب ورزش کنید

استرس کمتر، بهبود خلق و خو، بالا رفتن عزت نفس، همه از فواید سلامتی ورزش هستند و روی هم رفته می توانند میل جنسی را افزایش دهند. در مطالعه ای که اخیرا انجام شده مشخص شد، زنانی که داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند و کاهش میل جنسی ( اثر جانبی آن ) را تجربه کرده بودند، با سه جلسه 30 دقیقه ای ورزش در هفته رضایت جنسیشان بهبود پیدا کرده است.

به بدنتان گوش دهید

به بدنتان گوش دهید

گاهی اوقات کاهش میل جنسی نشان از مشکل پزشکی بزرگتری دارد. پس اگر همزمان با کاهش میل جنسیتان دچار افزایش وزن، خشکی پوست، ریزش مو و خستگی شدید، نباید آن را نادیده بگیرید. شاید بدون این که بدانید دچار مشکل تیروئید باشید. یک آزمایش خون ساده با تشخیص علایم کافیست تا این علایم با دارو درمان شوند. کاهش میل جنسی می تواند با سایر اختلالات پزشکی از جمله افسردگی و خستگی مزمن در ارتباط باشد.

مشکلتان حل نشد؟ به پزشکتان مراجعه کنید

مشکلتان حل نشد به پزشکتان مراجعه کنید

اگر هنوز هم بعد از ایجاد این ترفند های ساده در زندگیتان موتورتان گرم نشده، شاید داروهای تجویزی به کمک شما بیایند. برخی از داروها مانند تستوسترون یا ولبوترین، فقط با نسخه پزشک می توانند برای درمان کاهش میل جنسی مورد استفاده قرار بگیرند.

بیشتر بدانید : چرا صبح بهترین زمان برای رابطه جنسی است + دلایل علمی

بیشتر بدانید : افزایش میل جنسی با روغن های آفرودیت + آموزش استفاده از آن ها


تهیه و تدوین: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ