رابطه جنسی و عوارض و فواید نادر آن
رابطه جنسی درست فواید زیادی دارد که همه ما راجع به آنها شنیده ایم اما گاهی رابطه جنسی عوارض و فوایدی دارد که اگرچه بسیار نادر هستند، اما وجود دارند.

3 عارضه جانبی رابطه جنسی که تا به حال نشنیده اید

چه رابطه جنسی ای که با همسرتان دارید و چه اولین بار است که رابطه جنسی را تجربه می کنید، عوارض جانبی ای وجود دارد که روی شما و شریک زندگیتان تاثیر می گذارد. فراتر از امراض ناخواسته مقاربتی، مایعات و صداهای عجیب و غریب، عفونت ها، علایم خوب و بد کمتر شناخته شده ای وجود دارد که مردان و زنان بعد از رابطه جنسی تجربه می کنند. نگاهی به این سه موردی که در ادامه بیان کرده ایم بیندازید، شرط می بندم که تا به حال مشابه آن را هیچ کجا نشنیده باشید.

 

افزایش حس بویایی بعد از رابطه جنسی

افزایش حس بویایی پس از رابطه جنسی

وقتی ارگاسم را تجربه می کنید، بدنتان هورمونی به نام پرولاکتین ترشح می کند که باعث می شود یاخته های بنیادی در مغز را سبب می شوند، برای توسعه سلول های عصبی جدیدی در پیاز بویایی ( بخشی از مغز که مسئول حس بویایی است ). در مطالعه ای که در مجله روان شناسی زیستی منتشر شده، محققان سطح پرولاکتین در مردان و زنان پس از خود ارضایی یا رابطه جنسی را ثبت نمودند. مقدار افزایش پرولاکتین بعد از رابطه جنسی 400 درصد بیشتر از خودارضایی بود.

 

افسردگی بعد از رابطه جنسی

افسردگی بعد از رابطه جنسی

بعد از رابطه جنسی احتمالا احساسات مربوط به شادی، آرامش یا شاید حتی خواب آلودگی را تجربه کنید، ولی با توجه به تحقیقات اخیری که در زمینه پزشکی جنسی منتشر شده، برای برخی از زنان، افسردگی بعد از رابطه جنسی یک عارضه ناخوشایند است. احساس ملامت و بیقراری بعد از مقاربت، نوعی ناتوانی جنسی در زنان است و به گفته محققان مشخصه آن سرازیر شدن اشک، حس مالیخولیایی و یا افسردگی، اضطراب، بی قراری، پرخاشگری و یا ابراز خشم بعد از رابطه جنسی است. 

محققان از 230 دانشجوی خانم خواستند که در یک نظر سنجی آنلاین شرکت کنند که در این میان 46 درصد افسردگی بعد از رابطه جنسی را حداقل یک بار در طول عمر خود و کمی بیشتر از 5 درصد در چهار هفته گذشته قبل از مطالعه تجربه کرده بودند. سری بعد که خواستید بعد از رابطه جنسی رویتان را برگردانده و چرت بزنید، این مساله را به یاد داشته باشید.

 

یادآوری ذهنی و خاطرات بعد از رابطه جنسی

یادآوری ذهنی و خاطرات بعد از رابطه جنسی

در برخی موارد رابطه جنسی می تواند ذهن را باز کند و در برخی موارد دیگر باعث فراموشی شود. در این مورد خاص هر دو اثر را دارد. مجله طب اوژانس گزارشی در مورد زنی منتشر کرده است که در بیمارستان دانشگاه جورج تاون بستری بوده و توانایی به یاد آوردن 24 ساعت گذشته، جزئیات و خاطرات اخیرش را نداشته. ولی به خاطر می آورد که فراموشی اش دقیقا بعد از رابطه جنسی با شوهرش بوجود آمده است.

در گذشته هم او فراموشی های گذرایی را تجربه کرده بود، شرایط نادری که در آن شرایط شخص یک مرتبه برای مدتی حافظه خود را از دست می دهد. این شرایط بسیار نادر است، فقط برای سه تا پنج نفر از هر صد نفر در هر سال اتفاق می افتد. رابطه جنسی و فعالیت های فیزیکی شدید می تواند باعث چنین اتفاقی گردد، اما محققان واقعا مطمئن نیستند چرا این اتفاق می افتد. افرادی که مبتلا به فراموشی گذرا هستند، از عوارض آن رنج نمی برند و مشکلات حافظه آنها حداقل برای چند ساعتی آنها را عوض می کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 13 فایده رابطه جنسی بیشتر برای سلامت بدن!



تهیه و تدوین: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ