رابطه جنسی برای مبتلایان به دیابت چگونه است؟
 رابطه جنسی برای مبتلایان به دیابت با مشکلاتی همراه است که در ادامه به چند نکته مهم برای رفع این مشکلات اشاره می کنیم.

 رابطه جنسی و دیابت

قند خون شما می تواند تاثیر زیادی بر روی تمایلات و عملکرد جنسی تان داشته باشد و مطمئنا این تاثیر خوب نخواهد بود. دکتر لارن استرچر Lauren Streicher، استاد بالینی زنان و زایمان در دانشکده پزشکی فینبرگ، در این باره می گوید: شرایط پزشکی و بیماری هایی مانند دیابت باعث می شوند زندگی جنسی شما به حالت تعلیق در آید. افراد مبتلا به دیابت برای رسیدن به رضایت جنسی با موانع زیادی روبه رو هستند.

خبر خوب اینکه وقتی چگونگی مقابله با علائم این بیماری را درک کردید، می توانید رضایت جنسی خود را به میزان زیادی بهبود بخشید. در ادامه چند راه حل ساده و موثر بیان می شود.


1.  رابطه جنسی و دیابت : اسباب بازی های جنسی

اگر مبتلا به دیابت هستید و رابطه جنسی اخیرا برایتان کمی ناراحت کننده شده است، مطمئن باشید علت آن دیابت است. بیماری دیابت اغلب باعث کاهش جریان خون به واژن می شود که علت آن تغییر عروق خونی است که منجر به تحریک و حساسیت کمتر می شود.

دکتر استرچر در این باره می گوید: بررسی ها نشان داده اند که مبتلایان به دیابت به راحتی دیگران دچار ارگاسم نمی شوند و علت آن تغییرات عروقی و آسیب های عصبی است. به عبارت دیگر آنچه قبلا در رسیدن به ارگاسم موثر بود، اکنون دیگر به خاطر دیابت، برای رسیدن به ارگاسم به فرد مبتلا به کمک نمی کند، بنابراین زمان آن رسیده که روش های جدید را امتحان کنید.

سریع ترین راه برای رسیدن به آنچه می خواهید استفاده از ویبراتور است. دکتر استرچر توصیه می کند از ویبراتورهای تحریک کننده کلیتوریس استفاده کنید، زیرا استفاده از ویبراتورهای قوی برای داخل واژن موثر نخواهد بود.


2.  رابطه جنسی و دیابت :  مراقب pH باشید

افزایش سطح قند خون باعث می شود تعادل pH در واژن به هم بخورد و در نتیجه احتمال بروز عفونت های مزمن واژن بیشتر خواهد شد. زمانی که pH در واژن افزایش پیدا کند، لاکتوباسیل، که یک باکتری سالم در واژن است از بین می رود و رشد باکتری های مضر و عفونت های قارچی در واژن بیشتر می شود.

یک روش برای حفظ تعادل باکتری ها در واژن استفاده از ژل واژینال است که دو بار در هفته باید استفاده شود.


3.  رابطه جنسی و دیابت : رژیم غذایی مناسب انتخاب کنید

رابطه جنسی برای مبتلایان به دیابت چگونه است؟

بررسی هایی انجام شده که نشان می دهند خوردن برخی غذاها می تواند تاثیر مثبتی بر روی تمایلات جنسی داشته باشد. زینک از جمله مواد معدنی است که با کمک به تولید تستوسترون، به افزایش میل جنسی کمک می کند. برخی منابع زینک عبارتند از صدف، گوشت، خرچنگ و آجیل.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهترین منابع غذایی انواع ویتامین ها و مواد معدنی


4. رابطه جنسی و دیابت : کنترل سطح گلوکز

مطمئنا کنترل سطح گلوکز خون برای حفظ سلامت کلی بدن لازم است، اما این مسئله تاثیر مثبتی بر روی واژن نیز خواهد داشت. دکتر استرچر در این باره می گوید: حفظ قند خون در یک سطح سالم به محافظت از عروق خونی کمک می کند، از بروز اسیب های عصبی پیشگیری می کند و مقابله با عفونت در واژن بهتر انجام می شود.

به منظور کنترل سطح گلوکز توصیه می شود غلات سبوس دار، پروتئین و میوه و سبزی زیاد بخورید. توجه به سطح کالری نیز اهمیت زیادی دارد. خوردن غذای کمتر باعث کاهش سطح انسولین می شود و در نتیجه سلول ها کارآمدتر خواهند بود.


5. رابطه جنسی و دیابت : تحرک داشته باشید

بررسی ها نشان داده اند ورزش نقش مهمی در بهبود علائم دیابت دارد – به علاوه ورزش کردن با تقویت قلب، بهبود انعطاف پذیری و استقامت و افزایش گردش خون به اندام های مهم بر روی زندگی جنسی تاثیر بسزایی دارد.

منظور از ورزش کردن لزوما ورزش های سخت و سنگین نیست، برخی ورزش ها و تمرینات مانند یوگا می تواند گردش خون را افزایش داده و حساسیت را در بخش هایی که دچار آسیب های عصبی شده اند بهبود بخشد، از جمله نوک انگشت های دست و پا.


6. رابطه جنسی و دیابت : از لوبریکانت های بدون قند استفاده کنید

لوبریکانت یا روان کننده یکی از مواردی است که تقریبا همه در زمان برقراری رابطه جنسی مورد استفاده قرار می دهند. برخی از لوبریکانت ها حاوی اشکالی از قند هستند، مانند گلیسیرین و پروپیلین گلیکول که باعث تغییر pH در واژن می شوند و احتمالا منجر به عفونت های قارچی می شوند. بنابراین ترکیبات لوبریکانت ها را بررسی کنید و از لوبریکانتی بر مبنای سیلیکون استفاده کنید.


7. رابطه جنسی و دیابت : بدن خود را دوست داشته باشید

اگر به دیابت مبتلا باشید، احتمالا پزشک به شما توصیه خواهد کرد که وزن خود را کم کنید – که منجر به بروز احساسات انتقادی نسبت به بدن می شود. لازم نیست که حتما به دیابت مبتلا باشید تا این احساسات و نگرانی ها بروز کند: بررسی های اخیر نشان داده اند که زنان و مردان در روابط بلند مدت در زمان برقراری رابطه جنسی احساسات منفی نسبت به اندام و بدن خود دارند و به ویژه زنان نگران این مسئله هستند که شریک جنسی آنها در مورد اندام شان چه فکری می کند.


8. رابطه جنسی و دیابت : کمی بخوابید

اکثر مردم دچار کم خوابی هستند و در مورد بیماری دیابت خواب کافی بسیار مهم است. مشخص شده که خواب نقش مهمی در کنترل قند خون دارد – خواب کمتر از 6 ساعت در شبانه روز افراد را تا سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به قند خون قرار می دهد.


9.  رابطه جنسی و دیابت : گاهی از برقراری رابطه جنسی اجتناب کنید

رابطه جنسی برای مبتلایان به دیابت چگونه است؟

اگر بعضی شب ها تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارید، روش های دیگری هم وجود دارد که می توانید از طریق آنها ارتباط خود را با شریک زندگی تان تقویت کنید. دکتر جاستین گارسیا Justin R. Garcia زیست شناس تکاملی در موسسه تحقیقات جنسی و تولید مثل در دانشگاه ایندیانا در این باره می گوید: بهبود رابطه جنسی لزوما به معنای برقراری رابطه جنسی در وضعیت های مختلف نیست.

اقداماتی انجام دهید که لازمه آن برقراری رابطه جنسی کامل نباشد، اما صمیمیت شما و شریک زندگی تان را بیشتر کند – به عنوان مثال نوازش کردن، خواندن کتاب یا تماشای فیلم با یکدیگر.


10. رابطه جنسی و دیابت : به سکستراپیست مراجعه کنید.

قرار نیست به خاطر بیماری دیابت رابطه جنسی شما مختل شود. افرادی برای کمک به شما حضور دارند. دکتر استرچر در این باره می گوید: تاثیر عوارض جانبی مربوط به دیابت بر روی زندگی و روابط جنسی واقعیت دارند، اما مراجعه به مشاوره زوج درمانی و سکستراپی به رفع تمام این مشکلات کمک خواهد کرد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهبود رابطه جنسی در بیماران دیابتی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اختلالات جنسی در مردان دیابتی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : وقتی دیابت سلامت جنسی را هدف می گیرد

اگر می خواهید بیشتر بدانید : مشکلات جنسی در بیماران دیابتی

بیشتر بدانید : دیابت، 20 غذایی كه دشمن دیابت هستند



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ