تیپ شخصیتی ENTJ
افراد با تیپ شخصیتی ENTJ رهبرانی با شهامت هستند با قوه تخیل و بسیار با اراده که همیشه یا راهی پیدا می کنند و یا آن را می سازند

ویژکی های مختلف تیپ شخصیتی ENTJ

تیپ ENTJ: برون گرا – شهودی – منطقی - قضاوتی.

جمله‌ی افراد ENTJ: «توسعه ی توانمندیهای بالقوه سازمان های موجود»

 

کلیات

تیپ ENTJ شخصی فعال، پر انرژی، مطمئن و با صلاحیت است. او طبیعتاً به جاهایی می‌رود که بتواند در آن مسئولیت داشته باشد و با استفاده از منابع به هدف‌های بلند مدت خود برسد. او شخصی با علم و اطلاع است. از مواجهه استقبال می‌کند. دوست دارد در بحث‌های روشنفکرانه شرکت کنند. این تیپ از اشخاصی که آنها را به مبارزه می‌طلبد استقبال می‌کند و برای کسانی که این کار را نمی‌کنند احترامی قائل نیست. در محل کار او دوست دارد مسئول باشد، و می‌تواند رهبر موفقی باشد. او می‌تواند مشکلات سازمان را شناسایی کند و راه‌حل‌های ابتکاری برای کوتاه مدت و بلند مدت ارائه نماید. تیپ ENTJ دوست دارد با افراد قوی، مستقل و نتیجه‌گرا کار کند و بدون اینکه دلیل منطقی وجود داشته باشد تسلیم نمی‌شود.

 

محل کار

تیپ ENTJ دوست دارد مسئول باشد، اغلب مشاغل سرپرستی، مدیریت و رهبری را بر عهده دارد. او مایل است که مسئول بهره‌برداری از توانایی‌های ویژه خود باشد. می‌تواند رهبر موفقی باشد و برای رهبری و بنیان نهادن سازمان‌ها بسیار مناسب است. او موانع را به عنوان چالش در نظر می‌گیرد. او این توانایی را دارد که مشکلات سازمان را آشکارا شناسایی کرده و راه‌حل‌هایی ابتکاری برای کوتاه مدت یا بلند مدت، بسته به نیاز سازمان ارائه کند. این تیپ برای رسیدن به هدف‌هایش به روش‌های استراتژیک توجه می‌کند. حقایق و استراتژی‌ها را از قبل سازماندهی می‌کند و دوست دارد که کارهایش زودتر از زمان مقرر تمام شود. عدم کارایی را دوست ندارد، از نداشتن صلاحیت، از نداشتن قاطعیت بیزار است. او رقابت‌جو است و اغلب معتاد به کار می‌باشد. دوست دارد با اشخاص قوی، مستقل و نتیجه‌گرا کار کند. تیپ ENTJ بدون اینکه دلیل منطقی وجود داشته باشد تسلیم نمی‌شود. دوست دارد عهده دار امور باشد و تصمیم گیرنده باشد. این تیپ مایل نیست از دیگران دستورالعمل و راهنمایی بگیرد. مگر آنکه آن شخص از دانش و صلاحیت بیشتری برخوردار باشد. برای مسائل گوناگون راه‌حل‌های منطقی ارائه می دهد. دوست دارد با دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های روشن و واضح کار کند.

 

ارتباط با دیگران

تیپ ENTJ فردی صادق، صریح و رک است. او تعهداتی دارد و صریحاً از این تعهدات حرف می‌زند. اشخاصی را که به آنها علاقه‌مند است تشویق می‌کند که به شکلی که در نظر او از همه مناسب‌تر است فعالیت کنند. با شور و اشتیاق زندگی می‌کند. این تیپ خوش خلق و خوی و در مواقعی جدی است. از روابط به عنوان فرصت مناسبی برای یادگیری استفاده می‌کند. او به حیثیت و موقعیت بها می‌دهد. او دوست دارد در زندگی شریکی داشته باشد که او را در رسیدن به هدف‌های زندگی‌اش یاری بدهد. به همسری احتیاج دارد که خود مختار بوده و از عزت نفس خوب برخوردار باشد. وقتی کاری مطابق میلش انجام نمی‌شود صبر و شکیبایی خود را از دست می‌دهد. تیپ ENTJ می‌تواند مرعوب کننده، صریح و مستقیم باشد. او می‌تواند جنبه‌های ملایم خود را پنهان کند تا خشن و زبر به نظر برسد. در شرایط استرس و فشار با خود و با دیگران رفتار پرخاش کننده دارد.

 

اوقات فراغت

تیپ ENTJ برای هر کاری دنبال برنامه بهتری می گردد. مانند سایر شئونات زندگی، تفریح و فراغت هم باید هدفی را جستجو کند. دوست دارد در برنامه‌هایی شرکت کنند که با اشخاص در تبادل سودمند قرار بگیرد. ممکن است ترجیح دهد که کار را با تفریح ادغام کند.

 

پیشنهادهای توسعه فردی برای یک ENTJ

از تحت فشار گذاشتن دیگران، به اندازه‌ای که خودتان را تحت فشار می‌گذارید خوداری ورزید.

به آرمان‌گرایی به اندازه کافی توجه کنید.

بگذارید بعضی وقت‌ها کارها به شکلی که هستند باقی بمانند.

همه روزه فرصتی را به تفریح و استراحت اختصاص بدهید.

از تکنیک‌های مراقبه یا کاستن از استرس استفاده کنید.

سعی کنید نیازهای عزیزانتان را پیش بینی کنید.

از دیگران سؤال کنید که برایشان چه می‌توانید انجام بدهید.

وقتی به خانه برمی‌گردید نیازتان به کنترل دیگران را کنار در بگذارید و وارد منزل شوید.

انتقاد را به حساب اینکه دیگران می‌خواهند شما را کنترل کنند نگذارید.

اگر کسی شما را به مبارزه می‌طلبد، قبل از اینکه واکنشی نشان دهید ببنید چه منظوری دارد.

متوجه تأثیر خود روی دیگران باشید.

پرخاشگری بیش از اندازه نداشته باشید.

به توصیه‌هایی از روی عقل سلیم، توجه داشته باشید.

وقتی بگذارید و اطلاعات تازه بدست آورید.

قبل از تصمیم‌گیری به جنبه‌های مختلف توجه کنید.

از لحظه اکنون لذت ببرید.

توجه داشته باشید که هر کس استعدادی دارد و به استعدادهای دیگران به اندازه کافی توجه کنید.

بیاموزید که گهگاه مصالحه کنید و از در سازش بر آیید.

مذاکره کنید تا همه به بخشی از خواسته‌های خود برسند.

به نقاط قوت خود توجه داشته باشید - اطلاعات وسیع، سازمان یافته، کار آمد، عینی، قاطع، مطمئن، نوآور و دارای مهارت‌های رهبری و برنامه‌ریزی.

 

جهت آشنایی با تیپ های شخصیتی MBTI کلیک کنید

تیپ های شخصیتی MBTI

 


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: talentyab.com