تیپ شخصیتی ISFJ
افراد با تیپ شخصیتی ISFJ، افرادی بسیار گرم و فداکارند که از دیگران حمایت می کنند و همیشه آماده محافظت از افراد مورد علاقه شان هستند

ویژگی های مختلف تیپ شخصیتی ISFJ

تیپ ISFJ: درون گرا – حسی – احساسی- قضاوتی.

جمله‌ی افراد ISFJ: «اثر مثبت در دنیای خودمان باقی بگذاریم»

 

کلیات

تیپ ISFJ شخصی متعهد، قابل اتکاء و صمیمی است. او معمولاً ساکت، محتاط و فروتن می‌باشد. این تیپ دوست دارد که به دیگران خدمت کند. سعی می‌کند که مفید واقع شود. او به شکلی که قرار است رفتار می‌کند و روال‌ها و رویه‌های کاری را مورد سؤال قرار نمی‌دهد. تیپ ISFJ واقع‌گرا، علمیاتی و آگاه می‌باشد.

 

محل کار

تیپ ISFJ به جزئیات توجه ویژه دارد. دقیق و علاقمند به حقایق است. سعی می‌کند همه کارها را عالی انجام دهد، اشتباهات کوچک برایش نابخوشنودی است. این تیپ محتاط است و تمام تلاش خود را می‌کند تا کارش را انجام دهد. از همکاران و کارکنان زیر دست خود حمایت می‌کند. در دستور دادن، رک بودن و کمک خواستن مشکل دارد. او ترجیح می‌دهد که پشت صحنه کار کند. دوست ندارد به چشم بیاید. او دوست دارد کارهایی بکند که نتایج ملموس و مشخص بدست دهد. اولویت‌های خود را به دقت انتخاب می‌کند و قبل از شروع به کار جدید اقدامات لازم را انجام می‌دهد. دوست دارد به نهاد و مؤسسه‌ای که برایش کار می‌کند احترام بگذارد. مصمم است و به خود انگیزهمی‌دهد. نیاز اندکی به سرپرستی دارد. از دیگران نمی‌خواهد کاری را که خودش می‌تواند بکند انجام بدهند. دوست ندارد کسی مزاحم کار کردن او بشود. از تغییر پشت سر هم استقبال نمی‌کند. دوست دارد که برای انجام دادن کارش دستورالعمل‌های صریح و روشن وجود داشته باشد. به مقامات مسئول احترام می‌گذارد و کسانی که این کار را نمی‌کنند، درک نمی کند.

 

ارتباط با دیگران

تیپ ISFJ مهربان، ملاحظه‌کار، دوستانه و نسبت به احساسات دیگران حساس است. او به نیازهای دیگران توجه دارد. دوست دارد زندگی را برای خانواده‌اش، راحت و لذت‌بخش کند. به نظر آرام می‌رسد و دوست دارد همه چیز را تحت کنترل داشته باشد. حوادث را به دید شخصی ارزیابی می‌کند و دنیای درون سرشاری دارد. ممکن است احساس کند که دیگران از او سوء استفاده می‌کند. او میتواند از روی احساس وظیفه با اشخاصی که احساس مسئولیت نمی‌کند در رابطه باقی بماند. ممکن است احساسات و نیازهایش را نزد خود نگهدارد تا دیگران را ناامید نکند. می‌تواند به سرعت قضاوت و انتقاد کند اما دقت می‌کند که دیگران را نرنجاند. ممکن است فقط امکانات منفی را ببیند، می‌تواند بدبین شود.

 

اوقات فراغت

تیپ ISFJ به پیرامون و راحتی خود توجه دارد. او از خانه خود لذت می‌برد و دوست دارد همه چیز سازمان‌یافته و مرتب باشد. او فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده را دوست دارد. دوست دارد برای پروژه‌های خلاق خود زمانی را اختصاص بدهد. دوست دارد با دوستان نزدیک و با خانواده باشد. از صرف شام‌های سنتی و گردهمایی‌های خانوادگی لذت می‌برد. برای او در آرامش قرار گرفتن می‌تواند دشوار باشد زیرا فکر می‌کند همیشه باید کار مولد و مفیدی انجام بدهد.

 

پیشنهادهای توسعه فردی برای یک ISFJ

به روابط بی‌تناسب و نامناسب خود با افراد بی‌مسئولیت و زیاده‌خواه پایان دهید.

با خود با محبت و توجه و مهر صحبت کنید. دست نوازش بر پشت خود بکشید.

منتظر آن نشوید که شخص دیگری به شما بگوید کارتان عالی بود.

با خود به تنهایی وقت صرف کنید.

برای تفریحات خود برنامه‌ای بریزید.

به خود امکان اشتباه کردن بدهید.

درباره نیازهایتان صحبت کنید. آرزو و مسائل خود را با دوستانتان در میان بگذارید. بگذارید دیگران به شما کمک کنند. وقتی صرف کنید و هدفهایتان را شناسایی کنید. با توجه به ارزش‌های درونی خود دست به انتخاب بزنید.

توجه داشته باشید که تنها یک راه درست برای زندگی کردن وجود ندارد.

از نگران شدن بیش از اندازه خودداری ورزید. از قبول کارهای بیش از اندازه خودداری ورزید. نه گفتن را بیاموزید.

گه‌گاه عصبانی شوید. ممکن است احساس گناه کنید اما این می‌تواند به شما کمک کند.

موفقیت‌هایتان را دست کم نگیرید. درباره آنها حرف بزنید‌.

قدر توانمندی‌های خود را بدانید - واقع بین بودن، عمل‌گرا بودن، آگاهی، حساس بودن، همدلی کردن، وفاداری، دوستانه بودن، قابل تکیه کردن بودن و ملاحظه کار بودن. 

 

جهت آشنایی با تیپ های شخصیتی MBTI کلیک کنید

تیپ های شخصیتی MBTI

 


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: talentyab.com