تیپ شخصیتی ISFP
افراد با تیپ شخصیتی ISFP هنرمندانی منعطف و دوست داشتنی هستند که همیشه آماده اکتشاف و تجربه موضوع جدیدند

ویژگی های مختلف تیپ شخصیتی ISFP

تیپ ISFP: درون گرا – حسی – احساسی – ادراکی.

جمله‌ی افراد ISFP: «برای من مرزی بین کار و تفریح وجود ندارد»

 

کلیات

تیپ ISFP فردی راحت و دوست داشتنی است. او معتقد است که زندگی کن بگذار که دیگران هم زندگی کنند. او اغلب ساکت، محطاط، محافظه کار و فروتن است. این تیپ در لحظه اکنون زندگی می کند و زندگی را به صورت ساده دوست دارد. برای تیپ ISFP روابط هماهنگ از درجه اهمیت فراوان بر خوردار است. این شخص، صمیمی، آرام و مهربان است و اغلب نیازهای دیگران را مقدم بر نیاز های خود محسوب می کند.

 

محل کار

تیپ ISFP در محل کار آرمان‌گراست و دوست دارد کارهای رضایت بخش انجام بدهد به شرط آنکه با ارزش او سازگار باشد. او همکاری صمیمی است و اگر به کاری که می کنند اعتقاد داشته باشد، بسیار پر کار است.این تیپ در معرض قوانین بیش از اندازه احساس محدودیت می‌کند و از ساختارهای انعطاف ناپذیر دل خوشی ندارد. او انعطاف پذیر و سازگار است و دوست دارد که با دیگران با همدیگر همکاری داشته باشند. از محیط هایی که در آن تعرض و تضاد میان شخص وجود نداشته باشد استقبال می‌کند و می‌تواند در محیط کار خود لذت و شادابی و مهربانی را وارد کند. تیپ ISFP کمال طلب است و نیازی به کنترل کردن و رقابت کردن احساس نمی‌کند و ترجیح می‌دهد که در پشت صحنه کار کند. شاید عدم قاطعیتی که او در زندگی دارد باعث ایجاد استرس و کلافگی در این تیپ شود ولی می‌تواند در شرایط اضطراری به خوبی عمل کند.

 

ارتباط با دیگران

تیپ ISFP فردی علاقه مند، سخاوتمند، غیرخود خواه، صمیمی و مهربان است. مستمع خوبی است و به نیازهای دیگران رسیدگی می‌کند. می‌تواند موقعیت‌های دشوار را ساده کند و در مواقع دشواری به کمک دیگران برسد. بیش از آنکه با کلمات بازی کند با عمل محبت خودش را نشان می‌دهد. به دیگران توجه فراوان دارد. به نظر آرام می‌رسد اما زیر این آرامش و صورت ظاهر با پیچیدگی‌هایی رو به رو است. انتقادات را شخصی می‌کند و به دل می‌گیرد. اغلب خود را به خاطر رفتار دیگران سرزنش می‌کند. از برخورد و تضاد اجتناب می‌کند، مشروط بر اینکه ارزشی که به آن اعتقاد دارد زیر پا گذاشته نشود.

 

اوقات فراغت

تیپ ISFP کار پاره وقت را دوست دارد تا بتواند کارهایی را که به راستی به آن علاقمند است دنبال کند، از جمله آنها می‌تواند به بودن با دوستان و خانواده اشاره کرد. او از فعالیت‌هایی که از دستان خود استفاده کند لذت می‌برد که به عنوان مثال می‌توان به نقاشی کردن، سوزن‌دوزی، آشپزی و تعمیرات خانه اشاره کرد.

 

پیشنهادهای توسعه فردی برای یک ISFP

در زمینه‌هایی که برای شما مهم است، بیشتر قاطعیت نشان دهید.

عقاید و احساسات خود را ابراز کنید و از گفتن «نمی‌دانم»، «هر چه که تو بخواهی» و غیره خودداری ورزید.

اگر در کارتان ناموفق هستید، شغلی را پیدا کنید که ایده‌آل‌های شما را ابراز کند.

برای تعیین اولویت‌های خود از دیگران کمک بگیرید و بعد شروع به کار کنید.

گاه محبت خود را با کلمات بیان کنید.

درباره کسانی که فکر می‌کنید خیر و صلاحتان را می‌خواهند، مشورت کنید.

طرح‌ها و پروژه‌های خود را ناتمام نگذارید.

کارهای خود را به بخش‌های کوچکتری تقسیم کنید وقتی هر قسمت از کار را انجام می‌دهید به خود جایزه دهید.

به زمان توجه بیشتری بکنید.

به همان اندازه که با دیگران آرام و ملایم هستید، با خودتان آرام و ملایم باشید. از موفقیت‌های خود قدردانی کنید.

به توانمندی‌های خودتان بها بدهید. 

 

جهت آشنایی با تیپ های شخصیتی MBTI کلیک کنید

تیپ های شخصیتی MBTI

 


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: talentyab.com