پیشرفت سرطان را با رژیم غذایی مهار کنید
در حالی که تغذیه می‌تواند در سرعت و پیشرفت انواع سرطان‌ها در مبتلایان به آنها نیز نقش حیاتی داشته باشد ولی کمتر از سوی پزشکان به آن توجه لازم می‌شود.

نقش رژیم غذایی در مهار پیشرفت سرطان

سیدکاظم کاظمینی متخصص طب ایرانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اهمیت تغذیه در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها، گفت: مداومت مصرف مواد غذایی موثر و دوری از مواد سرطان‌زا به کاهش سرعت پیشرفت سرطان کمک می‌کند.

 تغذیه یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین عواملی است که می‌تواند به کاهش عوارض ناشی از شیمی‌درمانی در بیماران سرطانی منجر شود، هر چند که این عامل حتی در پیشگیری از بروز انواع بیماری‌ها و حتی سرطان‌ها نیز نقشی تعیین ‌کننده دارد.

در حالی که تغذیه می‌تواند در سرعت و پیشرفت انواع سرطان‌ها در مبتلایان به آنها نیز نقش حیاتی داشته باشد ولی کمتر از سوی پزشکان به آن توجه لازم می‌شود.

یکی از عوارض درمانی بیماران سرطانی مربوط به عوارض شیمی درمانی است که رعایت بهداشت تغذیه یکی از عواملی است که می‌تواند منجر به کاهش این عوارض و رشد سلول‌های سرطانی شود.

 پیشرفت سرطان را با رژیم غذایی مهار کنید

برخی از غذاها تاثیر زیادی در بهبود بیماری ها دارند، علاوه بر انواع سبزیجات که تاثیر شگرفی در پیشگیری از بروز بیماری‌ها دارد، برخی از آنها مانند انواع ترب و برگ آن، خرفه، گشنیز و جعفری، کاهو، شبدر، کاسنی، غزیانغی، شنگ، والک، سبزی‌های کوهی و موسیر از انواع سبزیجات بسیار تاثیرگذارتر برای مبتلایان به سرطان هستند.

انواع ترشی‌ها، سیب درختی، سیب گلاب، آلبالو، گیلاس، انواع آلو، زرد آلو، هلو، شلیل، شفتالو، چاغاله بادام، آلوچه سبز، هندوانه، گرمک، طالبی، خربزه، زالزالک، ازگیل، انار، ، انگور، غوره، خیار سبز، خیار چنبر، کنگر، ریواس، لیمو شیرین، گریپ فوروت، توت سفید، توت سیاه، شاه توت، تمشک، انبه، کنار و خرمالو از میوه‌هایی هستند که برای مبتلایان به سرطان مفید هستند.

 مواد غذایی مانند روغن زیتون، روغن کنجد، لبو، شلغم، کلم سنگ، کلم گل، کلم پیچ، کلم قرمز، زردک ، رب انار، گل محمدی، آبغوره، سرکه و شیره انگور نیز تاثیرات خوبی در درمان انواع سرطان‌ها دارند.

 اگر بیماران سرطانی بر مصرف مواد فوق مداومت کنند و از مواد سرطان‌زا دوری کنند، سرعت رشد سلول‌های سرطانی در بدنشان روند کاهشی خواهد یافت.

البته مصرف این مواد غذایی قطعاً مجوزی برای عدم مصرف داروهای تجوزی از سوی پزشکان معالج نیست.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پیشگیری از سرطان با مصرف سیر

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علائم سرطان را بشناسید و قبل از پیشرفت درمانش کنید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سرطان هایی که درمان می شوند

اگر می خواهید بیشتر بدانید :سرطان را با این ورزش ها درمان کنید



گردآوري : گروه سلامت سيمرغ
seemorgh.com/health
منبع : isna.ir