روز جهانی یتیمان مبتلا به ایدز، براساس داستان واقعی نیل
روز جهانی یتیمان مبتلا به ایدز در روز 7 مه مصادف با 17 اردیبهشت برگزار می شود که هدف آن توجه بیشتر به کودکان بی گناهی است که مبتلا به بیماری ایدز به دنیا می آیند.

روز جهانی یتیمان مبتلا به ایدز

اسم من نیل است. 13 سال دارم و HIV من مثبت است. وقتی 4 ساله بودم پدرم به خاطر ایدز از دنیا رفت و مادرم هم HIV دارد و از من و خواهرم مراقبت می کند. مادرم با فروش سبزی در بازار برای ما غذا تهیه می کند. و بیشتر درآمد مادرم صرف داروهای مان می شود.

نیل در روستای سینجامی در مانیپور زندگی می کند و یکی از میلیون ها کودکی است که در حال جنگیدن برای زنده ماندن هستند. طبق آمار بیش از 16 میلیون کودک یک یا هر دو والدین خود را به خاطر ایدز از دست داده اند. اکثر این کودکانی که به خاطر ایدز یتیم شده اند، زندگی دشواری دارند، بدون اینکه به آموزش ها و مراقبت های لازم و ضروری دسترسی داشته باشند. این کودکان در معرض مشکلات شدید اقتصادی هستند و اغلب در معرض تبعیض و آزار و اذیت قرار می گیرند.

به منظور جلب توجه و حمایت از میلیون ها کودک یتیم شده به وسیله ایدز کنتس آلبینا دو بواسروری Albina du Boisrouvray، سازمان François-Xavier Bagnoud که به اختصار FXB گفته می شود، را بنیان نهاد و کمپین مردمی روز جهانی یتیمان مبتلا به ایدز را به راه انداخت. از سال 2002 این روز هر سال به وسیله کشورهای مخلتف مورد توجه قرار می گیرد. هدف از تعیین این روز بالا بردن آگاهی مردم نسبت به مشکلاتی است که بر روی کودکان مبتلا به ایدز در خانواده ها و جوامع تاثیر می گذارد.

*سازمان François-Xavier Bagnoud : یک سازمان بین المللی است که هدف آن حمایت از افراد و جوامعی است که تحت تاثیر ایدز و فقر قرار گرفته اند. این سازمان در سال 1989 بنا نهاده شد. نام این سازمان از نام خلبانی گرفته شده که در یک عملیات نجات جان خود را فدا کرد. او در سن 23 سالگی این کار را کرد. این خلبان پسر موسس سازمان François-Xavier Bagnoud یعنی Albina du Boisrouvray بود.

روز جهانی یتیمان مبتلا به ایدز، براساس داستان واقعی نیل

مراکز مراقبت های بهداشتی برای مردم ناامید و دردمند کمک های پزشکی تامین می کنند. این سازمان یک گام به جلو نهاده و به مادران تنها و همچنین افرادی که از این یتیمان مراقبت می کنند کمک های اقتصادی ارائه می دهد.

این سازمان در روز 7 مه از دولت ها می خواهد تا در مبارزه علیه ایدز کودکان را در اولویت قرار دهند. ممتا بورگواری Mamta Borgoyary، مدیر عامل FXB در این باره می گوید: در حمایت از این کودکان کارهای زیادی باید انجام شود. کمترین چیزی که این کودکان نیاز دارند، توجه است تا حداقل منابع و هزینه های مربوط به بیماری برایشان تامین شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پیشگیری از ایدز با خودمراقبتی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پاسخ به سوالات در مورد بیماری ایدز و روابط جنسی



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ