سرازیر شدن مردم وحشت زده یاسوج به خیابان
شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، ظهر امروز دو بار لرزید.

استقرار بیمارستان صحرایی در یاسوج

شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، ظهر امروز دو بار لرزید.

مرکز لرزه‌نگاری کشور، شدت این دو زمین لرزه را  ۴.۳ و ۳.۳ درجه در مقیاس ریشتر ثبت کرده است.

زمان وقوع زمین‌لرزه‌ اول ساعت ۱۱ و ۴۲ دقیقه و ۴ثانیه پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه اعلام شده است. زمین لرزه دوم ساعت ۱۱ و ۴۹ دقیقه و ۷ ثانیه ثبت شده است. تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی جانی و مالی این دو زمین‌لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده، گزارش نشده است.

این دو زمین لرزه مردم را وحشت زده از خانه خود به خیابانها کشاند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز از استقرار بیمارستان صحرایی ۵۶تختخوابی در یاسوج خبرداد.

"جلال پورانفرد" افزود: با توجه به زلزله های اخیر (۵.۲ و ۴.۸)در شهرستانهای بویراحمد و دنا و پایین بودن ظرفیت بیمارستانهای استان، یک بیمارستان صحرایی سیار با ظرفیت۵۶ تخت با همکاری و مساعدت استان چهارمحال و بختیاری ایجاد شد.

وی اظهارکرد: با پیگیری‌های انجام شده و با دستور مسئولان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان چهارمحال و بختیاری، یک بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۵۶ تخت‌خواب را به ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز امدادی منطقه زلزله یاسوج اضافه کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این بیمارستان صحرایی بخش‌های مختلفی از جمله اورژانس، بخش ویژه زنان و زایمان، اتاق عمل، ریکاوری، آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی، داروخانه، کانکس حمل جسد به ظرفیت ۷۵ نفر دارد.

پورانفرد تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استان فاقد بیمارستان صحرایی است که در حوادث و بحرانها از نیازهای حیاتی این استان است.

زیرساختهای آب، برق، گاز برای این بیمارستان نیاز است. البته زمین فعلی با توجه به نزدیک بودن به ورزشگاه تختی، در مرکز شهر بودن و نزدیک بودن به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج مناسب است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همکاری اداره برق و شهرداری برای راه‌اندازی این بیمارستان مطلوب بود که لازم است سایر اعضای ستاد بحران استان در این زمینه همکاری و مساعدت داشته باشند.

پورانفرد بیان کرد: پشتیبانی از بیمارستان‌های استان از جمله اهداف استقرار بیمارستان صحرایی شهرکرد در یاسوج است. امیدوارم همکاری و مساعدت لازم صورت گیرد تا همچون بیمارستانی را در استان داشته باشیم. تا زمانی که نیاز باشد این بیمارستان در یاسوج مستقر خواهد بود.

بیمارستان صحرایی یاسوج

بیمارستان صحرایی یاسوج

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir