کشف درمان جدید ریزش مو توسط دانشمندان
 بر اساس مطالعه ای که در آزمایشگاه با استفاده از نمونه های موی انسان انجام شد مشخص شد که استفاده از داروهای ضد پوکی استخوان در درمان کچلی و طاسی موثرند

 کشف درمانی جدید برای ریزش مو توسط دانشمندان

بر اساس مطالعه ای که در آزمایشگاه با استفاده از نمونه های موی انسان انجام شد مشخص شد که استفاده از داروهای ضد پوکی استخوان در درمان کچلی و طاسی موثرند. 

قریبا از هر 3 مرد، 2 نفرشان اولین علایم ریز مور را در 35 سالگی می بینند ولی ممکن است امیدی تازه برای آن ها بوجود آمده باشد.

به توجه به تحقیقات منتشر شده در مجله PLOS Biology، درمانی که در اصل برای کمک به پوکی استخوان استفاده می شود می تواند در بازگشایی این قفل ناخوشایند به شما کمک کند. به گفته دکتر ناتان هاوکشاو Dr. Nathan Hawkshaw از دانشگاه منچستر در انگلستان این مطالعه در آزمایشگاه و با نمونه موهای انسانی انجام شده و می تواند درمانی جدید برای ریزش مو باشد.

هاوکشاو و همکارانش با توجه به تحقیقات قبلی، می دانستند، سیکلوپورین Cyclosporine  که برای درمان پوکی استخوان استفاده می شود با مهار پروتئین SFRP1 می تواند رشد مو را تحریک کند ولی مشکل اینجا بود که این دارو عوارض جانبی زیادی داشت و مصرف آن برای سلامت مناسب نبود.

کشف درمان جدید ریزش مو توسط دانشمندان

یافته ها نشان می دهد که داروی WAY-316606 به همان شکل، پروتئین SFRP1 را مهار کرده و در عرض دو روز رشد موها را بهبود می بخشد. البته این آزمایش فقط روی نمونه موی انسانی انجام شده نه روی افراد واقعی و زنده.

برای تعیین بی خطر بودن و قابل استفاده بودن این دارو نیاز به انجام آزمایش های بالینی روی افراد واقعی است.

در حال حاضر داروهایی برای درمان کچلی وجود دارد ولی اثر معجزه آسایی به همراه ندارند. مثل داروی Propecia که دونالد ترامپ از آن استفاده می کند ولی اثرات جانبی متعددی از جمه کاهش میل جنسی به همراه دارد. 


اگر می خواهید بیشتر بدانید : علت اصلی ریزش مو چیست و برای جلوگیری از ریزش مو چه کنیم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ریزش مو در مردان از علائم ابتلا به بیماری های قلبی است؟!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : دلایل اصلی ریزش مو چیست؟ + راهکارهای درمانی



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ 
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ