5 اسموتی تابستانی خوش طعم و متفاوت درست کنید
اسموتی یکی از نوشیدنی های محبوب در فصل تابستان است که طرفداران بسیاری دارد. برای تهیه یک اسموتی خوش طعم حتما باید از میوه های تازه استفاده کنید.

طرز تهیه 5 اسموتی تابستانی 

با گرم تر شدن هوا، شاهد ورود میوه های تازه و رنگارنگ خواهیم بود. اسموتی و نوشیدنی ها یکی از راه های مورد علاقه بسیاری از ما، برای استفاده از این میوه ها است. در ادامه دستور تهیه 5 نوشیدنی تابستانی را ارائه می دهیم .

بیشتر بدانید : اسموتی تابستانی توت فرنگی + طرز تهیه 3 مدل اسموتی توت فرنگی

اسموتی اسفناج و هلو

شاید سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که ترکیب میوه و سبزیجات، نوشیدنی خوش طعمی خواهد شد؟ البته. این نوشیدنی با طعم متفاوتی که دارد  حتی طعم سبزیجات را هم در این ترکیب شیرین و تند نخواهید چشید. برای تهیه این اسموتی، 2 عدد اسفناج کوچک را با یک قاشق زنجبیل پوست کنده شده تازه، 2 فنجان هلو یخ زده، 2 قاشق عسل و 1 و 4/1 فنجان آب مخلوط کنید.

اسموتی توت فرنگی و موز با ماست

معمولا اسموتی ها نمی توانند جایگزینی برای وعده غذایی محسوب شوند، ولی این اسموتی قابلیت جایگزینی برای یک وعده غذیی را دارد. برای تهیه این اسموتی، 1/4 فنجان توت فرنگی، 1 قطعه موز، 1/4 فنجان بادام خام، 1/2 فنجان جو دو سر و یک فنجان ماست وانیلی کم چرب را مخلوط کنید. برای غنی تر کردن این وعده، می توانید از 1/4 مغز های مختلف ( مثل گردو و بادام ) استفاده کنید.

اسموتی انبه و لیمو ترش با ماست

طعم ماست و مزه ترش لیمو، این اسموتی انبه را واقعا دلپذیر می کند. برای تهیه آن، 1/4 قاشق دارچین، 1 و 1/2 فنجان ماست کم چرب بدون طعم، 2 و 1/2 فنجان تکه های انبه، 1 قاشق غذا خوری عسل و نیمی از آب یک لیمو ترش لازم است.

اسموتی مرکبات و توت

طعم آناناس و مرکبات می تواند به اسموتی توت، طعمی فوق العاده و استوایی بخشد. برای تهیه این اسموتی می توانید 2 قاشق غذا خوری شکر، 1 فنجان تکه های آناناس، 1و 1/2 فنجان بلوبری یخ زده، 1/2 لیوان آب پرتقال و 1/2 فنجان آب، را با یکدیگر مخلوط کنید.

اسموتی انبه و توت فرنگی

این اسموتی را می توانید با هر طعمی که خودتان دوست دارید، درست کنید. برای تهیه این اسموتی با طعمی که ما در نظر گرفتیم، باید 1 و 1/4 فنجان آب میوه سیب، 1 فنجان ماست کم چرب بدون طعم، 1 فنجان توت فرنگی تازه و یخ زده و 2 فنجان قطعه های تازه و یخ زده انبه، را با یکدیگر مخلوط کنید.

نکته مهم در تهیه یک اسموتی خوب، نسبت میوه های استفاده شده در تهیه اسموتی است.



بیشتر بدانید : طرز تهیه اسموتی هندوانه و توت فرنگی، خنک و خوش رنگ

بیشتر بدانید : اسموتی زنجبیل و اسفناج، یک اسموتی خوش طعم و پرفایده


تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ