اسموتی های بهاری و مفید برای بدن که چاق تان نمی کند!!
اگر می‌خواهید از مهمانان خود با نوشیدنی‌های سالم و خوشمزه به جای نوشیدنی‌های معمولی همچون چای یا قهوه پذیرایی کنید می‌توانید انواع اسموتی‌های بهاری که موجب اضافه وزن هم نمی‌شوند را آماده کنید.

طرز تهیه چند اسموتی مفید برای بدن

در اوایل فصل بهار هنوز می‌توانید از طعم خوش میوه‌های زمستانی همچون پرتقال و نارنگی لذت ببرید، همچنین میوه هایی مانند کیویی، موز، آناناس، خیار، هویج، سیب و انگور هم در دسترس هستند که از همگی آن‌ها می‌توانید برای تهیه اسموتی‌های خوشمزه برای پذیرایی از دوستان و آشنایان خود استفاده کنید. در ادامه طرز تهیه چند اسموتی ساده، خوشمزه و مفید برای سلامت بدن را که موجب اضافه وزن هم نمی شوند، مرور می‌کنیم.

بیشتر بدانید : اسموتی تابستانی توت فرنگی + طرز تهیه 3 مدل اسموتی توت فرنگی

اسموتی هویچ استوایی

اسموتی هویچ استوایی از میوه هایی همچون هویج، آناناس، گوجی بری و گلابی تشکیل شده است، برای تهیه اسموتی این میوه‌ها را به همراه مقداری یخ در همزن ریخته و یک مخلوط نسبتاً همدست تهیه کنید. در این نوشیدنی ویتامین C، A و آنتی اکسیدان‌های مفید برای سلامت بدن وجود دارد.

اسموتی نارگیلی

مواد لازم برای تهیه اسموتی نارگیلی، یک لیوان آب نارگیل، مقداری شیرنارگیل، پرتقال، گریپ فروت قرمز پوست گرفته که دانه‌های آن جداشده باشد، پرتقال خونی، زنجبیل تازه، مقداری شربت از طعم مورد نظر، دانه چیا، مقداری عسل برای طعم دهی. تمام مواد را در مخلوط کن ریخته و هم بزنید؛ برای تزئین هم می‌توانید از مقدار برگ ریحان یا دانه‌های چیا استفاده کنید.

اسموتی آووکادو با کره بادام زمینی

یکی دیگر از اسموتی‌های مفید برای افرادی که نمی‌خواهند چاق شوند، اما از طعم خوش اسموتی می‌خواهند لذت ببرند اسموتی آووکادو با کره بادام زمینی است. برای تهیه این اسموتی به یک دوم یک آووکادوی جاافتاده، یک موز رسیده سرخ شده که فریز شده است، دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو، ۳ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، یک و یک دوم فنجان شکر، یک قاشق غذاخوری شربت افرا و یک دوم قاشق چای خوری عصاره وانیل نیاز داریم. برای تهیه این اسموتی تمام مواد اولیه را در مخلوط کن بریزید تا مخلوط یکدستی به دست آید.

اسموتی توت فرنگی و انبه

برای تهیه اسموتی توت فرنگی و انبه تنها به مقداری توت فرنگی، موز، انبه و چند قطعه یخ نیاز دارید، این مواد را در مخلوط کن ریخته و هم بزنید تا تبدیل به مخلوط یکدستی شود.

اسموتی سبزیجات بهاری

برای تهیه اسموتی سبزیجات بهاری طبقه اول این اسموتی به مواد اولیه ای همچون کاهو، جعفری، سیب، توت فرنگی و ریواس نیاز دارید؛ برای تهیه کاهو، دو قاشق غذاخوری جعفری، سیب، موز سرخ شده یخ زده، کنجد، خرمای خرد شده و یک دوم فنجان آب پرتقال را در مخلوط کن ریخته و هم بزنید تا محلولی یکدست تولید شود.
برای لایه دوم اسموتی، دو فنجان توت فرنگی خردشده، یک فنجان ریواس خرد شده، مقداری کنجد، خرمای خردشده، ۱۵۰ گرم ماست خامه‌ای و یک دوم فنجان آب پرتقال را در مخلوط کن ریخته به هم بزنید تا تبدیل به ترکیبی یکدست شود.
سپس مخلوط اول را در لیوان ریخته، آن را مدتی در یخچال بگذارید تا خود را ببندد، سپس نیمه دوم لیوان را با مخلوط بخش دوم پر کنید؛ در این زمان اسموتی شما برای مصرف آماده است.

اسموتی پرتقال با شیر بادام

برای تهیه اسموتی پرتقال با شیر بادام مقداری عصاره وانیل را با شیر بادام مخلوط کنید و سپس آن را با مقداری پرتقال در مخلوط کن ریخته و هم بزنید تا یک مخلوط یک دست تهیه شود.


بیشتر بدانید : طرز تهیه اسموتی هندوانه و توت فرنگی، خنک و خوش رنگ

بیشتر بدانید : اسموتی هندوانه و نعنا، یک اسموتی با طعم بهشتی!!

بیشتر بدانید : اسموتی زنجبیل و اسفناج، یک اسموتی خوش طعم و پرفایده

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 7 جایگزین خوش طعم آب در تابستان که کم آبی بدنتان را جبران می کند!!


 گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : yjc.ir