رب گوجه‌فرنگی، زعفران، فلفل و پودر سیر را نیز به مواد اضافه كرده و مخلوط می‌كنیم و ظرف را با درپوش درون دستگاه با قدرت 100 درصد به مدت سه دقیقه قرار می‌دهیم.
مواد لازم :
سیب‌زمینی بزرگ : دو عدد
 روغن زیتون :  چهار قاشق غذاخوری
 سویای دانه ریز : 100 گرم
 پیاز : یك عدد
 رب گوجه‌فرنگی : دو قاشق غذاخوری
 زعفران آب كرده : یك قاشق سوپخوری
 كره : 30 گرم

نمك، فلفل و پودر سیر : به میزان لازم

بیشتر بدانید : دلمه برگ مو را به روشی جدید درست کنید

طرز تهیه :
سیب‌زمینی‌ها را با پوست شسته، چند شكاف عمیق روی آنها ایجاد كرده و آنها را درون دستگاه مایكروویو با قدرت 100 درصد به مدت هفت دقیقه می‌‌پزیم.
در ظرفی دیگر پیاز را به صورت نگینی خرد كرده و با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و كمی نمك، بدون درپوش داخل دستگاه با قدرت 100 درصد به مدت شش دقیقه قرار می‌دهیم.
سپس سویا را كه از قبل خیسانده‌ایم، همراه مابقی روغن زیتون به مواد افزوده و سه دقیقه دیگر با همان قدرت درون دستگاه زمان می‌دهیم.
رب گوجه‌فرنگی، زعفران، فلفل و پودر سیر را نیز به مواد اضافه كرده و مخلوط می‌كنیم و ظرف را با درپوش درون دستگاه با قدرت 100 درصد به مدت سه دقیقه قرار می‌دهیم.
پوست سیب‌زمینی‌ها را گرفته و دایره‌ای به قطر دو سانتی‌متر از سر سیب‌زمینی‌ها بریده و داخل آنها را خالی می‌كنیم، به طوری كه سوراخ نشود.
سپس كمی كره داخل سیب‌زمینی‌ها مالیده و از مایه آماده شده درون آنها ریخته و دوباره روی سیب‌زمینی كمی كره می‌مالیم.
سیب‌زمینی‌های پر شده را داخل ظرف، روی سه پایه بلند قرار داده و از تركیب گریل و مایكروویو با قدرت 20 درصد به مدت هفت دقیقه استفاده می‌‌نماییم كه هم پخت كامل شود و هم سیب‌زمینی‌ها برشته و طلایی شوند، بعد آنها را درون ظرف چیده و با سس دلخواه سرو می‌كنیم.

نكته :
می‌توانید از كمی جعفری و گشنیز برای داخل مایه دلمه استفاده كنید. به جای سویا می‌توان از مرغ یا گوشت چرخ‌كرده نیز بهره برد.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : ash.ksabz.net