باربيكيو (barbecue) شكل دگرگون شده كلمه اسپانيايي باربكوئا (barbecue) است، به معناي نوعي داربست، يا هيزمي كه مهاجران يا مرز نشينان مكزيك و كاليفرنيا گوشت و مرغ و ماهي را روي آن دود مي داده اند و كباب مي كردند...

مواد لازم :
مرغ پاک کرده                        یک عدد
پیازچه ساطوری شده             دو قاشق غذاخوری
سیر کوبیده                          یک قاشق مرباخوری
سس سویا                          دوقاشق غذاخوری
شهد مربا                            نصف پیمانه
زنجبیل ساییده شده             یک قاشق مربا خوری
آبلیموی تازه                        دو قاشق غذا
فلفل سیاه، ساییده              یک قاشق چایخوری
 

طرز تهیه :
 باربیكیو (barbecue) شكل دگرگون شده كلمه اسپانیایی باربكوئا (barbecue) است، به معنای نوعی داربست، یا هیزمی كه مهاجران یا مرز نشینان مكزیك و كالیفرنیا گوشت و مرغ و ماهی را روی آن دود می داده اند و كباب می كردند. امروز باربیكیو را در حیاط خانه ها روی آتش زغال یا شعله گاز درست می كنند، منتها برای یاد آوری مزه باربیكیو غالبا چند قطره عطر دود هیزم هم به سس كباب اضافه می كنند. این عطر، كه در فرنگستان به نام دود مایع فروخته می شود، فعلا در بازار ما به دست نمی آید، ولی سایر اجزای سس باربیكیو یا مایه خواباندن گوشت باربیكیو فراوان است و آن را به آسانی می توان در خانه درست كرد.
 
به جز مرغ، همه مواد را در ظرفی ریخته مخلوط كنید. مرغ را پاك كرده، چهار یا هشت تیکه كنید، بشویید و خشك كنید، سپس در این مایه بگذارید، زیر و رو كنید و 4-5 ساعت در یخچال بخوابانید. سپس یكی دو بار زیر و رو كنید.

تیکه های مرغ را به سیخ بكشید و روی شبكه آهنی یا روی آتش هیزم، زغال، یا زیرگریل فر گاز 10-12 دقیقه آتش بدهید.( در آتش دادن مرغ باید دقت كنیم كه گوشت مرغ بپزد و كاملا سفید شود ولی خشك و بی آب در نیاید.)
 
 
 
 
تهیه شده توسط شرکت گلستان
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
  
مطالب پیشنهادی گلستان:
کباب حسینی- هندی مخصوص سحر!
جوجه کباب استانبولی مخصوص سحر یا شام بعد از افطارتان
كول سلو دولوكس (سالاد كلم مرصع)!
اصل سالاد شیرازی !
سالاد تره بار کبابی (اسپانیا)