كباب برگ را نباید هیچ وقت لای نان قرار داد زیرا آب كباب به خورد نان می رود و خشك می شود.
كباب برگ از جمله كباب های خوشمزه ای است كه معمولا در خانه تهیه نمی شود ، اما باید بدانید با كمی دقت و یاد گرفتن فوت كوزه گری آن می توانید اعضای خانواده را به خوردن یك كباب برگ خانگی و كاملا بهداشتی میهمان كنید .

برای تهیه كباب باید از گوشت راسته گوساله یا گوسفند استفاده كرد، نكته قابل توجه برای تهیه كباب خوب انتخاب گوشت آن است كه باید نرم باشد ( به وسیله گردهای مخصوص نرم كننده گوشت نیز می توان گوشت را نرم و ترد كرد ) ولی بهتر است گوشت را باآب پیاز و فلفل 24 ساعت قبل آماده و نرم كنیم .توجه داشته باشید انواع كباب باید در عین پختگی زیاد خشك نشود.

مواد لازم :
گوشت راسته پاك كرده : یك كیلو و نیم
پیاز : دو سه عدد
روغن زیتون : یك استكان
فلفل بو نمك : به مقدار كم

طرز تهیه :
كباب برگ را می توانیم به هر اندازه كه میل داریم پهن كنیم، به این ترتیب كه راسته را روی تخته می گذاریم به اندازه ای كه میل داریم پهنای كباب بشود یك قطعه جدا می كنیم مثلا پهنا چهار انگشت و آن قطعه را پهلوی قطعات دیگر گوشت می گذاریم  وقطعات دیگر را می بریم ( با این عمل پهنای تمام گوشتها به یك اندازه می شود ) بعد گوشت را به قطر نیم سانتیمتر ورقه ورقه می كنیم و آماده می گذاریم.
پیاز را نرم رنده می كنیم و روغن زیتون و فلفل را با پیاز رنده شده مخلوط می كنیم و گوشت را در این مایه می خوابانیم و می گذاریم یك شب بماند.
 بعد از ۲۴ ساعت گوشت ها را به سیخ كشیده و كمی روی آن را با كارد می كوبیم و روی حرارت ملایم كباب می كنیم و گاهی سیخهای كباب را بر می گردانیم كباب باید در عین پختگی زیاد خشك نشود و آبدار باشد .
كبابها را در دیس می كشیم و روی آنها را كمی نمك می پاشیم و كمی هم كره روی آن می گذاریم و اطراف آن را با پیاز خلال كرده و جعفری تزیین می كنیم .

كباب برگ را نباید هیچ وقت لای نان قرار داد زیرا آب كباب به خورد نان می رود و خشك می شود. در صورتی كه بخواهیم از گردهای نرم كننده مخصوص گوشت استفاده كنیم برای هر كیلو گوشت یك قاشق مربا خوری از گرد نرم كننده را با پیاز رنده شده مخلوط می كنیم و نیم ساعت قبل از كباب كردن گوشت را در این مایه می خوابانیم. می شود بدون روغن زیتون هم گوشت كباب را آماده كرد و در مایه از یك قاشق چایخوری زعفران سائیده استفاده نمود.
كباب برگ را با چلو و گوجه فرنگی كباب شده سرو می كنند .



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : ashpazionline.ir



مطالب پیشنهادی :
کباب تابه ای به روشی تازه
تاس کباب
خوراک بیف ویستاول
استیک کوردن بلوی فرانسوی
بیف استروگانف، غذایی خوشمزه!