خورش شوید، خوشمزه ترین غذای شمال ایران
خورش شوید از انواع غذاهای معروف شمالی است که شما می توانید این نوع خورش خوشمزه را در منزل به راحتی بپزید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید

طرز تهیه خورش شوید و فوت و فن های خوشمزه تر شدن آن

در طرز تهیه خورش شوید از مرغابی و آلوچه و شوید و آلو و تخم مرغ و آبغوره و روغن و نمک و فلفل استفاده می شود. باقلا قاتق، خورش شوید و ترش تره از انواع خورش های شمالی خوشمزه و پرطرفدار هستند و اگر شما تمایل دارید برای ایجاد تنوع در برنامه غذایی تان انواع خورش های اصیل و محلی را در منزل بپزید بهتر است از پخت این نوع خورش ها غافل نشوید.

بیشتر بدانید : طرز تهیه خورش سیب و آلو

مواد لازم برای تهیه خورش شوید

آلوچه ترش و خشک : ۳۰۰ گرم
مرغابی کوچک : یک عدد
شوید خشک : دو تا سه قاشق غذاخوری
آلو خورشتی : ۲۵۰ گرم
تخم مرغ : دو تا سه عدد
آبغوره : یک پیمانه
نمک و فلفل : به مقدار لازم
روغن : به مقدار لازم

طرز تهیه خورش شوید
طرز تهیه خورش شوید,خورش شوید

برای پخت خورش شوید ابتدا مرغابی را به خوبی پاک کنید و به قطعات مناسبی تقسیم کنید سپس تکه های گوشت مرغابی را بشویید و نمک بزنید.
آلوچه خشک و آلو خورشتی را به صورت جداگانه بشویید و گوشت مرغابی را به همراه مقداری روغن درون قابلمه ای مناسب سرخ کنید سپس آلوچه خشک را به گوشت مرغابی اضافه کنید و تفت دهید و دو یا سه لیوان آب و آبغوره را به مخلوط گوشت و آلوچه اضافه کنید و شعله گاز را روی حرارت ملایم قرار دهید و درب قابلمه را ببندید تا گوشت مرغابی نیم پز شود سپس آلوی خورشتی را به خورش اضافه کنید و بعد از نیم پز شدن آلو خورشتی شوید خشک را به خورش بیفزایید سپس اجازه دهید خورش روی حرارت ملایم گاز پخته شود و جا بیفتد.
در مرحله آخر طرز تهیه خورش شوید تخم مرغ ها را درون ظرفی مناسب بشکنید و با کمک چنگال تخم مرغ ها را هم بزنید و به خورش اضافه کنید بعد از اینکه تخم مرغ ها پخته شدند و خورش به روغن افتاد قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و خورش را درون ظرف مناسبی برای سرو بکشید و به همراه پلو این غذای خوشمزه را میل کنید.

نکات طلایی برای پخت بهتر خورش شوید

خورش شوید از انواع خورش های ترش است و اگر شما تمایل دارید این خورش خوشمزه طعمی ملس و بی نظیر داشته باشد می توانید یک تا دو قاشق شکر به آن اضافه کنید.
خورش شوید از انواع خورش های محلی شمالی و مخصوص غرب گیلان می باشد.
در صورت تمایل می توانید در دستور تهیه خورش شوید به جای گوشت مرغابی از گوشت مرغ استفاده کنید.



بیشتر بدانید : راهکارهایی برای خوشمزه‌ تر شدن 3 خورش‌ معروف ایرانی

بیشتر بدانید : لپه قرمه، غذای معروف و خوش طعم دامغانی ها

بیشتر بدانید : خوشمزه شدن خورش با 6 نکته کلیدی و مهم!

بیشتر بدانید : خورش کنگر را با یک دستور کاملا متفاوت و خوش طعم درست کنید!!!

بیشتر بدانید : خورش قیمه بدون گوشت، غذایی ارزان و خوشمزه





گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : arga-mag.com