این ساندویچ پیتزای رول شده حاوی همه مواد ضروری برای بدن كودكان می باشد . یعنی كه گوجه فرنگی و پنیر را بر روی یك خمیر ترد ریخته و آن را رول می كنند .
آیا كودكتان از كره بادام زمینی و ژله با اكراه حرف می زند ؟ با ایجاد این 10 تغییر خلاقانه وعده ناهارش را برایش لذت بخش نمایید . 

بیشتر بدانید : ساندویچ مرغ پنیری، یک شام سریع و خوشمزه

1 - رولت گوشت كباب شده با پنیر چدار 
برای متنوع ساختن ناهار فرزندتان یك ساندویچ استاندارد را به یك ساندویچ بسته بندی شده تبدیل نمایید . اگر فرزندتان علاقه ای به غذاهای ادویه دار ندارد فقط كافیست ریشه خردل را از این ساندویچ حذف نمایید . 

 


2 -
ساندویچ تركی دودی با مایونز پاپریكا 
اضافه كردن مقداری پودر پاپریكا به سس مایونز مورد استفاده برای این ساندویچ طعم فوق العاده ای به آن می دهد . نسبت به پنیر سوییسی یا پنیر چدار اضافه كردن پنیر مانچیگو (Manchego : مهم ترین و مشهورترین پنیر تهیه شده از شیر گوسفند در اسپانیا می باشد ) باعث ایجاد تغییری خوشایند در طعم این ساندویچ می گردد . 
  

3 -
ساندویچ سالادهای  ماهی تون 
ساندویچ های معمولی ماهی تون فرزندتان را با اضافه كردن 1 قاشق غذاخوری پر چاشنی  شوید ترش یا شیرین طعمی متفاوت ببخشید . 



4 -
ساندویچ سیب و پنیر چدار 
میوه ها و پنیر یك زوج طبیعی هستند . كودكان این تركیب شور و شیرین ساندویچهای ساده اما خوشمزه را دوست خواهند داشت . 

 


5 -
ساندویچ های تركی 
برای بسته بندی كردن این ناهار دوست داشتنی كودكان از چیبس توردیلا  آغشته به سس پستو استفاده نمایید . 
( سس پستو یك سس ایتالیایی است كه از مواد مورد نیاز برای تهیه آن عبارتند از ریحان تازه ، نعنا ، تخمه كاج ، روغن زیتون و چند حبه سیر . همه مواد را در مخلوط كن ریخته و با هم مخلوط كنید ) 



6 -
ساندویچ تخم مرغ با مایونز مخلوط شده با سبزیجات معطر 
اضافه كردن مقداری سس خردل به این نوع از سالاد تخم مرغ،  تندی اندكی به آن می دهد . برای انتخاب نان این ساندویچ دست شما کاملا باز است باشید . 

7 -
ساندویچ استرومبولی 
این ساندویچ پیتزای رول شده حاوی همه مواد ضروری برای بدن كودكان می باشد . یعنی كه گوجه فرنگی و پنیر را بر روی یك خمیر ترد ریخته و آن را رول می كنند . برای افزایش مواد مغذی این ساندویچ می توان چند برگ اسفناج تازه هم اضافه كرد . 

 

8 -
ساندویچ فلفل قرمز كبابی با ژامبون گوشت 
اگر كودكتان طعم ژامبون گوشت را نمی پسندد می توانید چیز دیگری مثل كالباس سالامی را جایگزین آن نمایید . سبزیجات كباب شده یكی دیگر از مواد اصلی تركیب ساندویچهای گوشت و پنیر می باشد  . 

 


9 - امپانادای مرغ  
 به جای استفاده از  نوع بسته بندی شده موجود در فروشگاهها می توانید این ساندویچ خمیری كه حاوی موادی چون مرغ خرد شده ، نخود فرنگی ، هویج و پیاز می باشد را خودتان آماده نمایید .  در امپانادای مرغ به جای تن ماهی كه در دستور اصلی آن وجود دارد از مرغ استفاده شده است .


نكته :
در اصل امپاندا یك نوع غذای اسپانیایی است  كه چیزی شبیه پیراشكی می باشد یعنی یك نوع خمیر كه وسط آن مایه ای حاوی تن ماهی روغن گرفته شده  ، فلفل دلمه ای ، پیاز  ، تخم مرغ پخته و پوره گوجه فرنگی می باشد . بدین ترتیب كه پیاز و فلفل دلمه ای را در روغن تفت داده و سپس ماهی تن را به آن اضافه می كنیم . پوره گوجه فرنگی را به مخلوط فوق اضافه كرده می گذاریم آب آن كاملا ً تبخیر شود . پس از تبخیر شدن آب مخلوط فوق، تخم مرغ پخته شده و زیتون خرد شده را به مخلوط اضافه كرده و بر روی خمیر ریخته و به مانند پیراشكی می پیچانیم  و در فر قرار می دهیم تا طلایی شود . 
 
10 - ساندویچ ماهی تون و ریحان به همراه فلفل قرمز كبابی 
آیا می خواهید كه تغییری در سالاد تن ماهی معمول خود ایجاد كنید . استفاده از سس مایونز را به دست فراموشی سپرده و به جایش از ریحان تازه ، فلفل خرد شده و مقداری سركه استفاده نمایید . 

 

بیشتر بدانید : ساندویچ کلاب خانگی، یک تغذیه عالی برای دانش آموزان

بیشتر بدانید : ساندویچ تن ماهی و کرفس، یک ناهار مقوی برای بچه های مدرسه ای

 
تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ 
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ