با کابینت های قهوه ای و خاکستری چگونه زیباترین و دلبازترین دکوراسیون را بچینیم؟
کابینت های خانه من قهوه ای خاکستری و فرش اتاق پذیرایی هم قهوه ای است. دکوراسیون خانه ام را چگونه بچینم که دلگیر و تیره نشود؟

یک دکوراسیون زیبا با فرش قهوه ای بچینید

سوال کاربر :

باسلام ، من تا الان برای جهیزیم  فرش و میز ال ایدی مو ( مشکی قهوه ای ) برای پذیرایی  انتخاب کردم . عکس فرشمو فرستادم . عکس پذیرایی و آشپزخونه هم داخل عکس مشخصه  پذیرایی ام فرش 9 میخوره با یک فرش 6 متری. برای انتخاب مبلمان دچار مشکل شدم که رنگ آبی نباشه چون برای مبل نمی پسندم، از طرفی بخاطر فرشم که تیره هست و شلوغ نمی خوام به خاطر انتخاب اشتباه مبل، خونم تاریک یا کسل کننده بشه.

آشپزخونه هم، رنگ کابینت ها با عکس فرق داره قهوه ای تیره خاکستریه ( این خونه مادر شوهرمه  تفاوتش فقط تو رنگ کابینتاشه ) تمام وسایل رو سیلور گرفتم. چه رنگی برای پرده  آشپزخونه مناسبه؟؟ و چه کف پوش با چه رنگی برای آشپزخونه. خیلی دوست دارم خونم در عین اینکه آرامش دهنده باشه خیلی هم تاریک و تیره نباشه که احساس افسردگی کنم.ممنون میشم کمکم کنین.

دو اتاق خواب کوچیک اندازه 9 متر و 6 متر هم روبروی آشپزخونس..رنگ و جنس کف پوش مناسب برای این دو اتاقم راهنمایی کنین .شرمنده انقدر اذیت کردم استرس دارم خونم زشت نشه.

بیشتر بدانید : لوازم آشپزخانه نقره ای را با چه رنگ دکوری ست کنیم؟

بیشتر بدانید : مدل کابینت سفید 2018، جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه

img_20160117_124101.jpg

تصویر ارسالی کاربر

بیشتر بدانید : چطور کاشی آشپزخانه را با کابینت ست کنیم؟

پاسخ کارشناس :

با سلام
با توجه به توضیحات شما تقریبا می توان رنگ غالب خانه شما را قهوه ای در نظر گرفت که از دیدگاه روانشناسی ، انسان هایی که رنگ قهوه‌ای را دوست دارند ، بطور معمول افرادی ، واقع‌ بین ، مسئول و برخی اوقات محتاط هستند . از آنجایی که این رنگ یادآور عناصر طبیعت ( نظیر خاک و چوب ) در ذهن انسان است ، تعلق، ثبات و امنیت را در ذهن تداعی می‌ کند. اما مشکل متراژ منزل شماست که خیلی بزرگ نیست و استفاده زیاد از این رنگ در خانه های کوچک اساسا اشتباه است چون محیط را کوچک تر و تاریک تر نمایش می دهد. ما نمی توانیم آنچه از قبل در منزل شما ساخته و تهیه شده است را تغییر دهیم، بلکه وظیفه ما کمک به شما برای قرار گرفتن در مسیر درست انتخاب برای خرید مابقی لوازم است. پس یکی یکی به سوالات ارسالی شما پاسخ می دهیم:

رنگ پرده مناسب برای پنجره آشپزخانه ای با کابینت های قهوه ای و خاکستری

اونطور که از عکس ارسالی شما بر می آید، تمام نور خانه شما از همین پنجره آشپزخانه تامین می شود. پس باید در موردش خیلی دقیق باشید. فقط و فقط از رنگ های روشن مثل کرم استفاده کنید و حتی نوع جنس پرده هم نباید کلفت باشد و مثلا از ساتن استفاده کنید بلکه باید از تور یا حریر استفاده کنید. به هیچ عنوان از دولایه پرده والان دار استفاده نکنید. اگر پنجره آشپزخانه شما دید دارد و به همین دلیل مجبور به استفاده از پارچه زخیم یا دولایه پرده هستید، بهترین انتخاب استفاده از پرده های کرکره ای یا شید رول هاست.

پرده های کرم روشن مناسب برای خانه های کم نور

پرده های کرم روشن مناسب برای خانه های کم نور

 

 

پرده های کرکره ای یا شید رول مناسب برای خانه های کم نور

پرده های کرکره ای یا شید رول مناسب برای خانه های کم نور

 

رنگ کف پوش مناسب برای آشپزخانه ای با کابینت های قهوه ای و خاکستری

به دو دلیل رنگ کف پوش شما اعم از اینکه سنگ یا سرامیک را انتخاب می کنید باید روشن باشد، دلیل اول اینکه رعایت بهداشت در آشپزخانه بسیار با اهمیت است و کف پوش روشن صحت این موضوع را تایید می کند. و دلیل دوم اینکه کف پوش روشن فضای شما را بزرگ تر و روشن تر نمایش می دهد و چون آشپزخانه شما مرکز تامین نور خانه شماست پس کف پوش روشن به این مهم کمک خواهد کرد.

 

کفپوش روشن مناسب برای خانه های کوچک

کفپوش روشن مناسب برای خانه های کوچک

 

 

رنگ و مدل مبلمان مناسب برای خانه ای با فرش مشکی-قهوه ای

نکته های زیر را در هنگام انتخاب مبلمان رعایت کنید :

مدل مبلمان برای آپارتمان های کوچک

مدل مبلمان برای آپارتمان های کوچک

مبل های ظریف و جمع و جور را به مبل های راحتی مدل امریکایی و درشت، ترجیح دهید.

 

 

رنگ مبلمان برای آپارتمان های کوچک

رنگ مبلمان برای آپارتمان های کوچک

به هیچ عنوان از رنگ های تیره را انتخاب نکنید و به سراغ مبلمان هایی با رنگ های روشن مانند: کرم- بژ - سبز بسیار روشن- طوسی بسیار روشن استفاده کنید.

 

 

جنس پارچه مبلمان برای آپارتمان های کوچک

 

جنس پارچه مبلمان برای آپارتمان های کوچک

جنس پارچه انتخابی تون نباید از جنس های کلفت مانند مخمل یا چرم باشد و به هیچ عنوان نباید طرح داشته باشد بلکه باید ساده و یک دست باشد.

 

 

بیشتر بدانید : در دکوراسیون داخلی چه رنگ هایی را با رنگ قهوه ای می توانیم ست کنیم؟


گردآوری : گروه دکوراسیون سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ