تغییر رنگ یك راه نسبتاً آسان و ارزان برای تغییر دكور می باشد اما حواستان باشد رنگهایی كه انتخاب می كنید ورای عوض شدن ظاهر خانه پیامی ارسال می كنند

دارید فكر می كنید كه دیگر وقت آن رسیده است كه در رنگ های مورد استفاده در خانه و زندگیتان تغییری ایجاد كنید  یعنی اینكه از جا برخیزید و با  صرف وقت  و با  استفاده از رنگهای مختلف دكور خانه تان را عوض كنید . تغییر رنگ  یك راه نسبتاً آسان  و ارزان برای تغییر دكور می باشد  اما حواستان باشد رنگهایی  كه انتخاب می كنید  ورای عوض شدن ظاهر خانه پیامی ارسال می كنند و روانشناسان می گویند كه رنگها  شاهد گویای شما  و درونیات تان هستند . 
سایه های رنگ قرمز 
قرنهاست كه رنگ قرمز به معنای شور و هیجان است  و به همین دلیل است كه گرفتن دو شاخه گل رز از كسی به معنای آن است كه  خیلی شما را دوست دارد . افرادی كه به سایه های رنگ قرمز  از قرمزی سیب سرخ و رز گرفته تا رنگ قرمز گوجه فرنگی علاقه مندند در زندگی اشان افرادی خوش بین ،  اجتماعی و پرشور هستند .   
 



 سایه های رنگ آبی 
آیا رنگ مورد علاقه شما آبی است ؟ افرادی كه  گرایششان به رنگ آبی بیشتر است عموماً افرادی آرام ، دلسوز  و ثابت قدم در كار هستند . این رنگ یاد آور آسمان و آب و مورد علاقه كسانی است كه كه شخصیت هایی آرام داشته و طرفدار صلحند . 
 



سایه های رنگ سبز 
سبز شدن به معنای كشیدن باریكه ای از مریم گلی و برگهای سبز  بر روی دیوار  می باشد . رنگ سبز حس  و حال طبیعی بودن را در فضا منتشر می كند  و افرادی كه خواهان آنند در سایه هایی از رنگ سبز محصور گردند  تعادل و توازن را دوست دارند و می توان  آنها را جز افراد متمدن  به حساب آورد . 
   



سایه های رنگ زرد 
یك جمله كلیشه ای هست كه می گوید رنگ زرد رنگ آفتاب است و افرادی كه در دكور خانه اشان از این رنگ استفاده می كنند می خواهند كه آفتابی و شاد باشند . اما آنها  خیلی عمیق تر از آن  رفتار می كنند  . افرادی كه رنگ زرد را دوست دارند تمایل دارند افرادی متفكر ، ماجراجو بوده و برای آزادی ارزش  زیادی قائلند  . 



 
سایه های رنگ بنفش 
از رنگ بنفش  گیاه اسطوقدوس تا رنگ بنفش بادمجان ، آلو  و بنفش تیره شاهانه سایه های این رنگ تركیب شده از رنگ قرمز و آبی یك نوع حس دراماتیك  ایجاد می كند . عاشقان این رنگ خود افراد اهل هنر بوده و طرفدار حالتهای هنرمندانه و غیر سنتی  می باشند . 
    



سایه رنگ مشكی 
 مشكی رنگی پر آوازه است. بهتر است در دكور خانه تان از این رنگ  خیلی كم استفاده كنید تا مبادا رایحه قدرتمندش  تمام فضا را  پر نماید . كسانی كه دوست دارند همه چیزشان به رنگ مشكی باشد می خواهند با روشی محتاطانه همه چیز را تحت تاثیر قرار دهند و بطور كلی گویای این ایده اند   كه همه چیز را بازگو نمی كنند . 




سایه های رنگ سفید 
افرادی كه برای رنگ آمیزی محیط  پیرامون خود از این رنگ  استفاده می كنند احتمالا باور دارند كه جمله " خالص و پاك به مانند برف" چیزی فراتر از یك جمله كلیشه ای است .  استفاده از رنگ سفید   نشانه شخصیت هایی است كه راحتی  و آسایش را در سادگی می یابند و جهان را از دریچه معصومیت و جوانی می بینند . 




سایه های رنگ نارنجی 
فضایی كه مملو از رنگ نارنجی است فضایی شاد  و زنده می باشد . افرادی كه در دكوراسیون اتاقهایشان از رنگمایه های نارنجی استفاده می كنند  افرادی معاشرتی ، خونگرم ، اجتماعی و آسان گیر هستند  ولو اینكه دوست داشته باشند در مركز توجه باشند . 




 سایه های رنگ طلایی 
طلایی- رنگ ثروت ، دارایی و زرق و برق-  بی باكی و جسارت به همراه  گرما و تجمل را  را در فضا ساطع می كند. این رنگ تاریخچه ای طولانی و با شكوه دارد بنابراین امكان دارد سنت گرایان هم از این رنگ استفاده كنند تا جو زیبای صمیمانه ای را فراهم نمایند . 




سایه های رنگ  طوسی 
آنانی كه در دكوراسیون  تماماً از رنگ طوسی استفاده می كنند به دنبال  آرامش و طمانینه و صلح هستند و  گوشه چشمی هم به  طراحی داخلی مدرن دارند .  از آن جایی  كه طوسی رنگی بین سفید و سیاه است آنانی كه در دكوراسیون خود از این رنگ استفاده می كنند نسبتاً اهل سازش و توافق هستند . 




سایه های رنگ گل بهی 
صورتی رنگ احساس  و محبت . كسانی كه در دكوراسیون منزل از رنگ صورتی استفاده می كنند علاقه شدیدی به توجه دارند و اغلب افرادی  فرهمند و پر جذبه هستند . استفاده از رنگ گل بهی  ملایم  فضای مطبوعی  در اتاق ایجاد می كند .  برای داشتن  جلوه ای مدرن تر رنگ صورتی را با طوسی و مشكی ست نمایید . 


سایه های رنگ بلوطی 
یك شخصیت بالغ این رنگ را  كه كمی روشن تر از قرمز است انتخاب می كند ، افرادی كه در دكوراسیون از این رنگ استفاده می كنند  افرادی بخشنده بوده و می دانند  كه چه چیزی می خواهند . 




سایه ها ی رنگ قهوه ای
رنگ قهوه ای را دوست دارید ؟  شاید یك رگه از كله شقی  و لجبازی  داشته باشید .  افرادی كه رنگ قهوه ای را دوست دارند  ثبات و استواری را ترجیح می دهند  و دوست دارند به خانواده و دوستانشان  وابسته باشند و هم چنین می توانند لجوج هم باشند .  دكور قهوه ای رنگ  به توصیف ریشه ها می پردازد و كمك میكند كه در اتاق احساس  استواری و ثبات جریان داشته باشد .  به دنبال راهی باشید تا این رنگ را با رنگ  دیگری كامل نمایید تا در اتاق احساس دلمردگی و كسالت  منتشر نگردد .  




 سایه های رنگ بژ 
اگر آراستگی ، ظرافت و زیبایی شناسی مدرن  برایتان جالب است از قهوه ای  و سفید دو رنگ خشك و بی روح هستند استفاده نكنید بلكه به جای آن دو از رنگ بژ كه یك رنگ تیره و گرم است استفاده نمایید .  این رنگ ایده آل آنانی است كه به دنبال سادگی   توام با سایه ای یكپارچه  و  خشن هستند .  افرادی كه در دكوراسیون خانه شان از این رنگ استفاده می كنند شخصیتی سبكبال  دارند و اغلب از آرامش  لذت می برند .  




سایه های رنگ  زیتونی 
اگر رنگ  زرد و سبز را با هم تركیب كنید به رنگ زیتونی می رسید . این رنگ  به مانند رنگ زرد  شور و نشاط  و   پایایی را انتقال می دهد اما  دارای عنصری از هارمونی و تعادل هم می باشد مكمل این رنگ وسایل چوبی با رنگ تیره و كفپوش های چوبی  است .  افراد علاقه مند به این رنگ دوستانی  معتمد  و در عین حال خود رای  می باشند . 






 تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ