هر رنگ با توجه به ویژگی هایی که دارد حس خاصی به خانه می دهد و برای فضای خاصی مناسب است.
انتخاب رنگ اتاق همیشه یک دغدغه اساسی است به خصوص که این روزها برخی افراد تصمیم دارند برای سال آینده رنگ دیوار اتاق های منزل خود را تغییر دهند. در هر صورت پاسخ به این سؤال که رنگ اتاقم باید چه رنگی باشد سوالی است که ذهن خیلی ها را به خود مشغول کرده است. قطعاً هر رنگی تأثیر متفاوتی بر فضای خانه و روحیه شما می گذارد. در نتیجه قبل از انتخاب آن، باید تأثیر کلی هر رنگ در منزل و البته رابطه آن با روحیه خودتان را بشناسید. هر رنگ با توجه به ویژگی هایی که دارد حس خاصی به خانه می دهد و برای فضای خاصی مناسب است.

آبی : اگر دنبال آرامش هستید
حس و حال :
مهم ترین حسی که آبی به فضا می دهد آرامش و سردی است. در عین حال طیف های مختلف رنگ آبی می تواند حس های کاملاً متفاوتی به شما دهد؛ مثلاً همان طور که آبی روشن آرامش شما را زیاد می کند و تمرکزتان را افزایش می دهد، آبی تیره می تواند در تقویت اعتماد به نفس موثر باشد.
علاوه بر این ، این رنگ سرد است و می تواند فضایی که دارید را بزرگ تر از چیزی که هست نشان دهد.

برای کجا :
آبی می تواند برای اتاق خواب شما رنگ مناسبی باشد. بهتر است در اتاق خواب از طیف های خواب آور آبی، مثل لاجوردی یا آبی روشن چرک که به طوسی روشن متمایل است استفاده کنید. . فقط دقت کنید که رنگ آبی برای اتاق بچه ها مناسب نیست، سرمای این رنگ تحرک آن ها را کم می کند.

سبز : اگر می خواهید سرزنده باشید
حس و حال :
رنگ سبز آن قدر آرامش بخش و زنده است که آن را برای اتاق ها هم استفاده می کنند. این رنگ باعث تمدد اعصاب شما و ایجاد حس امیدواری در اعضای خانواده خواهد شد. به علاوه این رنگ به راحتی در هر خانه ای می نشیند. البته نباید فراموش کنید استفاده از سبز تیره و کدر درست برعکس سبز روشن شما را افسرده خواهد کرد.

برای کجا :
سبز برای تمام مناطق خانه رنگ مناسبی است، اما برای بعضی جاها مناسب تر است. برای مثال سبز برای اتاق کار رنگ کاملاً مناسبی است؛ چون می تواند خستگی را از تن شما بیرون کند. استفاده از کمی رنگ سبز در ورودی خانه حس خوبی به شما و مهمانان تان در ابتدای ورود به خانه خواهد داد.

قرمز : اگر می خواهید پرهیجان باشید
حس و حال :
قرمز رنگ گرم و بسیار مهمی است. استفاده از آن به فضا هیجان وانرژی می دهد. اگر احساس می کنید فضای خانه شما کسل کننده شده است می توانید این رنگ را در خانه تان به کار ببرید. این رنگ به فضای خانه شما عمق می دهد، فراموش نکنید استفاده زیاد از این رنگ، امکان دارد شما را عصبی کند. پس در کاربرد آن اعتدال را رعایت کنید.

برای کجا :
رنگ قرمز اشتها را زیاد می کند. برای همین است که در بسیاری از رستوران ها از این رنگ استفاده می شود. در نتیجه قرمز برای آشپزخانه رنگی مناسب است. گرمای این رنگ به درد اتاق نشیمن شما هم می خورد چون باعث گرمی فضا می شود. فقط فراموش نکنید قرمز به دلیل تندی و تیرگی، فضای شما را کوچک تر نشان خواهد داد. اگر می خواهید قرمز را در آشپزخانه استفاده کنید، بهترین همراه برای آن زرد است.

نارنجی : اگر می خواهید شاد باشید
حس و حال :
رنگ نارنجی فضا را گرم می کند و حس اعتماد به نفس و امنیت را در شما تقویت می کند. از همه این ها مهم تر نارنجی رنگ شادی و نشاط است و استفاده درست از آن؛ مثل نوشیدن یک لیوان آب پرتقال تازه باعث سرزندگی شما می شود.

برای کجا :
بهتر است از رنگ نارنجی در اتاق خواب استفاده نکنید چون آرامش را از فضا می گیرد، به جای آن نارنجی برای آشپزخانه و اتاق غذاخوری رنگ مناسبی است. چون اشتها را زیاد می کند و حسی صمیمی به فضا می دهد. اگر هم می خواهید فضای گرمی داشته باشید می توانید نارنجی را با لوازم قهوه ای هماهنگ کنید. اگر دنبال فضایی شادو سرزنده هستید، ترکیب نارنجی با آبی را امتحان کنید. فضای شما شبیه دریای تابستانی خواهد شد.

قهوه ای : اگر می خواهید با ثبات باشید
حس و حال: قهوه ای رنگ طبیعت است و به همین دلیل احساسات طبیعی را به خانه می آورد. این رنگ به فضای شما گرما، قدرت و ثبات می دهد. در یک اتاق بی روح ترکیب دیوارهایی به رنگ گرم با وسایل چوبی قهوه ای رنگ می تواند گرمای فضا را چند برابر کند.

برای کجا :
می توانید رنگ قهوه ای را در آشپزخانه استفاده کنید. استفاده از آن در این فضا می تواند به محیط عمق بدهد.اگر وسایل نشیمن شما چوبی است، رنگ زدن یکی از دیوارها به رنگ قهوه ای تیره می تواند به زیبایی اتاق نشیمن کمک کند و جلوه خاصی به اتاق دهد. می توانید این رنگ را با حصیر یا قالیچه های پوستی تکمیل کنید تا ترکیب هماهنگی داشته باشید.

زرد : اگر امید می خواهید
حس و حال :
زرد، رنگ آغاز روز است؛ بنابراین حس شروع دارد و به خانه شما گرما و روشنی می دهد. شور، نشاط و امیدواری هم از دیگر موهبت های این رنگ زیباست. زرد به دلیل روشنی و درخشندگی می تواند فضای شما را بزرگ تر و روشن تر از چیزی که هست نشان دهد. به همین دلیل برای فضاهای کوچک که قرار است شاد جلوه کنند، رنگ مناسبی است.

برای کجا :
زرد برای اتاق خواب مناسب نیست چون ممکن است باعث بی خوابی شود. اما این رنگ برای اتاق ناهارخوری و نشیمن و تمام فضاهای دیگری که در آن خانواده قرار است دور هم جمع شوند مناسب است و به فضای شما حس صمیمیت و دوستی می دهد. اگر دوست ندارید دیوارهای نشیمن را زرد کنید، می توانید یک گلدان پر از گل های زرد رنگ روی میز ناهار خوری بگذارید.مطمئن باشید همان کاربرد را خواهد داشت. زرد به راحتی با رنگ های دیگر هماهنگ می شود اما یکی از بهترین نمونه ها آبی است.این ترکیب ترکیب آسمان آفتابی است و زیبایی خیره کننده ای دارد.

صورتی : سرشار از عشق شوید
حس و حال :
صورتی رنگ شادی و احساسات عاشقانه است. این رنگ حس شادی را به خانه شما می دهد و افسردگی و گوشه گیری را از شما دور می کند.

برای کجا :
اولین جایی که با شنیدن اسم رنگ صورتی تصور می کنید اتاق دختر بچه هاست. البته معلوم است که صورتی برای اتاق دختر بچه ها بهترین رنگ است. به خصوص اگر آن را با رنگ های شاد دیگر مثل قرمز و زرد ترکیب کنید. اما این رنگ متفاوت و رویایی فقط برای اتاق دختر بچه ها مناسب نیست، شما هم می توانید از ترکیب صورتی با قهوه ای برای رنگ آمیزی اتاق خوابتان استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید صورتی برای آشپزخانه مناسب نیست زیرا اشتها را کم می کند.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com



مطالب پیشنهادی :
هنر چیدمان آشپزخانه های کوچک را با ما بیاموزید
ایده هایی برای چیدمان اتاق خواب های کوچک
ایده هایی جالب برای دکوراسیون آپارتمان های کوچک
کلک های دکوراسیونی برای بزرگتر نشان دادن فضاهای کوچک
دکوراسیون آپارتمانهای کوچک برای زوجهای جوان