پرده آشپزخانه را چگونه انتخاب کنیم؟
پرده آشپزخانه یکی از ارکان اصلی در دکوراسیون آشپزخانه است. نکته مهم در اینجا انتخاب یک پرده مناسب برای آشپزخانه تان است. برای این کار با ما همراه شوید. 

 پنجره های آشپزخانه دریچه هایی هستند که در طول روز در حین فعالیت های مداوم ما در این فضا نور کافی را به درون آشپزخانه می آورند. اگر پنجره آشپزخانه شما طرحی شکیل دارد نیازی به استفاده از پرده نیست، اما اگر فضای آشپزخانه از بیرون دیده می شود یا نور وارد شده شما را آزار می دهد می توانید از پرده استفاده کنید. بنابراین قبل از خرید پرده آشپزخانه این مطلب را بخوانید. در این مطلب نکات مفیدی در انتخاب پرده آشپزخانه به شما ارائه خواهیم داد.

 

چگونه یک پرده مناسب برای آشپزخانه مان انتخاب کنیم؟

 

برای آشپزخانه های کوچک، پرده روشن انتخاب کنید

برای آشپزخانه های کوچک، پرده روشن انتخاب کنید

اگر آشپزخانه شما کوچک است و نور کافی برای ورود به آشپزخانه در روز وجود ندارد، شما می توانید از پرده های نازک با رنگ های روشن استفاده کنید. در این آشپزخانه به دلیل کوچک بودن پنجره رنگ سفید را برای پرده آشپزخانه در نظر گرفته اند.

 

 

در انتخاب پرده آشپزخانه به دیوارها دقت کنید

در انتخاب پرده آشپزخانه به دیوارها دقت کنید

اگر پوشش دیوارها طرح دارد انتخاب پرده ساده مناسب تر خواهد بود و بالعکس اگر دیوارها ساده و بدون طرح است پرده طرح دار انتخاب مناسب تری است.

 

 

پرده های بالارونده یکی از بهترین انتخاب ها برای پرده آشپزخانه است

پرده های بالارونده یکی از بهترین انتخاب ها برای پرده آشپزخانه است

می توانید در آشپزخانه خود از پرده های بالا رونده استفاده کنید. زیرا فضای کمی را اشغال می کند و به هنگام آشپزی خطر شعله ورشدن را به حد کمی می رساند. در تصویر بالا پرده بالا رونده را با طرح و رنگی متناسب با دیگر قسمت های آشپزخانه انتخاب کرده ایم.

 

 

kitchen-blinds-1.jpg

یکی از بدترین انتخاب ها برای پرده آشپزخانه، پرده های کرکره ای است

سعی کنید از پرده های کرکره ای یا شیاردار استفاده نکنید، زیرا تجمع چربی در این نوع پرده ها زیاد بوده و شستن این نوع پرده ها بسیار مشکل است.

 

 

در انتخاب رنگ پرده های آشپزخانه دقت کنید

در انتخاب رنگ پرده های آشپزخانه دقت کنید

نقش رنگ پرده در دکوراسیون داخلی آشپزخانه را فراموش نکنید. رنگ های گرم مانند قرمز، زرد و نارنجی به صورت ملایم اشتها آور است. استفاده از رنگ هایی که با غذا هماهنگ هستند به آشپزخانه فضایی دلنشین می دهد و باعث می شود غذاها سالم و طبیعی به نظر برسند. از انتخاب رنگ های کمرنگ برای آشپزخانه بپرهیزید زیرا باعث ایجاد بیماری و ناخوشی می شوند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : chidaneh.com