آیا قصد رنگ‌آمیزی منزل خود را دارید؟ می‌توانید یكی از این الگوهای نقاشی را برای مدرن ساختن منزل خود به كار ببرید. بیشتر این پروژه‌ها یكی، دو روز آخر هفته وقت لازم ندارند، اما نتایج آنها تا سالیان سال باقی می‌مانند.


13- مخلوط رنگ‌ها برای تاثیر بیشتر

دیوارها را با موج‌هایی از رنگ، نقاشی نمایید و ظرافت را افزایش دهید. این تكنیك راهی اساسی برای افزایش جلا و صیقل دیوارها می‌باشد. 

 
14- تركیب و ساختاری كردن دیوارها
 
 
روی دیوارها را با رنگ نیلی لعابی به صورت سایه روشن بپوشانید، سپس به گونه‌ای روی دیوارها بكشید كه رنگ به درون درزها نیز رخنه كند. 
 

15- گرده برداری برای ظاهر كاغذ دیواری
 

با استفاده از این تكنیك از ظاهر كاغذ دیواری‌های زمان گذشته ایده بگیرید.

 

16- برگشت به كلاس هندسه
 

وقتی شكل‌های ساده روی دیوارهای اتاق رنگ شوند خیلی زیبا به نظر می‌رسند. اگر در منزل دیوار ندارید درب‌های توخالی را خریداری نموده و بعد از رنگ آمیزی با لولا به هم وصل نمایید.

 

17- ایده گرفتن از پارچه‌های كتانی
 

با كمك یكی از دوستان خود، اتاق خود را مانند یك پارچه كتانی بافته شده رنگ‌آمیزی نمایید.

  
16- به كارگیری هنر خود
 

از یك تخته فیبر، چهار گوش‌هایی تهیه كنید و پشت آن را به صورت مس متالیك رنگ بزنید، روی آنها چهار گوش‌های دیگری را به رنگ سنگ نصب نموده و به دیوار آویزان كنید.

 

19- قرار دادن الگو روی دیوار
 

یك الگوی لوزی مانند را روی نقطه كانونی دیوار قرار دهید. دیوار را روكش كنید، سپس با استفاده از یك شابلون مقوایی لوزی‌هایی را ترسیم كنید. بالا و پایین میانه لوزی را مشخص نموده، از آنجا نقاط راست و چپ افقی را مشخص كنید. سپس رنگ‌آمیزی بنمایید. می‌توانید با چكش پونزهایی را در نقاط فوق محكم كنید. 

 

20- افزودن شیوه ظریف و با لطافت
 

می توانید از تكنیكی كه در آن قیطان به كار برده می‌شود، استفاده كنید. در این تكنیك یك قیطان را از سقف آویزان كنید، فاصله آن تا دیوار 48 تا 60 اینچ باشد. به وسیله نور یك پروژكتور سایه قیطان را روی دیوار بیاندازید و این قیطان راهنمای شما برای رنگ آمیزی درون مایه‌ها در یك سایه رنگ باشد. با یك فرچه و قوطی رنگ كار را انجام دهید. توسط یك فرچه خشك، ظاهری شفاف ایجاد نمایید، هر چه دست شما قوی تر باشد، كنتراست بیشتری به وجود می‌آورید، مرحله آخر شستشوی رنگ می‌باشد.  

 

21- ظاهر پارچه كتانی راه راه
 

روی یك دیوار كرمی یا سفید رنگ، لعابی سایه روشن را مالیده و سپس با یك فرچه به صورت عمودی و افقی روی قسمت‌های مرطوب بكشید، در این صورت دیوار به صورت پارچه كتانی راه راه در می‌آید.

 

22- دست یافتن به شیوه‌ای خارق العاده و كم نظیر
 

تصور و خیال خاور دور را به وسیله گرده‌برداری خیزران درهم بافته شده با ساقه‌ها و پرندگان را برانگیزید. لایه‌های سایه و روشن به طرح شما عمق می‌بخشند. تركیب ساختن عناصر را گرده‌برداری جداگانه آسان می‌باشد.

 

23- طراحی یكپارچه برای زیر پا
 

اگر نیاز به یك پارچه برای كف اتاق خود دارید و دوست دارید كه با بقیه اجزاء هماهنگی داشته باشد، می‌توانید از یك اسفنج استفاده و آنرا رنگ كنید، سپس با ایجاد طرح‌های هندسی و به وسیله رنگ‌های لاتكس و اسفنج دریایی، كار را به اتمام برسانید.

 
  
24- متمایز ساختن اتاق خواب خود
 

از طرح‌ها و اشكال رنگی خود برای دوختن پرده، روتختی و روبالشتی اتاق خواب خود استفاده نمایید تا بدین وسیله اتاقی متمایز داشته باشید.

 
  
25- طراحی كف پوش منزل خود
 
كف اتاق خود را با یك كف پوش كاموایی كه به طور دلخواه رنگ‌آمیزی كرده‌اید، بپوشانید. با بعضی قالب‌ها این كف‌پوش‌ها را برس بزنید. تا به شكل دلخواه شما در آیند.  

قسمت اول
 
 
تهیه و ترجمه: گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
 
مطالب پیشنهادی:
اتاق‌های رنگارنگ برای کودکان
ترکیب رنگ آبی با رنگ‌های دیگر
منزلی بسیار شیک با رنگهای جنگلی!
با رنگهای مختلف اتاقهای خود را زنده و با نشاط کنید!
والان پرده، زیبایی بخش دکوراسیون شما در سال جدید