اگر از پرده‌ی پنجره هایتان خسته شده‌اید و یا به دنبال ایده‌ای منحصر به فرد هستید با ما در این مقاله همراه باشید.
 
1- از قلمکاری‌ها و پارچه‌های جالب در آشپزخانه استفاده کنید
 
 
پارچه‌های شطرنجی و گلدار قدیمی را کنار بگذارید. می‌توانید پنجره‌ها را با پارچه‌ها یا پنجره پوش‌های سنتی بپوشانید. کرکره‌های سفید و جالب، قلمکاری گرانیکی را می‌پوشانند و به شما احساس زندگی در روستا و طبیعت را می‌بخشند.
 
2- در مورد روش کلی فکر کنید
 
 
قاب‌های سفید برای یک فضای کلبه مانند، راه کار استانداردی می‌باشند، اما پوشاندن قاب‌ها با روبان یک مورد غیر منتظره را ایجاد می‌کند. طرح مورب عمودی باعث می‌شود که تکنیک شما بهتر به نظر برسد و تزئینات برگی شکل دیگر عناصر طبیعی داخل اتاق را تکمیل کند.
 
3- پارچه‌ها را ترکیب کنید
 
 
اتاق بچه‌ها، مکان مناسبی برای نمایش روش‌های ابتکاری مربوط به پنجره‌ها می‌باشد. والان‌های قرمز و طویل به وسیله حلقه‌ها ساده آویزان می‌شوند و تمیز کردن و جابه جایی آنها به سهولت انجام می‌پذیرد. کرکره‌های جذاب و شیک که اغلب دارای رنگی آبی و لایی‌های فلزی هستند، اجازه ورود نور را به داخل اتاق می‌دهند، و علاوه بر این باعث ایجاد خلوت می‌شوند.

 
4- تکنیک‌های چند کاره
 
 
می توانید از کرکره‌هایی از جنس نی و قاب‌های بلند استفاده کنید، که اینها چند کاربردی هستند. کرکره‌ها و قاب‌ها را باز نمایید تا حداکثر نور خورشید وارد اتاق شود. از طرفی آنها را بسته تا خلوت شما حفظ شود. قرار دادن چوب پرده در بالای دیوار، اتاق را بزرگتر جلوه می‌دهد.
 
5- باعث جلب توجه نسبت به پنجره‌ها شوید
 
 
روش‌های جذابی که برای تزئین پنجره‌ها به کار می‌بندید، باعث می‌شوند که پنجره‌ها به عنوان ستاره هر اتاقی به شمار آیند. می‌توانید از سوزن دوزی‌های ظریف، روبان‌های چند رنگ، دکمه‌های زرد استفاده کنید. برای جذابیت بیشتر، دیوارها را یکدست رنگ بزنید و تزئینات و چوب پرده‌هایی ساده انتخاب نمایید.
 
6- از نقش و نگارهای بزرگ در اندازه‌های کوچک استفاده کنید
 
 
پرده‌های دو تکه که در بالای آنها والان‌هایی قرار دارند را به کار ببرید. این پرده‌ها دارای پلیسه و آذین بندی به وسیله روبان می‌باشند. و دارای نقش و نگارهایی مربوط به رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها هستند، به این طریق این پرده‌ها برای آشپزخانه خیلی مناسب خواهند بود.
 
7- پنجره پوش‌های چند کاره را انتخاب کنید
 
 
اغلب پنجره پوش‌ها چند کاربردی هستند. آنها برای ورود نور و هم برای خلوت افراد مناسب هستند. اما کاربردی و عملی بودن آنها، بدین معنی نیست که جنبه زیبایی آنها را نادیده بگیرید. این پنجره پوش‌های صورتی و زرد برای تکمیل بخشیدن بر دیگر اثاثیه و پارچه‌های فضا مناسب هستند. قرار دادن این پرده‌ها نیرو و انرژی افراد را دو چندان می‌سازند.
 
8- از پارچه‌های معمولی استفاده کنید
 
 
آیا به دنبال یک والان ابتکاری برای اتاق ناهارخوری یا آشپزخانه خود هستید؟ این را امتحان کنید! آویزه‌های تزئینی را به قاب پنجره وصل کنید و بندهایی را از آنها آویزان نمایید. برای تکمیل دکور دستمال‌هایی را با گیره به هم وصل کنید.
 
9- از تزئینات ساده استفاده نمایید
 
 
قاب‌های ساده را با تزئینات ساده بپوشانید. شاید شرابه دار کردن پرده یا استفاده از روبان‌های شامپانی رنگ جالب به نظر بیایند، اما هر چه طرح ساده تر، بهتر. تزئینات و چوب پرده تیره یک کنتراست جالبی را به وجود می‌آورند.
 
10- رنگ‌ها و طرح‌ها را ترکیب سازید
 
معمولا قاب‌های بزرگ پنجره‌ها را به شیوه ای سنتی مزین می‌سازند، اما این قاب‌ها معمول نیستند. راه حل؟ قسمت پایین را با یک رنگ آبی جذاب تزئین کنید. یک طرح شطرنجی بدون غلبه بر فضا، باعث احساس لذت بخشیدن به افراد می‌شود.
 
 
تهیه و ترجمه: گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
بهترین رنگها برای منزل شما در فصل بهار و تابستان
رنگ‌های مناسب برای اتاق خواب در سال جدید!
والان پرده، زیبایی بخش دکوراسیون شما در سال جدید
اتاق‌های رنگارنگ برای کودکان
ترکیب رنگ آبی با رنگ‌های دیگر