شب یلدای تان را با طروف سنتی ایرانی زیباتر کنید
شب یلدا یا شب چله یکی از شب ها و سنت ها بین ایرانیان است. تریینات بسیاری برای سفره شب یلدا وجود دارد. این بار سفره شب یلدای تان را با ظروف سنتی ایرانی تزیین کنید.

تزیین سفره شب چله با ظروف ایرانی و سنتی

کم کم تب و تکاپوی شب یلدا تند تر می شود و هر کدام از ما برنامه ای را برای این شب اصیل و به یادماندنی در ذهنمان نقش می زنیم. در این مقاله ظروف مناسب برای یک سفره ی یلدایی چشم نواز ایرانی را به شما یادآوری می کنیم با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید : تزیین سفره شب یلدا ساده و سنتی!

ظروف گل سرخی برای شب یلدا

ظروف گل سرخی برای شب یلدا

ظرف های گل سرخی مادربزرگ ها یکی از آن المان های همیشه بی نظیری است حال و هوای دیگری به سفره ی شما می بخشند، یک بار سری به انبارهایتان بزنید و حتما چندتا از این چینی های بند زده ی پر خاطره را خواهید یافت، که زینت بخش سفره ی ترمه دوزی شما باشند و حال و هوای یلدا شما را به گذشته های دور ببرند.

 

 

استکان های کمر باریک برای سفره شب یلدا

استکان های کمر باریک برای سفره شب یلدا

چای گل دم یک سماور ذغالی درون کمر باریک های دوست داشتنی صفای دیگری دارد، که خنده را بر لب هر مهمانی می نشاند، و خاصیت بی نظیر این استکان هاست که مهمانی شما را به درازا بکشاند و مهمانانتان طالب چای دوم شوند برای گرمای صحبتشان! آن ها را از گنجه ها بیرون بیاورید شب یلدا بهترین زمان آن هاست.

 

 

ظروف مسی برای تزیین سفره شب یلدا

ظروف مسی برای تزیین سفره شب یلدا

ظروف مسی برق انداخته شده هم می تواند زینت بخش سفره ی شما باشد، نیازی نیست تمام ظروف شما با هم هماهنگ و به اصطلاح دست باشند، می توانید از جلوه ی هر کدام جداگانه در سفره ی خود استفاده کنید، از جلوه گل ها و شمع در کنار ظروف مسی غافل نشوید که فضای شما را بیش از بیش زیبا می کنند، می توانید آن ها به عنوان تزیین سفره ی خود استفاده کنید و لذت برید.

 

 

 

ظروف بلوری برای تزیین سفره شب چله

ظروف بلوری برای تزیین سفره شب چله

بلورها، ظروف بلورین یکی دیگر از آن ظرف هایی است که در خانه ی همه ی ما دست کم، یک ست از آن ها پیدا می شود، درست است که آن قدمی ترهایشان حال و هوای دیگری دارند اما در هر حال، بی شک این ظروف جلوه ی دیگری به جزییات رنگارنگ سفره ی یلدای شما می دهد، امتحان کنید حتما لذت خواهید برید.

 

 

ظروف لعابی برای تزیین سفره شب یلدا

ظروف لعابی برای تزیین سفره شب یلدا

ظروف لعابی بی نظیر را همان اولین گزینه ای هستند که در مناسبت های بی نظیر ایرانی نظیر عید نوروز و یلدا به سراغ آن ها می رویم و به حق در هر سفره ای خوش می درخشند، به راحتی می توانید یک بار یکی از آن ها تهیه کنید و برای همیشه زینت بخش سفره های ایرانی خود قرارشان دهید.

 

 

فنجان های شاه عباسی برای تزیین سفره شب چله

فنجان های شاه عباسی برای تزیین سفره شب چله

فنجان های شاه عباسی را فراموش نکنید، درست است کمر باریک ها را پیش تر یادآور شدم، اما شاه عباسی ها به جرات حال و هوای سفره ی شمارا متمایزتر می کنند، پس آن ها برای سفره ی یلدای خود کنار بگذارید، ترکیب رنگ بی نظیر آن ها در کنار جزئیات سفره ی شما همه را به تحسین وا میدارد.

 

 

ظروف رنگی برای تزیین سفره شب یلدا

ظروف رنگی برای تزیین سفره شب یلدا

همیشه نیاز نیست از گنجه و کمدهای قدیمیتان استفاده کنید و یا یک ست را آماده تهیه کنید، خودتان بسازید! این بهترین راه حل است از رنگ های مخصوص بر روی ملامین ها ظروف سفالی و یا حتی بلورهای خود استفاده کنید و یک طرح خاص را روی ظروف خود پیاده کنید، حتی می توانید از بچه های خود برای این کار استفاده کنید مطمئن باشید لذت خواهند برند و ظروف زیبای مقرون به صرفه ای خواهید داشت.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : chidaneh.com