اتاق نشیمن تان را با این ترفندها بزرگ تر کنید!!
دکوراسیون اتاق نشیمن یکی از قسمت های مهم در دکوراسیون هر خانه ای است. درست است که ابعاد اتاق های نشیمن معاصر بسیار کوچک به نظر می رسد؛ اما با اندکی خلاقیت، می توان نمایی بزرگ در فضای اتاق ایجاد کرد. فقط کافی است به چند رهنمود در این باره توجه کنید.

دکوراسیون داخلی را چگونه بچینیم تا اتاق نشیمن بزرگتر به نظر برسد؟

امروزه اتاق نشیمن ها، نقطه مرکزی و چند کاربردی خانه تلقی می شوند. از تماشای تلویزیون گرفته تا استراحت، صرف غذا، نشستن با اعضای خانواده و حتی بازی های رایانه ای در این فضا انجام می شود؛ البته باید قیمت بالا و سرسام آور مسکن را نیز در نظر گرفت تا داشتن اتاق های نشیمن کوچک چندان عجیب به نظر نرسد. درست است که ابعاد اتاق های نشیمن معاصر بسیار کوچک به نظر می رسد؛ اما با اندکی خلاقیت، می توان نمایی بزرگ در فضای اتاق ایجاد کرد. فقط کافی است به چند رهنمود در این باره توجه کنید.

انتخاب زمینه رنگی مناسب برای اتاق نشیمن، مهم ترین وظیفه شماست

برخی از افراد رنگ های تیره را برای دیوار های اتاق نشیمن ترجیح می دهند؛ اما این ایده کاملا نادرست است و باعث کوچک نمایی بیش از حد فضای اتاق خواهد شد. بهتر است تا حد امکان در و دیوار های اتاق تان را با رنگ های روشن و ملایم بپوشانید. رنگ های بژ، لیمویی، آبی روشن با رگه های سفید و نیز یاسی کم رنگ پیشنهاد می شود.

 

استفاده از مبلمان بزرگ با کوسن های بزرگ نیز از جمله اشتباهات رایج در سبک دکوراسیون اتاق نشیمن است

بهتر است از مبلمان کوچک، تعداد میز و صندلی محدود و کوسن هایی که جای کمی می گیرند، استفاده کنید.

 

قانون کلی این است: هرقدر کف اتاق بیشتر با فرش و قالیچه پوشیده شود، فضای اتاق کوچک تر به نظر می رسد

تا می توانید از قالیچه های کوچک تر و مبلمانی با پایه های باریک استفاده کنید. در این میان، بهتر است به جای مبلمان با پایه های چوبی از مبلمان با پایه های فلزی استفاده کنید.

 

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جدیدترین مدل های پرده اتاق نشیمن

 

 

پرده های تیره و ضخیم با این که گرمای تابستان را در روز های گرم کاهش می دهند، اما گزینه مناسبی برای تزئین اتاق نشیمن نیستند

بهتر است تا آنجا که می توانید پرده های روشن انتخاب کنید یا این که پرده های تیره را کنار بزنید تا روشنایی بیشتری وارد اتاق نشیمن شود.

 

تابلوهای نقاشی را فراموش نکنید

تنها چیزی که چشم مهمانان را در بدو ورود به اتاق نشیمن می گیرد، طراحی و سبک چیدمان اتاق است. برای بزرگ تر جلوه کردن اتاق بهتر است از تابلو های نقاشی با طرح ظریف و آینه های دیواری کوچک استفاده کنید.

 

آخرین ایده برای بزرگ تر جلوه دادن اتاق نشیمن، استفاده از روشنایی است

بهتر است از تعداد پنجره های بیشتری در اتاق خود بهره ببرید. در این میان آباژور های گوشه اتاق هم می توانند روشنایی ملموسی در فضا ایجاد کنند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com