مبلمان، فرش و لوازم جهیزیه ام را چه رنگی بخرم؟
خرید جهیزیه شاید برای هر عروس و دامادی یکی از مشکل ترین کارها باشد. در همین راستا بر آن شدیم تا مطلبی برای تازه‌ عروس و دامادهای عزیز در زمینه خرید مناسب جهیزیه آماده كنیم.  این مطلب را با یك دنیا آرزوی خوشبختی و شادكامی برای‌تان فراهم كرده ایم. با ما همراه باشید.

سیر تا پیاز خرید یک جهیزیه کامل

شاید شما هم این روزها برای خود یا یكی از عزیزان‌تان در تكاپوی مراسم عروسی هستید و مشغله همیشگی این مراسم دوست‌داشتنی را مزه‌مزه می‌كنید. اگر این طور است از رزرو تالار مناسب تا خرید دمكنی برای جهیزیه! همه و همه چالش‌هایی است كه یا پشت سر گذاشته‌اید یا دیر یا زود باید پشت سر بگذارید! در همین راستا بر آن شدیم تا مطلبی برای تازه‌عروس و دامادهای عزیز در زمینه خرید مناسب جهیزیه آماده كنیم.  این مطلب را با یك دنیا آرزوی خوشبختی و شادكامی برای‌تان فراهم كرده ایم. با ما همراه باشید.

 

 

decor01.jpg

فرش دستبافت یا ماشینی؟

یكی دیگر از سوالات متداول همین انتخاب فرش مناسب است. در نظر بگیرید تك‌ تك عناصر منزل شما از یك سبك دكوراسیون باشند؛ یك فرش مدرن در كنار مبلمان استیل اصلا زیبایی ندارد و همین‌طور یك فرش دستبافت ابریشمی با طرح‌های اسلیمی در كنار یك دست مبل فانتزی مدرن! تك‌تك اینها زیبایی خاص خودشان را دارند كه در یك تركیب نامناسب جلوه‌شان را از دست می‌دهند. پس برای انتخاب فرش علاوه بر توجه به سبك مبلمان خود به رنگ كفپوش و مبلمان‌تان نیز دقت كنید. اغلب كفپوش‌ها از رنگ‌های خنثی انتخاب می‌شوند؛ بنابراین به سادگی با هر رنگی تركیب می‌شوند. پس به هارمونی رنگ در فضای خود دقت كنید.

 

پرده ساده یا والان‌دار!

پرده ساده یا والان‌دار!

پرده مناسب از نظر رنگی می‌تواند با رنگ كوسن‌های شما هماهنگ شود و از نظر نوع پرده باز باید به سبك مبلمان رجوع كنیم. برای فضایی با مبلمان استیل و فرش اصیل ایرانی قاعدتا پارچه حریر با یك والان از جنس و رنگ پارچه مبل نیاز است و برای یك‌دست مبل راحتی مدرن پرده‌های فانتزی پاسخ مناسبی است كه می‌تواند والان‌دار، ساده و. . . باشد. برای آشپزخانه اول باید محل پنجره مشخص شود. اگر از نشیمن شما پنجره آشپزخانه دید دارد، پس یك پرده با تركیب رنگ مناسب و متناسب با آن فضا انتخاب كنید. یك نكته دیگر در خرید پرده ارتفاع سقف است؛ اگر سقف بلندی دارید از پرده‌های كوتاه استفاده كنید و اگر سقف شما كوتاه است، كمك گرفتن از پرده‌های بلند سبب می‌شود كه سقف‌تان بلندتر دیده شود.

 

 

لوازم جهیزیه ام را سفید بخرم یا سیلور؟

لوازم جهیزیه ام را سفید بخرم یا سیلور؟

امان از این كاسه و بشقاب كه هر چه بخری باز یك چیزش كم است! برای انتخاب ظروف پذیرایی زیاد خودتان را درگیر نكنید؛ هیچ آدم دنیا دیده‌ای شما را مجبور نخواهد كرد كه صفر تا صد 10سال زندگی را در یكی، دو سال خلاصه كنید و با خودتان به خانه ببرید! به قدر بودجه، نیاز و كفایت خرید كنید. همچنین هنگام خرید واقع‌بین باشید. اگر واقعا توانایی و استعداد شیرینی‌پزی ندارید، پس قالب‌های توی دست‌تان را زمین بگذارید؛ چون از ماه سوم به بعد آنها را به انباری منتقل خواهید كرد. در این صورت می‌توانید هزینه‌شان را صرف موارد ضروری‌تر كنید.
از طرف دیگر زیاد در جست‌وجوی وسایل فانتزی نباشید و كارآیی را مدنظر قرار دهید. این وسایل قرار است نهایتا تا پنج، شش سال آینده مثل روز اول برای شما كار كنند. برای لوازم برقی آشپزخانه مثل یخچال، گاز، هود و. . .  دو انتخاب بیشتر ندارید؛ سیلور و سفید! توجه داشته باشید كه كابینت‌ها هم مثل كفپوش‌ها معمولا از رنگ‌های خنثی انتخاب می‌شوند تا با هر رنگی خوب تركیب ‌شوند. پس زیاد نگران این موضوع نباشید. نكته‌ای كه نباید هنگام خرید لوازم آشپزخانه از یاد برد، مراسم پاتختی و حضور گرم اعضای فامیل با انواع استكان و پیش‌دستی است. پس وقت‌تان را معطوف دیگر لوازم كنید.

 

 

برای جهزیه ام لوازم دکوری بخرم یا نخرم؟!

برای جهزیه ام لوازم دکوری بخرم یا نخرم؟!

لوازم دكوری از قبیل تابلو‌ها، كوسن‌ها، آباژورها همان چیزهایی است كه دقیقا باید حس درونی شما را متحول كند؛ مثلا با دیدن یك تابلوی منظره، آرامشی عجیب به شما دست دهد یا یك مجسمه یادگاری از دومین قرار عاشقانه‌تان! یا حتی عكس‌های عروسی‌تان كه امیدوارم تا ابد زینت‌بخش خانه رویایی شما باشد، همه و همه باید احساس درونی بی‌نظیری به شما ببخشد كه با دیدن‌شان خانه تازه معنای خانه پیدا كند.
آنچه باید در این مورد به آن توجه كنید استفاده به اندازه از تزیینات است. گاهی وقت‌ها ذهن نیاز به یك آرامش نسبی دارد؛ یك فضای شلوغ پر از رنگ‌ها و وسایل در هم و بر هم آرامش شما را بر هم خواهد زد. پس تعادل را در روزهای زندگی‌تان فراموش نكنید و توجه داشته باشید سلیقه محبوب‌تان در تك‌تك عناصر این خانه باید دخیل باشد.

 

 

مبلمان كلاسیك برای جهیزیه بهتر است یا مدرن!

مبلمان كلاسیك برای جهیزیه بهتر است یا مدرن!

برای انتخاب مبلمان آنچه ابتدا باید مد نظر قرار دهید، وسعت و متراژ فضای شماست. در خانه‌هایی با متراژ بزرگ به دو دست مبلمان با دو مدل متفاوت نیاز دارید؛ یكی برای فضای نشیمن خصوصی(غالبا محل قرار‌گیری تلویزیون هم هست) كه می‌تواند از نوع ال‌شكل باشد و دیگری نشیمن عمومی كه معمولا برای ‌مهمان مهیا می‌شود و مبل استیل برای آن فضا مناسب است. اما همان‌طور كه می‌دانید بیشتر خانه‌های امروزی آن هم برای تازه‌عروس و داماد‌ها فضای کوچکی دارند. پس در این صورت ، فكر مبلمان استیل را از سرتان بیرون كنید. یك دست مبل راحتی به سبك مدرن هم مقرون به‌صرفه‌تر است و هم با فضای خانه شما تناسب بهتری دارد. نگران نباشید سال‌های بعد در یك منزل بزرگ‌تر و دلباز‌تر به مبل استیل محبوب‌تان خواهید رسید!

 

 


جهیزیه را چه رنگی بخرم؟

جهیزیه را چه رنگی بخرم؟

این سوال بی‌نهایت در بین همه به‌خصوص كاربران خودمان تكرار می‌شود. رنگ سفید همان رنگی است كه از اسم عروس و عروسی در ذهن همه ما نقش می‌بندد و شاید علت اصلی آن ریشه در فرهنگ و سنت ما دارد. احترام به سنت همیشه خوب است اما در وهله اول آنچه باید بیشتر از سنت به آن توجه كنید، آرامش است. ببینید از چه رنگی آرامش می‌گیرید و نسبت به چه رنگی احساس خوبی دارید؟ همسرتان شیفته كدام رنگ است و كدام تركیب‌های رنگی شما را به هیجان می‌آورد؟ به جای آنكه بگوییم سنت چه می‌گوید، از خودمان این سوال‌ها را بپرسیم و بگذاریم خانه‌مان حاصل فصل مشترك عقاید و سلیقه‌های ما و همسرمان باشد نه نظریه نوه عموی دخترخاله فلانی!

 

 

آینه و کنسول و ویترین را در جهیزیه چگونه بخریم؟

آینه و کنسول و ویترین را در جهیزیه چگونه بخریم؟

این موضوع بسیار حائز اهمیت است كه در خرید هر عنصری فضای خود را در نظر بگیرید. پیش‌تر هم اشاره كردم كه نیازی نیست همه وسایل یك زندگی 10ساله را با خودتان ببرید. وقتی خانه شما كوچك است و فضای كافی برای آینه و كنسول ندارید، یك دست آینه و شمعدان كوچك برای یمن و میمنت كفایت می‌كند؛ هیچ‌كس از آینه و شمعدان به آرامش و خوشبختی نرسیده است كه من و شما برسیم! نكته بعدی حضور ویترین است كه خیلی‌ها تمایل به خرید آن دارند.
ابعاد فضا، رنگ، میزان لوازم و وسایل شما تعیین‌كننده حضور چنین عنصری در خانه شماست. وقتی كابینت‌ها فضای جای دادن بلور و كریستال شما را دارد، پس داشتن این عنصر آن هم در فضاهای كوچك امروزی غیرضروری است اما اگر جای آن را دارید یا اصلا علاقه‌مندید یكی از آنها را داشته باشید، حتما به رنگ و میزان وسایلی كه در آن قرار می‌دهید، توجه كنید؛ چراكه كریستال‌های شما در مقابل آینه پشت ویترین دوبرابر می‌شوند و از طرف دیگر رنگ‌های خیلی تیره فضای شما را گرفته می‌كند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : مجله منزل