کاغذ دیواری را با 5 نکته ساده انتخاب کنید!!
کاغذ دیواری یکی از پوشش هایی است که این روزها برای دیوارها انتخاب می شود. در این مقاله 5 اصل مهم برای انتخاب کاغذ دیواری را به شما معرفی می کنیم.

5 اصل در انتخاب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری به دلیل داشتن بافت و طرح، نور بیشتری جذب می‌کند، به خصوص اگر طرح‌های شلوغ و رنگ‌های تیره داشته‌ باشد. بنابراین اگر با کمبود نور مواجه اید، انتخاب کاغذ دیواری شلوغ با رنگ‌های تیره، آن هم برای کل دیوارهای منزل، اشتباه بزرگی است. برای چنین فضاهایی رنگ‌های روشن بهترین گزینه هستند. مدل‌هایی با رنگ روشن و طرح‌های کم‌ و کوچک انتخاب کنید. از کاغذ دیواری برای یک یا دو دیوار استفاده کنید و بقیه فضا را با رنگی ساده و روشن بپوشانید.

برای انتخاب کاغذ دیواری به متراژ منزل توجه کنید

رنگ‌های تیره، باعث کوچک به نظر رسیدن فضا می شوند. اگر در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کنید، بهتر است از ترکیب کاغذ دیواری و رنگ و از رنگ‌های روشن و کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های ساده و رنگ‌های روشن استفاده‌ کنید. کاغذ دیواری‌هایی با بافت‌های ساده و ریز، انتخاب مناسبی هستند. طرح‌های راه‌ راه هم برای فضاهای کوچک مناسب است.

اگر سقف اتاقی کوتاه است، انتخاب یک کاغذ دیواری با خطوط راه‌راه عمودی برای این اتاق، باعث می‌شود سقف اتاق بلندتر به نظر برسد. اگر طول و عرض فضایی با هم تفاوت زیادی دارد و باریک و کشیده به نظر می‌رسد، با نصب کاغذ دیواری با خطوط راه‌راه افقی روی دیوار کم عرض، می‌توانید ابعاد فضا را اصلاح کنید.

قبل از خرید کاغذ دیواری تصمیم بگیرید

کاغذ دیواری‌ها به‌ قدری در بافت، طرح، رنگ و سبک متنوع هستند که اگر قبل از خرید، مدل مد نظرتان را انتخاب نکنید بی‌شک سردرگم می‌شوید. قبل از خرید، تصاویر مختلف را بررسی کنید و با توجه به‌نوع فضا و وسایل منزل، معیارهای خود را مشخص کنید. اگر تصمیم بگیرید کاغذ دیواری با بافت ریز و تک‌رنگ با رنگ غالب زرشکی برای اتاق پذیرایی انتخاب کنید، دیگر طرح‌های جدید شما را به اشتباه نمی اندازند.

انتخاب طرح‌های مد سال، خوب یا بد؟

اجازه ندهید مدل‌های رنگارنگ شما را به اشتباه بیندازند. طرحی را انتخاب کنید که مطابق نیازهای شما باشد و با فضا، مبلمان و سلیقه شخصی شما همخوانی داشته‌باشد. فراموش نکنید که طرح‎های مد سال، با همان سرعتی که مد می‌شوند از مد می‌افتند، پس طرحی را انتخاب کنید که چندماه بعد، از انتخاب آن پشیمان نشوید.

کاغذ دیواری را در فضای خانه ببینید

بعد از انتخاب کاغذ دیواری و قبل از سفارش، تکه‌ای از طرح مورد نظر را به خانه بیاورید و روی دیوار قرار دهید. گاهی طرحی بسیار زیباست اما وقتی روی دیوار می‌رود، نظرتان کاملا تغییر می‌کند. کاغذ دیواری انتخابی را کنار وسایل منزل قراردهید. آیا از نظر رنگ و سبک هماهنگی دارند یا خیر؟

چند رول اضافه، محض احتیاط

هنگام سفارش کاغذ دیواری یکی دو رول اضافه‌تر سفارش دهید. بازار کاغذ دیواری به سرعت برق‌وباد تغییر می‌کند و طرحی که انتخاب می‌کنید چندماه دیگر ممکن است در هیچ فروشگاهی پیدا نشود؛ بنابراین اگر در گذر زمان به هر دلیلی گوشه‌ای از کاغذ دیواری پاره شد یا از بین رفت، با داشتن یک رول اضافه، با کمترین هزینه می‌توانید کاغذ دیواری منزل خود را ترمیم کنید و دیگر لازم نیست به دنبال تعویض کامل کاغذ دیواری باشید.

بیشتر بدانید : جدیدترین مدل کاغذ دیواری سه بعدی با طرح های سنگی، شیک و خاص!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com