با این آدم برفی زیبا به استقبال کریسمس بروید
در اینجا درست کردن صورت آدم برفی های بسیار کوچک توضیح داده شده است که کاری بسیار آسان است و به راحتی می توانید صورت یک آدم برفی را به عنوان یک وسیله ی تزئینی درست کرده و آن را به دیوار یا هر جای دلخواهی آویزان کنید.

تزیین کریسمس، این بار با یک آدم برفی زیبا و دست ساز

 

 

وسایل مورد نیاز برای درست کردن آدم برفی برای کریسمس :

وسایل مورد نیاز برای درست کردن آدم برفی برای کریسمس :

تکه پارچه پنبه ای سفید
تکه پارچه نمدی قرمز
تکه پارچه نمدی نارنجی
سه عدد قرقره ی سفید و نارنجی و قرمز
مقداری پنبه
کاموای مشکی
یک عدد دکمه ی رنگی(مثلا آبی رنگ)
دو عدد دکمه ی بسیار کوچک مشکی
دو عدد دکمه ی بسیار کوچک صورتی

 

 

مرحله اول برای درست کردن آدم برفی برای کریسمس

مرحله اول برای درست کردن آدم برفی برای کریسمس 

 
1 - در ابتدا روی یک کاغذ الگوهای کار را در می آوریم. الگویی از یک دایره ی نسبتا بزرگ به عنوان صورت و یک مثلث کوچک به عنوان بینی و یک کلاه نسبتا بزرگ که متناسب با اندازه ی صورت باشد.می توانید بدون الگو هم کار کنید.

2 - دور تا دور الگو ها را درمی آوریم .الگوی دایره ای را روی پارچه ی سفید انداخته و دو عدد دایره ی هم اندازه و سفید برش می زنیم.

3 - یکی از این دایره های سفید (صورت) را برداشته و با مداد جای دو چشم را روی آن مشخص کرده و دو دکمه ی مشکی کوچک را به عنوان چشم روی آن می دوزیم.یک خط به عنوان یک لب خندان روی آن با مداد مشخص کرده و با کاموای مشکی روی آن را می دوزیم و در امتداد دو طرف لب دو دکمه ی صورتی را میدوزیم.
 
 
 


مرحله دوم برای درست کردن آدم برفی برای کریسمس

مرحله دوم برای درست کردن آدم برفی برای کریسمس 

4 - با استفاده از پارچه ی نارنجی یک مثلث کوچک به عنوان بینی درآورده و آنرا روی صورت در جای مخصوص به خود با نخ نارنجی می دوزیم.

 

 

مرحله سوم برای درست کردن آدم برفی برای کریسمس

مرحله سوم برای درست کردن آدم برفی برای کریسمس 

5 - با استفاده از پارچه ی قرمز کلاه این آدم برفی را درآورده و آنرا در بالای صورت یا همان دایره می چسبانیم. برای درآوردن و برش زدن کلاه هم می توان از الگوی آن استفاده کرد.
 
 


مرحله چهارم برای درست کردن آدم برفی برای کریسمس

مرحله چهارم برای درست کردن آدم برفی برای کریسمس 

6 - قبل از آنکه کلاه را بچسبانیم باید روبان قرمز را به صورت دولا در بالای صورت بدوزیم تا با کمک آن بتوان آدم برفی را در نهایت آویزان کرد.سپس کلاه را روی آن می چسبانیم.

7 - دکمه رنگی که داریم را روی کلاه و در یک طرف آن می دوزیم تا کلاه ما از سادگی دربیاید.

 


مرحله پنجم برای درست کردن آدم برفی برای کریسمس

مرحله پنجم برای درست کردن آدم برفی برای کریسمس 

8 - حال پشت کار به علت دوخت های انجام شده بسیار نامرتب شده است و برای آنکه کار تمیز شود باید دایره ی سفید دیگری را که در ابتدا درآورده بودیم را به پشت کار بدوزیم .برای دوختن آن باید دورتادور آنرا با فاصله 2 سانتی متری بدوزیم و قبل از آنکه دوخت به پایان برسد داخل آن را با پنبه پر می کنیم و سپس کار دوخت را تا انتها ادامه می دهیم.

9 - رنگ روبان هایی که استفاده می شود باید با رنگ کلاه یکی باشد ولی برای ایام کریسمس پیشنهاد می شود از رنگ قرمز برای کلاه و روبان استفاده شود.

نکته : این آدم برفی های درست شده باید فقط به عنوان یک وسیله ی تزئینی کریسمس مورد استفاده قرار گیرند و به عنوان اسباب بازی و یا برای کودکان زیر 3 سال اصلا مناسب نمی باشند.
 


تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ

Save