درست کردن دکورهایی بسیار زیبا و در عین حال بسیار ساده را به شما آموزش داده ایم که همگی آنها از نمد می باشند.
ما در اینجا به شما یاد می دهیم که چگونه می توانید از تکه های نمدی که دارید و دیگر برایتان قابل استفاده نیستند ،برای تزئینات و دکوراسیون خانه استفاده کنید. درست کردن دکورهایی بسیار زیبا و در عین حال بسیار ساده را به شما آموزش داده ایم که همگی آنها از نمد می باشند.
این مدل دکوراسیون که در زیر تصویر کلی از از آن را برایتان قرار داده ایم نیاز به به کارگیری سلیقه دارد و باید در تمامی مراحل کار دقت داشته باشید که کارممکن است ساده باشد اما تمیزی در زیبایی کار بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
 

چراغ های نمدی
یک چراغ ساده را تهیه کرده و سپس روی سطح آن را با تکه هایی از نمدهای زیبا بپوشانید. برای این کار باید دقت داشته باشید که تکه های نمدی که در نظر می گیرید باید کاملا تمیز برش داده شده باشند و برای چسباندن آن روی گلدان هم دقت کنید تا کار تمیز درآید. 

 
گل های نمدی
تکه هایی از نمدهای رنگی را تهیه کرده و آنها را به شکل گل هایی زیبا درست کرده و در نهایت آنها را روی گلدان یا چراغ خواب بچسبانید. بهتر است از رنگ های زیبا و جذاب برای این کار استفاده کنید و دقت داشته باشید که زیبایی کار بستگی متقابل به سلیقه شما در انجام این کار دارد.

 
نمدهایی مناسب شتشو
نمدهایی را به شکل گرد درست کنید و برای این کار می توانید تکه هایی از جنس نمد را در نظر گرفته و آنها را به شکل گرد برش زده و در نهایت داخل آنها را پر از الیاف نرم و قابل شستشو کنید و دورتادور آنها را بدوزید .همانطور که در تصویر می بینید تعدادی از اینها را درست کرده و داخل یک کاسه قرار داده ایم. می توانید برای شستن ظروف از اینها استفاده کنید و می توانید آنها را زیر آب گرم یا سرد بگیرید و به آن صابون بزنید و در نهایت از آنها استفاده کنید.هم چنین می توانید روی آنها را با کوک های رنگی تزئین کنید.

 
پتوی نمدی
از تکه های نمدی که دارید می توانید به بهترین نحو استفاده کنید. برای این کار مهم نیست که این تکه ها در چه اندازه و سایزی هستند و به چه رنگی می باشند بلکه تمامی این برش ها را در کنار یکدیگر به زیبایی قرار دهید و آنها را به هم وصل کنید و حتی می توانید قبل از دوختن داخل تمامی این تکه ها را با پنبه پر کرده و دورتادور آنها را بدوزید و بعد هم آنها را کنار یکدیگر قرار داده و یک پتوی بسیار زیبا و گرم ونرم درست کنید.
 

سبد نمدی و بافتنی
با استفاده از تکه های یک ژاکت بافت می توانید سبدی از جنس بافت درست کرده و در نهایت به آن دسته هایی از جنس چرم بدوزید و آن را در گوشه ای قرار داده و وسایلی چون کاموا و یا ...را داخل آن قرار دهید. 

 
انواع بالش های نمدی
ما آموزش درست کردن بالش های بسیار زیبا از جنس نمد را به شما نشان داده ایم که برای این کار می توانید از لباس های بافت و نمدی قدیمی تان هم استفاده کنید.

 
بالش فیروزه ای
برای درست کردن این بالش فیروزه ای می توانید از تکه های نمدی استفاده کنید و برای این کار کل بالش را در پارجه بزرگ نمدی قرار داده و بعد نوارهایی باریک از این پارچه ی ابریشمی درآورده وآنها را همانطور که در تصویر می بینید به صورت ردیفی روی بالش می دوزیم. محل های دوخت باید به صورت یک درمیان زیر و رو دوخته شوند و بالا و پائین باشند. دقت داشته باشید که کار باید به درستی و تمیزی انجام شود تا این برش ها در همه جای بالش به یک اندازه و مساوی دوخته شود.

 
بالش گل
یکی از لباس های بافتنی خود را که دیگر بدرد نمی خورد را در نظر گرفته و آن را به صورت نوارهای 5 سانتی برش زده و تکه تکه می کنیم. در نهایت تمامی این نوارها را به صورت مارپیچ دور هم می دوزیم و آنها را به هم کوک می زنیم . همانطور که می بینید که بالش زیر به شکل گل درست می شود که اگر رنگ این بافت به رنگ های قرمز و صورتی باشد هم زیباتر خواهد شد.

 
بالش پشمی
یک بالش ساده را تهیه کرده و بعد حروف زیبایی از بافت مثلا از نام اول اسم اعضای خانواده را روی آن بدوزید و برای این کار می توانید برش هایی از بافت تهیه کرده و آنها را روی بالش کوک بزنید. جنس این بافت می تواند از هر نوع الیافی مانند پشم یا نمد و یا حتی بافت باشد. 

 
فرش نمدی
این فرش بافت بسیار گرم و نرم بوده و می تواند در رنگ بندی های بسیار متنوع و دلخواه آماده شود. روش درست کردن آن را در زیر برایتان توضیح داده ایم. 

 
در این مدل شما حدود 100 متر نوار بافت کم عرض احتیاج دارید . به این ترتیب که این نوارهای بافت را که رنگی می باشند را 3 متر 3 متر برش زده و در نهایت تمامی آنها را در کنار یکدیگر قرار داده و یک تکه قالیچه از جنس بافت درست می کنیم. توجه داشته باشید که در انتها و ابتدای کار باید بافت را دور بزنید تا سر قالیچه درست درآید و زیبا شود. در آخر تمامی اینها را به هم بدوزید و می توانید به راحتی آنها رابه هم کوک بزنید. 

 
گلدان های نمدی و بافتنی
چند گلدان شیشه ای بسیار ساده را که در اندازه های مختلفی هستند را انتخاب کرده و تکه ای از لباس های بافت خود را که به درد نمی خورد را دورتا دور آن ببندید و به زیبایی و تمیزی آن را بدوزید و در نهایت با دوختن دکمه های زیبا و یا چسباندن گل های بافت ،آنها را جذاب تر کنید. برای این کار می توانید از گل های بافتی که روی ژاکت های قدیمی اتان وجود دارد و قابل استفاده نمی باشد استفاده کنید. همان طور که در تصویر می بینید بر روی یکی از این گلدانها یک قلب کوچک از بافتنی چسبانده شده و در نهایت داخل تمامی این گلدان ها پر از گل شده است.




تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
6 راه برای تزئین کوسن‌های ساده
با این آدم برفی زیبا به استقبال کریسمس بروید
وان حمام را چگونه تمیز کنیم؟
با کارتن های دور ریختنی یک ساک زیبا درست کنید
چگونه یک آویز سنگی درست کنیم؟