با کمترین هزینه و در کمتر از یک ساعت بتوانید یک گلدان شیشه ای را تبدیل به باغچه ای کوچک در منزل خود کنید و آن را پرورش دهید.
میتوانید روزهای تعطیل و یا ساعات بیکاری خود را طوری برنامه ریزی کنید که با کمترین هزینه و در کمتر از یک ساعت بتوانید یک گلدان شیشه ای را تبدیل به باغچه ای کوچک در منزل خود کنید و آن را پرورش دهید.
پیاز گل نرگس و مانند آن بسیار ارزان هستند و رشد دادن و در نهایت شکوفه دادن آن به روش زیر بسیار راحت می باشد.شما میتوانید این پیاز گل ها را از گلخانه ها و یا باغ گل خریداری کنید.

وسایل مورد نیاز :
3 عدد گلدان شیشه ای بلند
سنگ های مرمر زیبا و یا تیله های رنگی و یا صدف های کنار دریا
روبان های رنگارنگ و یا نخ ها و ریسمان های رنگی
3 عدد پیاز گل نرگس و یا از جنس آن

طرز کار :
 

بیشتر بدانید : با کدو تنبل یک گلدان زیبا درست کنید

در ابتدا گلدان های شیشه ای ارزان قیمت و زیبایی را تهیه کنید که معمولا در هر خانه ای وجود دارد.از لیوان های بلند و کشیده شیشه ای هم می توانید استفاده کنید. این گلدان ها باید بلند و کشیده باشند تا جای کافی برای رشد و نمو کردن داخل آنها وجود داشته باشد.

از سنگ های مرمر سفید رنگ کوچکی استفاده می کنیم که میتوانید آن ها را از گل فروشی ها تهیه کنید و یا از تیله های رنگی و یا حتی می توانید از صدف های کنار دریا هم استفاده کنید. 
سه عدد گلدان شیشه ای بلند را کنار یکدیگر قرار داده . داخل هر کدام از آنها و به مقدار مساوی سنگ های مرمر و یا تیله های رنگی و یا حتی صدف های کنار دریا (بنابر سلیقه) میریزیم.
 
سپس داخل هر کدام از گلدان ها یک عدد پیاز گل نرگس را روی این سنگ های تزئینی می گذاریم.
 
سپس داخل هر کدام از گلدان ها مقدارکمی آب ریخته, طوری که آب فقط به ریشه ها برسد و پیازها داخل آب نباشند. راز موفقیت شما برای شکوفه کردن آن است که پیاز گل داخل آب نباشد و آب را  تا حدی بریزیم که فقط ریشه ها خیس شوند.اگر پیاز گل داخل آب بماند گندیده شده و از بین می روند.
 
هر سه گلدان را در کنار یکدیگر و در یک سینی و یا دیس مستطیل قرار دهید. می توانید بنابر سلیقه از یک بشقاب گرد هم استفاده کنید.
دور گلدان ها را می توانید با روبان های رنگی تزئین کنید. هم چنین می توانید از نخ ها و ریسمان های رنگی هم یرای تزئین گلدان ها استفاده کنید.
سینی محتوی گلدان ها را در خانه برای دو هفته در درجه 50 تا 60 درجه فارنهایت و دور از نور مستقیم خورشید قرار می دهیم تا شکوفه کنند.
بعد از آنکه پیاز گل ها شکوفه زدند برای ادامه ی کار آنها را در آفتاب می گذاریم. اگر می خواهید خیلی سریع تر رشد کنند و شکوفه ها بزرگ تر شوند می توانید هر روز دستمال های گرم و داغی را زیر گلدان ها قرار دهید.

نکته ی مهم آن است که حتما گلدان ها کشیده و دراز باشند تا اینکه جوانه ها و شکوفه ها تا قبل ازآنکه به اندازه کافی مقاوم و پایدار شوند جایی را برای آویزان شدن نداشته باشند.
به این ترتیب توانستید با کمترین هزینه و در کمتراز یک ساعت گلدان های شیشه ای خود را تبدیل به باغچه ای کوچک وزیبا در خانه خود کنید.
 
 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
نکته هایی مهم در پرورش و نگهداری گل سنبل
در مسافرت های نوروزی چگونه از گل هایمان مراقبت کنیم؟
چگونه با مایکروویو گل ها را خشک کنیم؟
در هنگان خریدن فرش این نکات را فراموش نکنید
با بطری های قدیمی گلدان هایی زیبا و معلق درست کنید