کف خانه تان را برق بیاندازید!!
به فکر این هستید که چطور کفپوش خانه تان را تمیز کنید؟ تمیز کردن فرش، کف پارکت، سرامیک و... برای شما سؤال شده است؟ می خواهید سریع ترین و عملکردی ترین راه برای تمیز کردن کفپوش های منزلتان را بدانید؟ پس با این مطلب همراه باشید.

بهترین روش برای تمیز کردن کف خانه چیست؟

یکی از نکاتی که به شما در تمیز ماندن کفپوش هایتان بسیار کمک می کند استفاده از پادری هاست، استفاده کردن از یک تکه فرش کوچک یا حتی موکت موجب می شود تا شما به هنگام ورود به خانه بسیاری از آلودگی ها مثل خاک، شن، گل، سنگ ریزه و... را با کفش هایتان وارد خانه نکنید و این امر در تمیز ماندن فضای شما بسیار موثر است.

نکته بعدی تمیز کردن روزانه ی کف خانه است که در دوام و همچنین زیبایی کفپوش ها بسیار مؤثر است. آلودگی ها باید به سرعت با کمک جارو یا جاروبرقی و در صورتی که مایع باشد باکمک تی شوی پاک شود تا پس از گذشت مدتی از آن مجبور به خراشیدن و کارهای دیگر نباشید. زمین های به صورت پارکت و موزاییک و ... قبل از شست وشو با مایع و شست وشوی مربوط باید با جارو کاملاً تمیز شود.

هنگامی که می خواهید روی فرش را با جاروبرقی تمیز کنید، سر جارو برقی را در حالت فرش قرار دهید یعنی عاج های مویی فرش را به داخل دهید. حواستان باشد هنگامی که می خواهید سطوح پارکتی یا موزاییکی و یا سرامیکی را تمیز کنید، مجدداً عاج های مویی را خارج کنید چون ممکن است به اینگونه کف ها صدمه وارد کند.

مهمترین نکته در کفپوش های سرامیکی و موزاییکی قابلیت تمیز شدن آسان آن هاست. این زمین ها بسیار ساده تمیز می شوند. با انجام مراحل زیر قطعاً مشکلی برای تمیز کردن این کف ها برای شما پیش نخواهد آمد.

_ کاملاً زمین و کف را توسط جاروبرقی و یا جاروی دستی تمیز کنید و جارو بکشید. مطمئن باشید که هیچ آلودگی و جسمی مانند خرده های غذا یا مو روی زمین نمانده باشد.

_  حالا نوبت شست و شوی مرطوب است. برای این کار به سادگی می توانید با آب گرم این کار را با تی شوی انجام دهید. انواع و اقسام مواد شوینده کف و خوشبوکننده هم در بازار یافت می شود که می توانید برای تمیز کردن کف هایی اینگونه، از آن استفاده کنید اما توجه داشته باشید که مواد شوینده غلیظ و قوی برای این منظور مناسب نمی باشند.

_ در پایان و پس از خشک شدن زمین برای تمیز کردن بیشتر می توانید دوباره از جارو استفاده کنید و مواد احتمالی باقیمانده را از روی زمین پاک کنید.

 

محلول پیشنهادی برای تمیز کردن سرامیک :

مخلوط ۱/۴ لیوان جوش شیرین ، ۱/۲ لیوان سرکه و ۱ لیوان آمونیاک در یک سطل آب گرم برای پاک کردن و زدودن رسوبات و آلودگی‌ها سرامیک فوق‌العاده است. ( البته این روش برای پاکسازی لکه های قدیمی و مقاوم پیشنهاد می شود)

کفپوش های پارکت و زمین هایی که با پارکت پوشیده شده اند بسیار حساسند و نباید همانند کف های سرامیکی و موزاییکی با آن رفتار کرد. رسیدن آب به پارکت در هنگام تمیز کردن به منزله خراب شدن قسمت هایی از پارکت و باد کردن آن می شود. هر چه نباشد به هر حال چوبی است.

معمولاً زمین های پارکتی توسط واکس ها و روغن های مخصوص براق می شوند. پس از انجام این کارها یک قطره آب روی یکی از قسمت های پارکت بریزید و چند لحظه صبر کنید تا خشک شود. اگر دایره یا لکه سفیدی ایجاد شد، مطمئن باشید که این قسمت و سایر قسمت ها کاملاً تمیز است. حالا می توانید با تی های مخصوص زمین های پارکت، یعنی همان تی های خشک روی آن و سایر قسمت ها را تمیز کنید.

 معمولاً موادی هستند که مخصوص تمیز کردن کف های پارکت است. این مواد عموماً به صورت اسپری و روغن هستند. برای تمیز کردن کف های پارکتی حتماً از این گونه مواد استفاده کنید.لازم نیست هر روز این کار را برای کف خانه تان انجام دهید. چون استفاده زیاد از این پاک کننده ها هم موجب رساندن صدمه می شود. هر ۱۰ یا ۱۴ روز یکبار می توانید از این روش استفاده کنید یا حتی دیرتر.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : chidaneh.com