باز کردن لوله فاضلاب با یک محلول موثر خانگی!!
برای همه ی شما پیش آمده است که لوله‌های خانه ی شما دچار گرفتگی شود. در این مقاله به شما یاد می دهیم چگونه بدون استفاده از مواد شیمیایی آن ها را باز کنید.

باز کردن لوله فاضلاب با یک روش موثر خانگی

به دنبال راهی برای اجتناب از استفاده از مواد به شدت خورنده جهت باز کردن لوله‌ها هستید. بسیار خوب، می‌توانید جستجو در زیر سینک و همچنین قسمت مواد شیمیایی فروشگاه‌ها را متوقف کنید، و کافی است که برای پیدا کردن مواد مورد نیاز جهت باز کردن لوله‌ها بدون آسیب واردکردن به محیط‌زیست، تنها به گنجه آشپزخانه خود رجوع کنید.

ما بیشتر اوقات برای انجام این کار فوراً به سراغ مواد خطرناک می‌رویم، بدون اینکه حتی بدانیم راه‌های سالم تر و طبیعی تری برای باز کردن لوله‌ها وجود دارد. بسیاری از افراد تنها از این روش برای باز کردن لوله‌ها استفاده می‌کنند و مجبور نیستند از محصولات خطرناک استفاده کنند، برای اینکه این روش تقریباً هر بار خوب عمل می‌کند. در اینجا روش انجام کار ارائه شده است.

 

وسایل مورد نیاز برای باز کردن لوله فاضلاب با محلول های خانگی

یک جعبه جوش‌شیرین
سرکه
یک دستمال یا کهنه به اندازه کافی بزرگ که روی سوراخ فاضلاب قرار دهیم تا آن را مسدود کند
یک کتری پر از آب جوش

 

مراحل انجام کاربرای باز کردن لوله فاضلاب

مرحله 1 : یک دوم (½) بسته جوش‌شیرین را در سینک خالی کنید. برای انجام این کار جوش‌شیرین را به صورت خشک استفاده کنید و آن را با هیچ‌ چیز مخلوط یا خیس نکنید. فقط آن را مستقیم در لوله خالی کنید.

 

مرحله 2 : دستمال یا پارچه‌ها را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را آماده، کنار دستتان قرار دهید.

 

مرحله 3 : بعد از ریختن جوش‌شیرین یک دوم (½) فنجان سرکه داخل راه فاضلاب خالی کنید. بلافاصله بعد از ریختن سرکه حتماً با دستمال یا پارچه راه فاضلاب را ببندید، سوراخ را کاملاً ببندید تا هیچ‌چیز نتواند فرار کند. این کار به این خاطر است که واکنش بین این دو ماده باعث یک” آتش‌فشان کوچک "می‌شود که می‌خواهد از راه فاضلاب خارج شود- ولی شما باید آن را آن پایین نگه‌دارید.

 

مرحله 4 : این ترکیب را در لوله برای 30 دقیقه نگه‌دارید و در این زمان یک کتری آب بجوشانید.

 

مرحله 5 : بعد از 30 دقیقه پارچه یا کهنه را بردارید و به آرامی آب جوش را در لوله‌ خالی کنید.
تمام شد؛ و الان لوله باید به خوبی باز شده باشد. و اگر چنین نیست این کار را یک بار دیگر تکرار کنید. بعضی مواقع لازم است که این کار بیش از یک‌بار انجام داده شود، اما معمولاً همان یک‌دفعه کافی است. نکته مهم این است که الآن شما می‌توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی و به روشی طبیعی، راه لوله‌ها را باز کنید، به همین علت می‌توانید هر چند باری که لازم است این کار را انجام دهید.


بیشتر بدانید : جرم کتری و سماور را چگونه از بین ببریم؟


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : jamnews.com