3 روش عالی برای تازه نگه داشتن سبزی خوردن برای یک هفته!!
چند روز  پس از خرید، سبزی ها پلاسیده می‌شود. اما آیا می توان سبزی را بیشتر از یک هفته نگه داشت؟ در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به روش نگه‌ داشتن سبزی‌ خوردن.

روش تازه نگه‌ داشتن سبزی‌ بیش از یک هفته

استفاده از دستمال‌های  آشپزخانه و  کیسه پلاستیک برای تازه نگه داشتن سبزیجات

این روش  شاید یکی از رایج‌ترین روش  های  نگهداری کاهو  است که شامل شستن و خشک‌ کردن برگ‌ها، سپس قرار دادن آن‌ ها روی کاغذ و بعد پیچیدن آن‌ها در کاغذ با کمترین هوا و سپس قرار دادن آن در کشوی یخچال است . در این روش، کاغذ رطوبت اضافی  سبزی ها را جذب می‌کند و مانع لزج شدن آن‌ها می‌شود. کیسه فریزر نیز مانع گردش پیدا کردن هوای اضافه می‌شود در نتیجه روند پلاسیدگی را کند می‌کند و تا 5 روز سبزی سالم می‌ماند پس از 7 روز، برخی از برگ‌ها پلاسیده می‌شود اما قابل‌خوردن است.

بیشتر بدانید : تازه کردن سبزی پژمرده با چند ترفند ساده خانگی!!

جعبه و دستمال کاغذی برای تازه نگه داشتن سبزیجات

در این روش، یک ظرف پلاستیکی  با کاغذ پوشیده می‌شود. سبزیها را در آن‌ قرار می دهند  و سپس با لایه ای از کاغذ پوشیده می‌شود. ظرف را نیز می‌بندیم جعبه  از آسیب رسیدن به سبزی‌ها پیش‌گیری می‌کند. در این روش تا 5 روز سبزی‌ها سالم و تازه می‌ماند، پس از 7 روز برخی برگ‌ها پلاسیده می شود اما قابل‌خوردن خواهد بود و پس از 10 روز غیر قابل‌ خوردن.

 

یک کیسه پلاستیکی  و هوا برای تازه نگه داشتن سبزیجات

در این روش سبزی‌ها، در یک کیسه قرار می گیرد کمی در آن هوا دمیده می‌شود، سپس کیسه از بالا پیچیده و با یک باند لاستیکی بسته می‌شود.  هوای  کافی باعث تازه ماندن سبزی می شود. در این روش نیز سبزی‌ها تا 7 روز خوب و سالم می‌ماند. پس‌ از این سه روش کدام را باید انتخاب کرد؟ برای  ترد ماندن و ماند گاری طولانی‌ مدت روش 2 مناسب تر است  و در صورتی‌ که قصد ندارید سبزی‌ها را برای بیش از یک هفته نگه‌ دارید  می‌توانید از دو روش دیگر استفاده کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com