روغن زیتون طبیعی را با سه روش ساده تشخیص دهید
روغن زیتون یکی از بهترین روغن ها برای استفاده در پخت انواع غذاها است. اما برای خرید روغن زیتون باید مراقبت روغن زیتون های تقلبی باشید. در این مقاله به شما 3 روش آموزی می دهیم که با انها بتوانید روغن زیتون اصل را تشخیص دهید.

روغن زیتون طبیعی را چگونه تشخیص دهیم؟

روش تشخیص روغن زیتون خالص فرابکر بر اساس استانداردهای شورای بین‌المللی روغن زیتون به این شرح است : نخست آنکه رنگ آن باید زرد تا زرد مایل به سبز باشد، دوم اینکه بوی میوه از جمله بوی سیب،‌گوجه فرنگی، میوه زیتون یا علف تازه بدهد. که البته در این دو روش امکان تقلب با افزودن اسانس‌های مختلف وجود دارد.
روش سوم مهم‌ترین روش تشخیص بوده، تاکنون کسی نتوانسته در این زمینه تقلب کند و به تست چشایی مربوط است. بدین صورت که شما یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در دهان خود می‌ریزید، آن را در داخل دهان می‌چرخانید و با استشمام هوا آن را پایین می‌برید، باید پس از چند ثانیه در انتهای گلو تلخی و تندی حس شود که گلو را می‌سوزاند و گاهی ممکن است از شدت تندی فرد به سرفه بیفتد. درست پس از یک دقیقه مزه تلخی و تندی از بین می‌رود و خوشمزه می‌شود ضمن اینکه فرد با خوردن این روغن در دهان خود احساس چربی نمی‌کند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : kayhan.ir