مانتوهای مشکی مجلسی و چادرهای مدل دار را چگونه بشوییم؟
مانتوهای مجلسی و چادرهای مدل دار شاید شستن شان برای شما کمی مشکل باشد. ولی نگران نباشید، اگر نکته های زیر را در نظر داشته باشید می تواند به شما کمک بسیاری کند.

نکته های مهم در شستن مانتو و چادر مشکی

امروزه به دلیل طراحی چادرهایی در مدل های مختلف مانند چادرهای زیپ دار، شال دار، لبنانی و … استفاده از آن ها بسیار متداول شده و به خصوص بدلیل طراحی منحصر به فرد بعضی از این مدل ها و آستین دار بودنشان، استفاده برای کارمندان در محل کار و یا برای مادرانی که کودک خردسال دارند بسیار همه گیر شده است.

در ادامه چند نکته ساده در راستای افزایش عمر این گونه البسه و حفظ براقیت و لطافت پارچه در شستشوهای مکرر و روزمره آورده شده است:

_ این گونه البسه را به هیچ وجه با آب گرمی که درجه حرارتی بیش از 60 درجه داشته باشد نشویید و بهترین روش این است که با آب سرد شسته شوند.

_ در صورت امکان آن ها را با دست بشویید و خیلی چنگ نزنید و یا نچلانید.

_ برای خشک کردن، چادر و مانتو را در آفتاب پهن نکنید و در سایه پهن کنید تا خشک شود.

_ برای افزایش عمر پارچه چادر و یا مانتوهای مجلسی، آن ها را با شامپو که مواد قلیایی کمتری دارد بشویید زیرا مواد اسیدی به پارچه این گونه البسه آسیب می زند و بهتر است که از مشکین شوی استفاده نمایید.

_ استفاده از نرم کننده البسه بعد از شستشو برای کاهش الکتریسیته بسیار مناسب و ضروری می باشد.

_ چادر مشکی و مانتوهای مجلسی را همواره به صورت وارونه اتو برنید تا بر روی پارچه برق نیفتد و چروک ها را حتی الامکان با بخار اتوی بخار صاف نمایید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : softlan.com