نکاتی مهم برای خرید و نگهداری قارچ
 قارچ یکی از سبزیجاتی است که علاوه بر خاصیت طعم بسیار لذیذی هم دارد. خرید قارچ کار بسیار سختی نیست ولی چند نکته مهم و ساده به شما کمک می کند قارچ  های تازه را خریداری کنید.

نکاتی برای خرید قارچ

_ هنگام خرید به زیر کلاهک دقت و قارچ هایی را خریداری کنید که تیغه های لامل آن کاملا بسته باشد. در هنگام خرید قارچ دقت كنید كه بافت آن سفت و محكم، رنگ آن یكنواخت و بدون لكه و سطح كلاهك لیز و چسبناك نباشد. اگر تیغه های زیر كلاهك از یكدیگر فاصله داشته و باز باشد، نشانه كهنگی قارچ است.


بیشتر بدانید : قارچ را چگونه فریز کنیم سیاه نشود؟

_ از خرید قارچ های تغییر رنگ داده، صدمه دیده، ترک دار و دارای لکه خودداری کنید.

_ پس از خرید ،قارچ ها را از بسته بندی خارج کنید . چرا که قارچ ها درون بسته بندی آب جذب می کند و روند فاسد شدن آنها تسریع می شود. قارچ ها را از بسته بندی خارج و روی آن را با یك حوله یا دستمال كاغذی بپوشانید و درون یخچال قرار دهید. توجه داشته باشید قارچ تركیبی یكپارچه است و اگر پایه آن كنده یا جدا شود زود خراب خواهد شد. در اثرخیس كردن قارچ هم، ویتامین های محلول در آب آن خارج و بی ارزش خواهد شد.
 

_ قارچ را حداکثر 4 روز می توانید در یخچال نگهداری کنید.

_ تا زمانی که قصد مصرف یا پختن قارچ ها را ندارید از شستن آنها خودداری کنید.

 

كبابی كردن، بهترین روش پخت

آب پز كردن باعث از بین رفتن ویتامین های گروه B و C قارچ می شود. پخت طولانی هم بر تراكم و سفتی بافت قارچ می افزاید و سرخ كردن بیش از هفت دقیقه قارچ در روغن زیاد نیز آن را دیرهضم و پركالری می كند. كبابی كردن بهترین روش پخت قارچ است.

در هنگام كبابی كردن، قارچ را در مجاورت حرارت خیلی شدید قرار ندهید. قارچ را در فاصله ده سانتیمتری آتش نگه دارید و هر طرف را به مدت كوتاهی گرما دهید. شعله مستقیم گاز خانگی یا زغال باربیكیو می تواند محصول را سمی كرده و از ارزش تغذیه ای آن بكاهد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com/asriran.com