کاربردهای جالب لیمو ترش در خانه داری که نمی دانستید
 لیمو ترش یکی از خوشمزه ترین و پرکاربردترین چاشنی ها در آشپزخانه است. به جثه کوچک زرد رنگش نگاه نکنید، می توانید کارهای زیادی را به او بسپارید و آن را به جزئی پرکاربرد در خانه تبدیل کنید. یکی از ویژگی های مهم لیمو، تمیز کردن فضای داخلی منزل شماست.

کاربردهای لیمو ترش در خانه داری

 

لیمو ترش هوای داخل مایکروفر را تازه می کند

برای این که فضای داخل مایکروفر را پاک و تمیز نگه دارید، یک فنجان آب تهیه کنید و لیموی برش خورده ای را درون آن بیندازید. مایکروفر را روشن کنید تا شیشه آن را بخار بگیرد. سپس آن را خاموش و  15دقیقه صبر کنید سپس در مایکروفر را باز کنید. حال می توانید به راحتی چربی، جرم و تکه های غذای داخل آن را تمیز کنید.

 

لیمو ترش بوی نامطبوع سطل زباله را از بین می برد

چند تکه از پوست لیمو ترش را درون سطل زباله قرار دهید. روی آن را تا حدی آب سرد بریزید تا بوی ترش لیمو برطرف شود. حالا سطلی تمیز و بدون بو دارید.

 

لیمو ترش لکه پارچه لنین و کتان را پاک می کند

این روش برای پارچه های ظریف و نازک هیچ مشکلی به وجود نمی آورد. برای این که لکه روی پارچه را پاک کنید، آن قسمت را درون آب لیمو و نمک قرار دهید. اجازه دهید تا ۳۰ دقیقه این محلول روی لکه باقی بماند. سپس آن را با سرکه و آب گرم بشویید.

 

لیمو ترش لکه های روی تخته برش را از بین می برد

یک عدد لیمو ترش را برداشته و آن را برش دهید. قسمت برش خورده را روی تخته بمالید تا لکه و بوی مواد غذایی از بین برود. اگر می خواهید تاثیر بیشتری داشته باشد، مقداری نمک یا جوش شیرین را قبل از لیمو روی تخته بپاشید. اگر لکه مقاومت کرد، فرصت دهید یک شب این مواد روی تخته بماند و سپس آب کشی کنید. اگر تخته برش از جنس چوب است، بعد از این که شسته و خشک شد، روی آن را روغن خوراکی بمالید.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : chidaneh.com