نگهداری این مواد غذایی درون یخچال ممنوع!!
این خوراکی ها می‌توانند در دمای معمولی اتاق نگهداری شوند

این مواد غذایی را درون یخچال نگهداری نکنید

هندوانه، خربزه و ...

بسیاری از صیفی جات مانند (خربزه، هندوانه و ...) را زمانی که بیرون از یخچال نگهداری می‌کنید، رسیده‌تر و شیرین‌تر می‌شوند. علاوه بر این، سرمای یخچال می‌تواند مواد غذایی آن‌ها را از بین ببرد. همگامی که آن را برش دادید، سپس آن‌ها را در یخچال قرار دهید. نگهداری آن‌ها در بیرون از یخچال باعث می‌شود تا کامل‌تر و رسیده‌تر باشند.

 

گوجه فرنگی‌ها

سرمای یخچال مواد غذایی گوجه فرنگی‌ها را از بین می‌برد.

 

میوه‌های هسته دار

سرمای یخچال می‌تواند مواد غذایی موجود در میوه‌های هسته دار، از قبیل: گوجه فرنگی و میوه‌های سبز را از بین ببرد. همچنین نگهداری آن‌ها در یخچال مانع از رسیدن و خوشمزگی آن‌ها می‌شود.

 

سیب زمینی

نگهداری سیب زمینی در یخچال، آن‌ها را گوشتی و به صورت غیر طبیعی شیرین می‌کند.

 

عسل

عسل در یک ظرف دربسته همیشه تازه می‌ماند. نگهداری آن در یخچال باعث شکرک زدن آن می شود.

 

دانه‌های قهوه

دانه‌های قهوه و پودر قهوه، می‌توانند رطوبت موجود در یخچال را جذب کنند و همچنین این رطوبت سبب از دست رفتن طعم قهوه می‌شود.

 

پیاز‌ها

پیاز‌ها می‌توانند رطوبت موجود در یخچال را جذب کنند. بنابراین، پیازهای که در یخچال نگهداری می‌شوند در مقایسه با پیاز هایی که در فضای خشک قرار دارند، سخت‌تر برش می‌خورند.

 

سیر

گل سیر‌های (پوست کنده نشده) باید خارج از یخچال نگهداری شوند، همچنین، گذاشتن آن‌ها در یخچال ممکن است منجر به کپک زدن آن‌ها بشود. (علاوه بر این، چه کسی می‌تونه بوی آن‌ها را تحمل کند؟)

 

سس‌های تند و کچاپ

سس‌های تند متشکل از مقدار زیادی سرکه هستند بنابراین نگهداری آن در خارج از یخچال سبب فاسد شدن آنها نمی‌شود. این را نیز باید خاطر نشان کرد که فلفل‌ها در دمای معمولی اتاق بهتر می‌توانند خاصیت تندی خود را حفظ کنند. بنابراین، سس‌های تند را می‌توانید در کابینت نگهداری کنید.

 

شکلات‌های فندقی

شکلات‌های فندقی مانند نوتلا‌ها در یخچال سفت می‌شوند، در نتیجه استفاده از آن‌ها دشوار خواهد شد.

 

نان

ما در مورد رطوبت یخچال بسیار صحبت کردیم، و اما در رابطه با سرمای یخچال نیز باید بیان کرد که سرما می‌تواند سبب خشکی نان شود.

 

شیرینی‌ها و کوکی‌ها

قضیه‌ای که در رابطه با نان ذکر شد در مورد شیرینی‌ها و کوکی‌ها نیز صادق هستند. نگهداری آن‌ها دریخچال می‌تواند سبب بیات شدن آن‌ها شود.

 

آجیل

نگهداری آجیل در یخچال می‌تواند سبب از دست رفتن طعم و عطر آن‌ها شود و یا منجر شود که آجیل ها طعم و عطر غذاهای دیگر را بگیرند.

 

کره‌ بادام زمینی

برخی از کره‌های طبیعی بادام زمینی باید در یخچال نگهداری شوند (توصیه‌های روی ظرف را بررسی کنید)، اما کره‌ی بادام زمینی پردازش شده را بهتر است در کابینت نگهداری کنید، جایی که سفت نشوند.

 

آووکادو

چه چیزی بهتر از آووکادوی رسیده است؟ نگهداری این میوه‌ی جادویی در یخچال باعث می‌شود تا کال بماند، بنابراین بهتر است آن را در خارج از یخچال نگهداری کنید تا برای درست کردن گوآکاموله به خوبی آماده شده باشد.

 

موز‌ها

موز نیز در یخچال کال می‌ماند، بنابراین می‌توانید آن‌ها را بیرون از یخچال نگهداری کنید تا هر زمانی که بخواهید آنها را استفاده کنید. یخچال پوست موز را نیز به رنگ قهوه‌ای تغییر می‌دهد، اما این بدان معنا نیست که خوردن آن مفید نباشد.

 

کدوهای زمستانی

می‌توانید آن‌ها را حدود یک ماه در خارج از یخچال نگهداری کنید. اگر آن‌ها را در یخچال قرار دهید، شکل خمیری پیدا می‌کنند و طعم خود را نیز از دست می‌دهند. بادمجان هم از این قضیه مستثنی نیست.

 

میوه هایی از خانواده مرکبات

این میوه‌ها می‌توانند در دمای معمولی اتاق نگهداری شوند. سرمای یخچال می‌تواند به این میوه‌ها آسیب برساند.

 

سس سویا

سس سویا هم همانند کچاپ می‌باشد، نیازی نیست که در یخچال نگهداری شود، حتی پس از باز شدن. زیرا سس سویا نیز حاوی مقدار زیادی نمک است.

 

شربت افرا

توصیه‌های روی ظرف را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که محصول که خریداری کرده اید نیازی ندارد که در یخچال نگهداری شود، معمولا بیشتر شربت‌های افرا در خارج از یخچال نگهداری می‌شوند. شربت افرا دارای غلضت قند بالایی است و همین امر مانع رشد میکروارگانیسم‌ها می‌شود. این قضیه درباره‌ی شربت ذرت، آگوا و ملاس هم صادق است.

 

مربا

قوانین شکر در رابطه با همه‌ مربا‌ها و ژله‌ها یکسان است، اما به یاد داشته باشید که توصیه‌های روی ظرف را حتما بررسی کنید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : faradeed.ir