سم زدایی هوای خانه با چند گیاه خانگی
خوشبختانه گیاهانی که در خانه نگهداری می‌شوند از تصفیه‌کنندگان خوب هوای داخل خانه به شمار می‌آ‌یند. گیاهان آپارتمانی زیر برخی از موثرترین گیاهان خانگی در زدودن سموم هوای خانه هستند

با این گیاهان هوای خانه تان را سم زدایی کنید

برخی آلوده‌کننده‌های هوای داخل خانه عبارتند از: محصولات پاک‌کننده بویژه پودرهای لباسشویی و نرم‌کننده‌ها. این شوینده‌ها آلاینده‌ترین مواد شیمیایی هستند که هوای داخل خانه را آلوده می‌کنند. مواد شیمیایی مقاوم در برابر آتش که در مبلمان، تشک و لباس خواب کودکان وجود دارند.

فرمالدئید موجود در اجاق گاز، کیسه‌های زباله، دستمال کاغذی، فرش‌ها و برخی پارچه‌ها، خوشبوکننده‌ها و سمومی که روی کفش و لباس شما از بیرون وارد منزل می‌شوند. همین‌طور فرکانس‌های الکترومغناطیسی (ناشی از رایانه، وای‌فای و سایر ابزارهای الکترونیکی).

سم زدایی هوای خانه با نخل بامبو

این گیاه در صدر فهرست گیاهان تصفیه‌کننده هوا قرار دارد. نخل بامبو در حذف مواد شیمیایی مانند فرمالدئید و بنزن از هوا موثر است. این گیاه بویژه در فصل زمستان که سیستم‌های گرمایشی باعث خشک شدن هوای داخل خانه می‌شوند به حفظ رطوبت هوا کمک می‌کند.

سم زدایی هوای خانه با فیکوس

یکی از بهترین تصفیه‌کننده‌های هواست که اکسیژن بالایی تولید می‌‌کند و می‌‌تواند آلودگی‌ها و سموم را کم کند. این گیاه، آلودگی‌های ناشی از فرش و مبلمان نظیر فرمالدئید، بنزن و تری کلرو اتیلن را از بین می‌برد.

سم زدایی هوای خانه با پیچک انگلیسی

شاخ و برگ‌های متراکم و به هم فشرده این گیاه که از سوی ناسا به ‌عنوان بهترین گیاه برای تصفیه هوای خانه معرفی شده است در جذب فرمالدئید نقش موثری دارد. این گیاه همچنین ضدآلرژی است؛ محققان بر این باورند گیاه پاپیتال طی 12 ساعت قارچ‌ها و آلودگی‌های هوازی در هوای اتاق را از بین می‌برد.

سم زدایی هوای خانه با سرخس بوستون

این گیاه در از بین بردن ماده شیمیایی فرمالدئید که در چسب‌ها، چوب‌های فشرده همچون کابینت‌ها، چوب‌های چندلایه و مبلمان خانه یافت می‌شود بسیار موثر است. سرخس بوستون همچنین مواد سمی مانند جیوه و آرسنیک را از بین می‌برد.

سم زدایی هوای خانه با پاتوس طلایی

پاتوس طلایی از سوی ناسا از گیاهان استثنایی تصفیه هوا معرفی شده است. این گیاه نیز فرمالدئید و همچنین منواکسیدکربن و بنزن موجود در هوا را از بین می‌برد.

سم زدایی هوای خانه با گیاه عنکبوتی

گیاه عنکبوتی در مبارزه با آلاینده‌هایی همچون بنزن، فرمالدئید، منواکسیدکربن و اگزیلن بسیار موثراست. بهترین مکان برای نگهداری این گیاه آشپزخانه یا نزدیک شومینه است که منواکسیدکربن می‌تواند در آنها انباشته شود.

سم زدایی هوای خانه با نخل خرمای کوتوله

این گیاه بیشتر آلوده‌کننده‌ها بخصوص اگزیلن را که در رنگ‌ها و مواد آرایشی وجود دارد از بین می‌برد. نخل خرمای کوتوله در حفظ رطوبت هوا بویژه در فصول سرد نیز بسیار موثر است.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seeorgh.com/lifestyle
منبع : jamejamonline.ir/sara