کدام روغن زیتون بهتر است؟
روغن زیتون یکی از روغن های پر فایده است که مضرات بسیار کمی برای بدن دارد. بسیاری بر این باورند که باید به جای روغن زیتون بسته بندی، روغن زیتون باز و فله ای خریداری کرد. اما کدام نوع واقعا بهتر است؟

روغن زیتون باز بخریم یا بسته بندی؟

امروزه روغن‌های گوناگونی وارد بازار شده است که از قدیمی‌ترین آن‌ها می‌توان به روغن زیتون اشاره کرد. این روغن فواید زیادی برای بدن دارد، اما باید در نظر داشته باشید که تمام روغن زیتون‌هایی که در فروشگاه‌ها وجود دارد، طبیعی نیست. همان طور که می‌دانید، روغن زیتون‌هایی که به صورت فله‌ای و باز در بازار عرضه می‌شود، گران‌تر از روغن زیتون‎های صنعتی است و همین تفاوت قیمت، مصرف کننده را دچار سردرگمی می‌کند و نمی‌داند کدام یک کیفیت بهتری دارد.

بیشتر بدانید : چگونه روغن زیتون اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

به نظر شما این تفاوت قیمت به چه دلیل است؟

روغن زیتون باز (فاقد بسته‌بندی مناسب) غیرمجاز و غیرقانونی عرضه می‌شود و هیچ اطمینانی درباره بهداشتی بودن آن‌ها وجود ندارد، اما روغن زیتون‌ صنعتی با نظارت مستمر از نظر کیفیت و سلامت، تولید می‌شود و استانداردهای تعریف شده‌ای دارد. معمولا فروشندگان روغن زیتون های فله‌ای و باز ادعا می‌کنند این روغن‌ها خلوص بیشتری دارد، در صورتی که چنین ادعایی اصلا صحت ندارد، اتفاقا موضوع برعکس است. از طرفی روغن زیتون‌ باز در برابر اکسیژن، نور و هوا با ایجاد ذره های فتواکسید سریع‌تر روند فساد را طی می‌‎کند و قیمت بالاترشان نسبت به روغن‌های کارخانه‌‎ای به دلیل حجم پایین تولید است که در ازای آن قیمت نهایی محصول افزایش پیدا می‌کند و این موضوع ارتباطی به خلوص و کیفیت ندارد.



بیشتر بدانید : روغن زیتون اصل را چگونه تشخیص دهیم؟

بیشتر بدانید : برای تقویت موهای خود با روغن زیتون از این روش استفاده کنید



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com