خانه تکانی آشپزخانه با روغن زیتون
 خانه تکانی یکی از کارهای اصلی ای است که خانمهای خانه در اسفند ماه انجام می دهند. یکی از قسمت های خانه تکانی، تمیز کردن آشپزخانه است. در این مقاله به شما می گوییم با روغن زیتون چگونه می توانید آشپزخانه تکانی کنید.

 تمیز کردن آشپزخانه با روغن زیتون

روغن زیتون علاوه بر این که یک روغن سالم برای پخت و پز است، برای تمیز کردن سطوح و از بین بردن لکه ها و چربی ها کاربرد دارد. اما از روغن زیتون برای تمیز کردن چه سطوحی می توان استفاده کرد؟
 

لوازم فولادی ضد زنگ

گریس را با سرکه بردارید سپس کمی روغن زیتون به آن اضافه و از آن استفاده کنید. روغن های دیگر مانند روغن نارگیل نیز برای این کار مناسب است. از یک حوله کاغذی یا پارچه استفاده کنید و آن ناحیه ای را که لک شده است با حرکت دایره‌ای به کمک حوله تمیز کنید تا سایه های اضافی را نیز از اطراف آن از بین ببرد.

صندلی چرمی

روغن زیتون و دیگر روغن های اشباع شده و سرد، از جمله موم زنبور عسل می تواند به از بین رفتن خراش ها کمک کند، رنگ را بازیابی کند و جلوه ای تازه به صندلی های چرمی دهد.

کابینت آشپزخانه

از روغن زیتون برای پاک کردن سطوح چوبی نیز استفاده می شود. آن را با آب لیمو مخلوط و کمی آب به آن اضافه کنید و با یک پارچه، روی کابینت ها و همچنین قرنیزها و صندلی های چوبی را تمیز کنید.

ظروف نقره

با یک پارچه نرم که به روغن زیتون آغشته شده است، روی سطوح ظروف نقره را تمیز کنید. حواستان باشد برای این کار به میزان خیلی کمی روغن زیتون نیاز دارید.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com