8 ماده غذایی که می توانید فریز کنید، اما نمی دانستید!!
بسیاری از مواد غذایی هستند که می توانید آن را فریز کنید ولی از آن ها بی خبرید. با ما همراه شوید تا این مواد غذایی و نحوه نگهداری آنها در فریزر را به شما معرفی کنیم.

این مواد غذایی را می توانید فریز کنید

سفیده تخم‌ مرغ

سفیده تخم‌ مرغ، یکی از مواد غذایی مهمی است که کاربردهای زیادی در تهیه خوراکی‌ها و غذاهای مختلف دارد. خوشبختانه، شما می‌توانید سفیده تخم‌ مرغ را تا حدود ۱۲ ماه درون فریزر نگهداری کنید، بدون این‌که هیچ مشکلی برای آن به‌وجود بیاید. کارشناسان می‌گویند که اگر سفیده تخم‌مرغ را قبل از پختن به مدت یک شب درون فریزر نگه دارید، کیفیت این ماده هنگام پخت‌وپز افزایش می‌یابد.

بیشتر بدانید : فریز کردن انواع سبزیجات با حفظ خواص، همه آنچه باید بدانید

کره

کره، یکی از محصولات لبنی ثابت در بسیاری از خانه‌ها است که می‌توان درون فریزر قرارش داد. این کار خصوصا برای افرادی اهمیت دارد که بعید است از کره تا پایان تاریخ انقضایش استفاده کنند. بسته‌بندی کارخانه‌ای کره قاعدتا باید از کره درون آن محافظت کند، اما شما می‌توانید کره را درون کیپ‌زیپ‌های مخصوص فریزر بریزید تا مانع از بو یا طعم گرفتن کره شوید.

نان

کربوهیدرات‌ها،‌ دیگر مواد غذایی‌ای هستند که به‌خوبی در سرما دوام می‌آورند. نان ساندویچی خردشده می‌تواند حدود ۳ ماه در فریزر باقی بماند، ‌درحالی که باگت‌های کامل تا حدود ۱ ماه در فریزر دوام دارند. در ضمن، پیش از گرم کردن دوباره این نان‌ها روی اجاق گاز یا درون فِر، مقدار خیلی کمی آب روی آن‌ها بپاشید.

چیپس سیب‌ زمینی

یکی از خوراکی‌هایی که به‌ خوبی در فریزر دوام دارد، چیپس سیب‌زمینی است. فریز کردن چیپس سیب‌زمینی نه‌تنها تاریخ انقضای این خوراکی را حدود ۲ برابر افزایش می‌دهد، بلکه می‌تواند حالت ترد و شکننده آن را هم بیشتر کند. فقط پیش از فریز کردن این خوراکی،‌ باید هوای داخل بسته‌بندی یا کیسه آن را کاملا خالی کنید.

آووکادو

آووکادو در گروه مواد غذایی گران‌قیمت قرار دارد و بسیاری از افراد نمی‌توانند در یک وعده، تمام یک آووکادو را مصرف کنند. با این‌حال، ‌شما می‌توانید باقی‌مانده آووکادو را در فریزر نگهداری کنید. برای این کار باید آووکادو را از وسط نصف کنید، پوست آن را سریعا بگیرید و بلافاصله درون کیپ‌زیپ بگذارید تا به‌خوبی در فریزر نگهداری شود.

ذرت کامل

ذرت کامل، یکی از خوراکی‌های محبوب در فصل‌های بهار و تابستان است. اگر در فصل‌های دیگر نیز به خوردن ذرت کامل علاقه دارید، می‌توانید این خوراکی جذاب را تا حدود یک سال درون فریزر نگهداری کنید. توجه داشته باشید که ذرت باید به‌صورت کامل همراه با برگ‌ها و ریشه‌های ابریشم‌مانندش درون فریزر قرار بگیرد.

گیاهان و سبزی‌ها

بعضی از علاقه‌مندان به گیاهان و سبزی‌ها، این مواد غذایی را به‌ صورت کاملا خشک نگهداری می‌کنند تا همیشه قابل مصرف باشند،‌ اما این روش می‌تواند طعم و عطر گیاهان و سبزی‌ها را از بین ببرد. با این‌حال، گیاهانی مانند ریحان، پونه، جعفری،‌ آویشن و نعناع، به‌خوبی در فریزر باقی می‌مانند. برای این کار باید سبزی‌ها را خرد کنید، درون قالب‌های یخ فریزر بریزید و برای فریز شدن هم مقداری آب و روغن زیتون به‌ آن‌ها اضافه کنید. پس از یخ زدن هم سینی مخصوص را درون کیسه فریزر بگذارید. با این ترفند، شما می‌توانید سبزی‌ها را در صورت نیاز مانند قالب یخ بیرون بیاورید و به خورش، سوپ و... اضافه کنید.

مغزهای خام

فریز کردن مغزهای خام به حفظ چربی‌های طبیعی درون‌شان کمک می‌کند. البته این کار باید با استفاده از ظرف‌های مخصوصی که مانع از رسوخ هوا می‌شوند، انجام بگیرد. در این صورت، مغزهای خام دورن فریزر تا ۸ ماه دوام می‌آورند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : در فریز کردن مواد غذایی مراقب این اشتباهات باشید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : روش صحیح فریز کردن مواد غذایی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خوراکی های فریزر دوست و فریزر گریز را بشناسید


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com