روش کاشت سبزیجات و گیاهان ارگانیک در خانه!
آیا دوست دارید لذت باغبانی در منزل رو تجربه کنید و سبزیجات مایحتاج روزمره خود را در منزل کاشت و برداشت کنید؟ در این مقاله روش کاشت 10 محصول خوراکی که شما می توانید در منزل کشت کنید را معرفی می نماییم

آموزش کاشت 10 گیاه در خانه

یکی از صدها نعمت زندگی در روستا، توانایی کشت و تهیه مواد غذایی مورد نیاز از محصولات شخصی است. اگر شما تصور می کنید که به دلیل زندگی در شهر، نداشتن حیاط و فضای سبز در بیرون خانه نمی توانید مواد مورد نیاز را پرورش دهید، باید بگوییم که به هیچ وجه اینگونه نیست. برای ساکنان آپارتمان و شهرنشینان هم راه حلی وجود دارد حتی اگر فضای بسیار کمی وجود داشته باشد: کشاورزی شهری. باغبانی در گلدان های خانگی فقط کاشت سبزیجات در قوطی های کوچک نیست، شما می توانید محصولات بیشتری را برای خانه خود تهیه کنید.

بیشتر بدانید : کاشت خیار ارگانیک در خانه، آموزش مراحل مختلف پرورش گیاه

کاشت آواکادو در خانه

کاشت آواکادو در خانه 

آووکادو یکی از گیاهانی است که در چند سال اخیر در بازارهای ایرانی هم به فروش می رسد. اگر از طرفداران این محصول هستید، بدانید که می توانید خودتان آن را در خانه پرورش دهید. درخت آووکادو بلند قد است و ارتفاع آن تا ۲۰ متر هم می رسد، پس اگر این گیاه را در خانه بکارید، گیاه حاصل شده کوتاه قد خواهد بود. می توانید آووکادو را در بستر پیت بخوابانید. گیاهی که از بذر حاصل می شود، احتمال میوه دهی کمی دارد ولی ظاهر بسیار زیبایی بر جای می گذارد. برای اینکه آووکادو را صاف و مستقیم نگه داشته و تنه مستحکمی داشته باشد، از قیم استفاده کنید. با رشد بیشتر گیاه، آن را به گلدان بزرگتر منتقل کنید.

کاشت توت فرنگی در خانه

کاشت توت فرنگی در خانه 

داشتن توت فرنگی تازه در خانه، رویایی است که می تواند به واقعیت تبدیل شود. آنچه نیار دارد نور و خاک مناسب است. در حقیقت گیاه توت فرنگی برای کاشت در سبدهای آویز بسیار مناسب است چرا که نیاز به فضای چندانی ندارد و در گلدان به خوبی کاشت در زمین رشد می کند. واریته های مقاوم در تابستان و اوایل پاییز میوه می دهند.

کاشت هویج در خانه

کاشت هویج در خانه

هویج منبع غنی از ویتامین آ، فیبر، آلفا کاروتن و بتاکاروتن است. در مورد هویج باید گفت تنها ریشه اش خوراکی نیست، بلکه می توان ساقه برگ مانند اش را هم نوش جان کرد. هویج در نور مناسب یعنی نور کامل خورشید و خاک ماسه ای رشد بهتری دارد.

کاشت خیار در خانه

کاشت خیار در خانه 

زمانی که تصمیم بگیرید خیار را در خانه پرورش دهید، خیالتان راحت می شود که هرگز ذخیره خیاری تان تمام نمی شود! خیار به میزان آب زیاد و نور کامل احتیاج دارد تا سلامتش تضمین شود. به دنبال واریته هایی بروید که برای کاشت در گلدان مناسب ترند. با وجود اینکه بیشتر واریته های خیار در گلدان رشد خوبی دارند، واریته های پر شاخ و برگ به عنوان پیچ های فشرده پرورش داده می شوند، و برای فضاهای کوچک انتخاب بهتری هستند.

کاشت لوبیا سبز در خانه

کاشت لوبیا سبز در خانه 

لوبیا سبز خوشمزه و سالم است و یکی از صیفی جات مناسب برای کاشت در گلدان به شمار می رود. زمانی که می خواهید بذر لوبیا سبز بخرید، یادتان باشد که دو نوع اصلی از این گیاه وجود دارد. نوعی که به شکل پیچ و رونده رشد کرده و نوعی که به شکل بوته ای رشد می کند. برای فضای داخلی، لوبیا سبز بوته ای فضای کمتری اشغال کرده و در گلدان بهتر به عمل می آیند. نور را فراموش نکنید. این گیاه به حداقل ۶ ساعت نور خورشید در روز نیاز دارد. اگر نور مستقیم ندارید، از چراغ رشد گیاهی استفاده کنید.

کاشت سبزیجات سالادی در خانه

کاشت سبزیجات سالادی در خانه 

منظور از سبزیجات سالادی، انواعی از سبزی است که برگی بوده و پایه اصلی سالاد را تشکیل می دهد. این سبزیجات راحت ترین و سریع ترین گیاهانی هستند که در فضای کم شما رشد می کنند. پنجره نورگیر بهترین نقطه برای قرار دادن گلدان سبزی های برگی است و پنجره جنوبی ترجیح داده می شود.

کاشت سبزی سیر در خانه

سبزی سیر هم روشی ساده و البته خوشمزه برای داشتن یکی از سبزیجات سالم آشپزخانه است. سبزی سیر طعمی مشابه پیازچه دارد که عطری از سیر را هم شامل می شود. می توانید این سبزی را در هر دستور غذایی با پیازچه و سیر استفاده کنید. برای کاشت سبزی سیر خوش طعم، به یک گلدان با قطر ۱۰ سانتیمتری (یک سطل ماست با سوراخ زیرش هم کافی است)، خاک ارگانیک و زیرگلدانی نیاز دارید تا آب اضافی را جمع کند.

کاشت نخود سبز در خانه

نخود سبز هم از صیفی جات غلافی خوش طعم و تازه به شمار می رود. این گیاه در گلدان به خوبی رشد می کند و می توانید برای استفاده از دانه های آن، بعد از اینکه گیاه به اندازه مورد نظر رسید، آن را از غلاف یا نیام خود جدا کنید.

کاشت فلفل هالوپینو در خانه

بهترین فلفل برای رشد درون گلدان، فلفل چیلی کوچک است که برای اضافه کردن کمی طعم تندی در دستور غذایی غوغا به پا می کند. این گیاه در فضای داخلی رشد خوبی دارد و برای ۵ سال میوه می دهد.

کاشت تربچه در خانه

کاشت تربچه در خانه 

تربچه رشد بسیار راحت و ساده ای دارد، سریع جوانه می زند و در عرض ۴ تا ۵ هفته آماده مصرف و خوردن است. زمانی که به دنبال انتخاب گلدان برای تربچه هستید، از مدل های باریک و مستطیلی شکل استفاده کنید، درست مانند کاشت ردیفی تربچه در زمین زراعی. برای رشد بهتر، بذرها را به فاصله حدود ۸ تا ۱۰ سانتیمتری از هم بکارید. زمانی که از گلدان های طویل و باریک استفاده کنید، ردیفی زیبا از سبزینگی برای شما خلق می شود.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : بفرمایید سبزی های آپارتمانی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آموزش کاشت فلفل در خانه

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اگر در منزلتان باغچه دارید به این توصیه ها توجه کنید!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : نحوه شست‌و‌شوی صحیح سبزیجات چگونه است؟

 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: chidaneh.com