پیش از دکور کردن اتاق کودک, بهتر است به چند سوال پاسخ دهید. برای مثال اینکه قرار است اتاق برای چه کسی و در چه سنی دکور شود؟

 

1) پیش از دکور کردن اتاق کودک, بهتر است به چند سوال پاسخ دهید. برای مثال اینکه قرار است اتاق برای چه کسی و در چه سنی دکور شود؟ روحیه صاحب اتاق چگونه است؟ و بلاخری اینکه چه سبکی مناسب و هماهنگ با سلیقه اوست؟

2) اتاقی آرام وروشن, حال و هوایی خاطره ساز, دکوری متناسب با نیازها و فعالیت های کودکان, عناصری مناسب برای خلق فضایی بی عیب و نقص و هماهنگ با حال و هوای کودکان هستند.

3) اتاق خواب برای کودکان تنها جایی برای خوابیدن نیست بلکه حکم قلمروی استثنایی را دارد که انجام هر نوع فعالیتی در آن امکان پذیر است. پس باید طوری آن را دکور کنید که خلاقیت او را برانگیزد و او را به بازی کردن تشویق کند.

4) از گذاشتن هرگونه وسایل نوک تیز, در اتاق کودک اجتناب کنید چرا که ممکن است موجب ایجاد حادثه شود.

5) نور اتاق کودک باید ملایم و غیر مستقیم باشد. برای این کار می‌توانید از انواع نورهای بازتابی و یا پخش شونده استفاده کنید تا چشم کودک آزرده نشود. یادتان باشد که در مکانی که اختصاص به فعالیت های کودک دارد نوری جداگانه تعبیه کنید. از نورهای تزئینی هم در دکور اتاق کودک بهره ببرید. می‌توانید انواع چراغ های تزئینی ریز را در جایی از اتاق قرار دهید تا فضایی را برای سرگرمی و تفریح کودکان اختصاص داده باشید.

6) در مورد پوشش پنجره ای اتاق کودکان, کرکره ها گزینه های ساده و مناسبی هستند به این دلیل که چین دار و دست و پا گیر نیستند و هم تنظیم نور و جریان هوا به وسیله آنها به سهولت امکان پذیر است.

 

7) برای انتخاب پوشش دیوارها بهتر است که ایده و سلیقه کودک را در نظر داشته باشید چرا که بچه ها بیشتر فعالیت هایشان را در اتاقشان انجام می‌دهند. بهتر است برای رنگ آمیزی دیواره ها رنگی را که مورد علاقه کودک است به کار ببرید.
 
مطالب پیشنهادی:
دکوراسیون آپارتمانهای کوچک برای زوجهای جوان
اتاقی زیبا برای 2 خواهر
اتاق خواب مخصوص آقا پسرها
چیدمانی برای قلب خانه شما
چگونه اتاق کودک را با موضوع مشخص دکوراسیون کنیم
 
 
 
 
تهیه و تدوین:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:هفته نامه سلامت شماره 186
اختصاصی سیمرغ