تزئیناتی با تخم مرغ های رنگی مخصوص بهار
تزیین تخم مرغ سفره هفت سین یکی از زیباترین سنت های ایرانیان برای استقبال از فصل بهار است. در اینجا دکوراسیون زیبایی را از تخم مرغ های رنگی درست کرده ایم که بسیار زیبا و دیدنی می باشد.

زیباترین مدل ها برای تزیین تخم مرغ هفت سین

داخل یک آبپاش چوبی را پر از گل های زیبای طبیعی کرده و سپس چند عدد پوست تخم مرغ را رنگ کرده و داخل آن و در میان گل ها بگذارید. سپس آن را روی درب ورودی آویزان کنید و با این کارعلاوه بر اینکه به استقبال بهار می روید هنگام ورود مهمانان حس زیبایی را در همان ابتدا به آنها منتقل می کنید.

تخم مرغ به شکل یک حلقه آویزی

تخم مرغ به شکل یک حلقه آویزی

برای این کار در ابتدا باید به آرامی داخل تعداد زیادی تخم مرغ را خالی کرده و سپس با استفاده از سوزن به آرامی سر و ته آنها را سوراخ کرده و یکی یکی آنها را وارد یک نوار باریک یا یک نخ محکم باریک کرده و یک رشته نواری از تخم مرغ درست می کنیم و آن را به نرده های پله یا هر جایی از خانه آویزان کنید.

نکته : 
دقت داشته باشید که در طول کار همه مراحل را باید به آرامی انجام دهید تا آسیبی به پوسته های تخم مرغ وارد نشود. 
 


قاب تزئینی از تخم مرغ عید

قاب تزئینی از تخم مرغ عید

در اینجا دکوراسیون زیبایی را از تخم مرخ های رنگی درست کرده ایم که بسیار زیبا و دیدنی می باشد .تک تک تخم مرغ ها را رنگ کرده و به مدل ها و رنگ های مختلفی در آورید . سپس با استفاده از یک نوار روبان آنها را به هم وصل کنید و برای این کار آنها را در ارتفاعات مختلف و گوناگونی آویزان کنید که بالا پائین باشند. در آخر هم روبان را به یک قاب چوبی گره بزنید تا یک آویزی زیبا در وسط یک قاب زیبا ایجاد کنید.
 
 نکته :  برای این کار از انواع مختلف تخم مرغ و در اندازه های مختلف استفاده کنید مانند تخم بلدرچین که کوچکتر است یا تخم شترمرغ یا غاز که دراندازه های بزرگترهستند . 
 
 


 ترئین لوستر با تخم مرغ عید

 ترئین لوستر با تخم مرغ عید

می توانیدبه لوستر خانه خود حال و هوای روزهای بهاری ببخشید. برای اینکار به راحتی یک رشته نوار باریکی از تخم مرغ های توخالی درست کرده و آنها را به لوستر آویزان کنید.
 
 
 


 پوسته ی تخم مرغ به شکل گلدان

 پوسته تخم مرغ به شکل گلدان

- نصف پوسته ی چند تخم مرغ نسبتا بزرگ را در نظر گرفته و لبه های آن را  به آرامی با دست می شکنیم تا به صورت دالبردار درآیند. برای انجام مراحل کار پوسته ی تخم مرغ ها را در کارتن تخم مرغ قرار دهید تا آسیب نبینند. 
- با استفاده از یک سوزن چند سوراخ کوچک پائین پوسته ها ایجاد کنید . 
- به آرامی مقداری خاک گلدان داخل آنها بریزید و سپس دانه های گیاهی مانند گندم یا ریشه ی یک گل را در آن گذاشته و دوباره روی دانه ها را از خاک پر کنید و هر روز با اسپری به آن آب بپاشید و به این ترتیب یک دکور بسیار زیبا درست کرده اید.
 
 


پوسته تخم مرغ جایی برای گل های زیبا

 پوسته تخم مرغ جایی برای گل های زیبا

اگر شما به دنبال یک دکور زیبا و آسان و درعین حال خیره کننده برای تخم مرغ های عید هستید  لیوان های تزئینی را به صورت وارونه روی میز قرار داده و سپس تخم مرغ های رنگی تزئین شده را روی آن ها بگذارید و بعد ، دستمال سفره یا دستمال های هر نفر را به دسته ی لیوان وصل کرده و لیوان ها را بسیار زیبا تزئین کنید.طراحی و تزئین بسیار خارق العاده و جذاب که بهتر است به تعداد افرادی که قرار است دور میز شام بنشینند این لیوان ها را تزئین کنید تا هر کس یک دستمال مخصوص داشته باشد و این بسیار زیبا است.
 
 


 شمعدانی تخم مرغ عید

 شمعدانی تخم مرغ عید

تخم مرغ های رنگ شده به رنگ های گوناگون را روی انواع شمعدان های شیشه ای ، سرامیکی، و یا شمعدان های فلزی قرار دهید . در واقع به جای آنکه داخل شمعدانی ها شمع بگذارید داخل آنها و روی هر کدام یک تخم مرغ رنگی قرار دهید.بهتر است شمعدانی های ما بزرگ و کوچک باشند تا بتوان دکور فوق العاده زیبایی را برای خانه درست کرد.
 
 




 
تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ




Save

Save